וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדות הרפז חשפה זווית בעייתית בהתנהלות אשכנזי"

4.5.2012 / 19:30

גורמים המצויים בפרשה, שנדמה כי עדיין רב בה הנסתר על הגלוי, אמרו כי למעשה שבר הרפז את שתיקתו והשיב על טיוטת דו"ח המבקר. מקורביו: "השיב באופן נקודתי ולא משפטי"

התפתחות בפרשה המסעירה את מערכת הביטחון: סגן-אלוף (מיל') בועז הרפז, העביר למבקר המדינה את תשובתו לטיוטת הדו"ח הצפוי להתפרסם בעניינו, וממנה עולה זווית חדשה ובעייתית בהתנהלות הרמטכ"ל לשעבר רב אלוף גבי אשכנזי ועוזרו אלוף משנה ארז וינר – כך על פי גורמים המצויים בפרשה. בצעד זה, למעשה שבר הרפז את שתיקתו בכל הנוגע לפרשה.

הדבר נחשף בעת ישיבה שערך אמש (חמישי) מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס עם בכירי משרדו, לקראת הדיון בבג"ץ בנוגע לעתירתו של וינר לקבלת מסמכים ותמלולי שיחות מחקירת הפרשה. במהלך הישיבה התברר כי המבקר הציג לאנשי היועץ המשפטי לממשלה את תשובתו של הרפז לטיוטת הדו"ח. "המבקר הפנה את תשומת לב היועץ המשפטי לממשלה להתפתחות בממצאי החקירה", אמר הגורם, "הוא אינו ממליץ על פתיחה בחקירה, מאחר ואין לו מנדט לעשות כן, אך בהחלט יש לו חששות למעשים פליליים שנעשו בפרשה".

פרשת "מסמך הרפז" - סיקור מלא בוואלה! חדשות:
מסתמן: חקירה פלילית נגד מעורבים בפרשת הרפז
פרשת הרפז: וינר טוען לצלע שלישית שטרם נחשפה
בג"ץ יכריע: האם אל"מ וינר יקבל המסמכים מהמבקר?

גבי אשכנזי ובועז הרפז, ינואר 2011. אורי לנץ, נמרוד סונדרס
הרפז מבקש לבדוק מי הם האחרים שהעבירו חומר לאשכנזי ולוינר/נמרוד סונדרס, אורי לנץ

בסביבתו הקרובה של הרפז אישרו את הדברים. "בועז השיב באופן נקודתי ולא משפטי לטיוטת המבקר, שטענה כי הוא היה זה שהחמיר את מערכת היחסים בין לשכת ברק ואשכנזי", אמר מקורב להרפז, "הוא הדגיש שבטיוטה רשם המבקר כי הרפז ואחרים העבירו חומר. לכן, בא כעת הרפז ומבקש מהמבקר לבדוק מי הם האחרים שהביאו חומר (לאשכנזי ולוינר א.ב)". גורם נוסף המצוי בפרשה טוען כי "יש כאן מערכת ספינים וניסיונות להתל במבקר המדינה ובחוקרים את הפרשה. אי אפשר להתעלם מהעובדה שאל"מ וינר הבין שהוא עושה מעשה אסור כשהוא אומר לבועז הרפז מספר רב של פעמים 'דבר איתי בטלפון הבטוח'. מי כאן דאג להסתיר מה - זה מה שצריך לחקור ומיד".

הפצ"ר מבקש לדעת אם קציני צה"ל חשודים

במקביל, נודע כי הפרקליט הצבאי הראשי, תת אלוף דני עפרוני, פנה למבקר המדינה בבקשה לדעת אם קיימות מסקנות המעידות על חשד לפלילים של מי מקציני צה"ל נמצאים בשירות פעיל, מאחר והפרקליטות הצבאית היא הגורם המוסמך לטפל בפרשה פלילית חיילי צה"ל.

במשרד מבקר המדינה אישרו כי הפצ"ר פנה באמצעות היועץ המשפטי לממשלה בכדי לקבל חומר מהחקירה. פנייתו של הפצ"ר מעוררת עניין רב, מאחר ועד עתה ההחלטה בתוך המערכת הצבאית הייתה להמתין להגשת דו"ח המבקר המלא בפרשת מסמך הרפז, לפני נקיטת צעדים משפטיים.

דוברו של אשכנזי מסר בתגובה כי הוא "תומך בבדיקה יסודית ומקיפה של כל הנושאים שנותרו ללא מענה גם לאחר בדיקת המבקר, ובראשם שאלת מחיקתן של כל הקלטות והשיחות בלשכת שר הביטחון והשאלה מה באמת עומד מאחורי מסמך הרפז". עוד נמסר כי אשכנזי "שקט ובטוח כי אין ללשכת הרמטכ"ל מעורבות בפעילות פלילית כלשהי. בעוד שבדיקת מבקר המדינה מוגבלת מעצם טבעה לבדיקת ההקלטות שלא נמחקו ולכן רק של צד אחד בפרשה, הרי שלגורמי החקירה יש כלים לבירור העובדות ביחס להתנהלות כל המעורבים בפרשה".

הדיון בעתירתו של וינר בבג"ץ אמור להיערך ביום שני הקרוב, אולם היום הגישה הפרקליטות בקשה לדחיית הדיון. בפרקליטות מבקשים זמן נוסף לגיבוש החלטה סופית על פתיחת חקירה פלילית נגד המעורבים בפרשה. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, דן בנושא בשבוע האחרון, ודיונים נוספים צפויים גם בשבוע הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בהכנת הידיעה השתתף גלעד גרוסמן

לפניות לכתב - amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully