וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: אפעל מול סין והודו כדי ללחוץ על אירן

פנחס וולף

25.1.2012 / 18:30

ראש הממשלה זומן לכנסת להשיב על שאלות הח"כים, הטיח ביקורת נוקבת ביריבו "הצבועים" והעדיף להתמקד במשנתו הפוליטית. ח"כ אייכלר צעק על ציפי לבני: "אויבת, אויבת" – וגורש

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השיב הערב (רביעי) במליאת הכנסת לשאלות של חברי הסיעות במסגרת דיון "40 חתימות. רה"מ דחה בתוקף את הביקורת שהטיחו בו מתנגדיו, ושב על התרעותיו מפניו האיום האירני. לדברי ראש הממשלה, הדיון כלל "אמירות מתריסות", וקולו רעם כשטען שחברי הכנסת מתעסקים בביקורת קטנונית.

נתניהו ציטט מדבריו של אלכסנדר ינאי - "אל תתייראו מהפרושים ומהצבועים, שדומים לפרושים שמעשיהם כמעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס" – אותם השווה לחברי האופוזיציה, ובמיוחד ליו"ר קדימה, ציפי לבני.

לבני, בנאומה, הותקפה גם מצדו של ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), שקרא לעברה: "את האויבת שלנו. אויבת, אויבת, אויבת, אויבת". יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, הוציא את אייכלר מהמליאה, אף ללא קריאה לסדר. כאות מחאה, חבריו לסיעה של אייכלר - משה גפני ויעקב ליצמן - עזבו גם הם את ההיכל. אייכלר אותת גם לחברי סיעת ש"ס לעזוב את המליאה, אך הם נותרו במקומם.

בנימין נתניהו בפתיחת מושב הכנסת, אוקטובר 2010. מגד גוזני
נעזר באלכסנדר ינאי כדי להשוות את יריבו לצבועים. נתניהו/מגד גוזני

את ראשית נאומו הקדיש לנתניהו כדי לברך על הטלת אמברגו הנפט האירופי על אירן, שלפי כמה דיווחים, הוחלט עליו בעקבות לחץ כבד של ישראל, ואולי אף כדי למנוע ממנה לתקוף צבאית את מתקני הגרעין של אירן. הוא הודה בדבריו לנשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, על תמיכתו בחרם, כמו גם לראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון. "האיחוד האירופי הפעיל סנקציות חריפות על אירן", אמר נתניהו. "אף על פי שאירן לא הפסיקה עדיין שום דבר מתכנית הגרעין שלה, ואין אנו יודעים אם זה ישפיע, זה בפירוש צעד בכיוון הנכון".

"מקווה שדרום קוריאה ויפן יצמצמו את ייבוא הנפט מאירן"

נתניהו קשר בין האיום האירני לחשיבות על שמירת האחדות בחברה הישראלית, ואמר כי "איננו צריכים מלחמת דת בתוך ישראל. האויבים שלנו, שמכוונים טילים לכיווננו, אינם מבחינים בין מי שחובש כיפה או שאינו חובש כיפה, ובין ערבים ליהודים".

נתניהו אמר כי פנה לסין ולהודו, ועודד את ממשלותיהן להפחית בייבוא הנפט מאירן. "אנחנו מקווים שדרום קוריאה ויפן ינהגו בדרך דומה", אמר. לדבריו, הוא קיבל הזמנה לבוא לבייג'ינג, ובכוונתו לקדם את הנושא בביקורו שם ולקדם את הלחץ הבינלאומי על אירן.

לקראת מחר, תאריך היעד שהציבה הרביעייה הבינלאומית לישראל ולפסטינים להגיש את הצעותיהם בנושא הגבולות ושאלת הביטחון, קרא נתניהו לרשות הפלסטינית להמשיך בשיחות המשא-ומתן ולא לנטוש אותן. הוא שיבח את מאמציו של עבדאללה, מלך ירדן, שתיווך בין הצדדים בפגישות האחרונות בעמאן, ואמר כי "פתרון הסכסוך חייב לקחת בחשבון את מה שמתרחש סביבנו ואת המהירות בה המציאות משתנה - והאיומים עוברים". לדבריו, ישראל צריכה נדבך מאוד חזק של סידורי ביטחון על הקרקע בכל הסדר עתידי".

עוד בנושא
נתניהו: מקווה שסין תפסיק לרכוש נפט מאירן
נתניהו מסרב להודיע לארה"ב על תקיפה באירן?

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully