וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הכרטיס של יחימוביץ' נפרץ: "החוק הביומטרי מסוכן"

פנחס וולף

3.1.2012 / 16:47

מתקפת ההאקרים הסעודים היא לא רק נחלתו של הציבור, אלא גם של נבחריו. יו"ר מפלגת העבודה הופתעה לגלות שפרטי כרטיס האשראי שלה נחשפו גם הם. בהזדמנות זאת הזהירה מקיום מאגר ביומטרי

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: גדי וינסטוק)

לאחר הסערה שהתעוררה עם ההודעה של האקרים סעודים על כך שהעלו לרשת שורה של קבצים, המכילים בין השאר עשרות אלפי מספרי כרטיסי אשראי של ישראלים, התברר שהבעיה היא לא רק נחלתו של כלל הציבור, אלא גם של נבחריו. לוואלה! חדשות נודע היום (שלישי) כי ההאקרים שמו את ידם גם על פרטי כרטיס האשראי של יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ'. לשכתה של יחימוביץ' אישרה כי ברשימה שפורסמה ברשת ומכילה את פרטי האזרחים שנפלו קורבן למזימה, מופיע גם שמה של יו"ר מפלגת העבודה.

אך לצד זאת, העובדה ששמה של יחימוביץ' מופיע ברשימה למעשה מספק לה שירות לא רע בעניין דומה: יחימוביץ' חזרה היום והביעה את חששה מהכוונה להפעיל בישראל מאגר ביומטרי במסמכי זיהוי ובמאגרי מידע. "החוק הביומטרי שועט קדימה ומסכן את פרטיותם, שלומם וכספם של ישראלים רבים", אמרה והוסיפה כי "זה חוק חשוך המקנה למדינה שליטה בלא מצרים על מאגר של טביעות אצבע, תמונות ונתונים אישיים של אזרחי המדינה, כאילו היו עבריינים מבוקשים". לדבריה, "הלילה הוכח כי הטענה שמדובר במאגר בלתי ניתן לדליפה היא חסרת שחר, ולמידע אינטימי זה יש אין סוף הזדמנויות לדלוף גם לידי גורמים עוינים, פליליים, או סתם תאבי בצע".

15 אלף כרטיסים נפרצו ולא 400 אלף

בתוך כך, חברות האשראי ניסו הבוקר למזער נזקים וטענו כי הנזק שנגרם ממתקפת ההאקרים קטן בהרבה מכפי שפורסם. בהודעה שפרסם בצהריים המפקח על הבנקים, נאמר כי לבנק ישראל דווח עד כה עד 15 אלף כרטיסי אשראי שנפרצו בשלוש חברות האשראי, ולמעשה נדחתה טענתם של ההאקרים כי בידיהם פרטי כרטיסי אשראי של כ-400 אלף ישראלים. אך יחד עם זאת, המליץ המפקח ללקוחות לבחון את החיובים בדף הפירוט או באתר האינטרנט של החברות לצורך איתור עסקאות שלא בוצעו על ידם, ובכל בעיה ליצור קשר עם חברות כרטיסי האשראי בהקדם האפשרי.

חברות האשראי פרסמו ביממה האחרונה שורה של הודעות הרגעה, ולטענת חברות ויזה כ.א.ל, ישראכרט ולאומי קארד, פרטי הכרטיסים שנחשפו ידועים, ולקוחותיהם יפוצו אם נגרם להם נזק. עוד נמסר כי ננקטו כל הצעדים הנחוצים על ידי מחלקות הביטחון של החברות.

לפני כחצי שנה אישרה ועדת המדע של הכנסת את תקנות המאגר הביומטרי, עם מספר שינויים, זאת בעוד לפני כשנתיים עבר החוק בנושא. מאז מפעילה הממשלה מאמץ על מנת להעביר את ישראל לשימוש בתעודות זהות "חכמות" וקיום המאגר הביומטרי השנוי במחלוקת. בתחילת ישיבת ועדת המדע, הודיע אז יו"ר הוועדה, מאיר שטרית, כי לא מדובר בוויכוח על החוק. הוויכוח, לדבריו, הסתיים, וכעת סתם מטעים ומפחידים את הציבור. באותו נושא, אמר שטרית כי "התעודות החדשות של המדינה, אי אפשר לזייף אותן".

בדקו אם שמכם מופיע ברשימת הכרטיסים שנפרצו
לבירור מול חברות האשראי:
ישראכרט 03-6364333
לאומי קארד 03-6178800
ויזה כ.א.ל 03-5723666
אמריקן אקספרס: 1800-800-410


עוד באותו נושא:
חברות האשראי מרגיעות: נפצה בעלי כרטיסים שנפרצו
האקרים חשפו ברשת פרטי כרטיסי אשראי של ישראלים
פרסום מספרי האשראי: האיום חמור פחות מכפי שנטען
"אישור החוק הביומטרי - טעות קשה ופוגעת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully