וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לכבל: "הייתי ראשון לזהות כישרונך הקומי"

פנחס וולף

29.12.2011 / 0:11

ראש הממשלה התייחס לנאום "השבח" של איתן כבל עליו, בו לגלג על הצגתו בטקס אסון הכרמל. "אתה מבריק יותר משכטמן, אתה מצחיק יותר מסיינפלד. אני מוריד את הכובע בפניך", אמר לחבר הכנסת

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת)

"כל הכבוד, שאפו" – כך אמר אמש (רביעי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שביקש לברך את ח"כ איתן כבל (העבודה), על נאומו הציני של האחרון במשכן הכנסת בשבוע שעבר, שביקש להביך את ראש הממשלה, על רקע הצגתו המביכה על ידי דן כנר בטקס במלאת שנה לאסון הכרמל. "אני מבקש להתייחס לדברים שכוונו אליי אישית בשבוע האחרון", אמר נתניהו בפתח דיון מיוחד בכנסת לאור בקשת 40 חברי כנסת בנושא כישלון ממשלתו בתחומים המדיני, הכלכלי והחברתי.

"נתגלו פה כישרונות גדולים, אבל אין ספק שהמוכשר ביותר זה שעלה על כולם הוא חברינו, חבר הכנסת, איתן כבל. איתן אתה יותר מבריק משכטמן, אתה יותר מצחיק מסיינפלד, אתה כדררת את זה לשער יותר טוב ממרדונה. יש לי רק הערה אחת: אני לא הייתי בוחר במסי, אלא במרדונה או בפלה. בסך הכל אני חושב ששיחקת את זה בענק. אני רוצה להגיד לך שאני הייתי הראשון שזיהה את גודל הכישרון שלך. אז אני מוריד את הכובע בפניך, כל הכבוד. שאפו!". דבריו של נתניהו גרמו לפרצי צחוק רמים במשכן - כולל מכיוונו של כבל עצמו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון 40 החתימות, אוגוסט 2011. עומר מירון
"אני הייתי בוחר במרדונה או פלה". נתניהו בכנסת/עומר מירון

דבריו של כבל מעל משכן הכנסת, בשבחו (לכאורה, כמובן) של ראש הממשלה, זכו להדים רבים בתקשורת וברשתות החברתיות. "אני עומד כאן לפניכם, בחיל ורעדה, אוחזת בי התרגשות רבה ואם יורשה לי גם צמרמורת קלה, ולכן ברשותכם מכובדיי אקרא את דבריי מן הכתב" - אמר כבל במליאה. "אתמול, בטקס האזכרה לקורבנות האסון בשריפת הכרמל, כששמעתי את הסופרלטיבים האדירים, דברי השבח וההלל המדהימים שנאמרו על ראש הממשלה, נפקחו אוזניי ואורו עיניי, לפתע פתאום הבנתי שכל אשר אמרתי עד היום בגנותו של ראש הממשלה - הינם דברי שטות והבל", אמר כבל במליצה. "אדוני ראש הממשלה, אני מתנצל בפניך. סלח לי, מחל לי, כפר על חטאיי. בהמשך לכך, חשוב לי להוסיף על הדברים שנאמרו אתמול ולומר לך, אדוני הרם: הבנתי שאין כמוך, אתה גדול, אתה גיבור, אתה מדהים, שרירי, חזק, רגיש, אתה רחום וחנון, נושא חסד לאלפים", הוסיף.

"יזם, רתם, עודד, הקים וסייע"

"שיערך שחור ושופע, אתה מכדרר מהר יותר ממסי, אתה קופץ גבוה יותר מג'ורדן, אתה מאמן מבריק מגוארדיולה, אתה חוזה המדינה, אתה מקים המדינה, אתה שמש העמים", החמיא כבל בסרקזם. "ובתוך ההתרגשות הזו, אני מתכוון להניח עוד היום הצעת חוק על שולחנה של הכנסת, לפיה מעתה ועד לדיראון עולם יוכרז יום ה-1 באפריל כיום הודיה לפאר את שמך, להלל ולקלס את הוד מעלתך. אוהבים אותך ראש ממשלתנו, אוהבים אותך ראש ממשלתנו, אוהבים אותך ראש ממשלתנו", חתם כבל את נאומו.

"נתניהו יזם, רתם, עודד, הקים וסייע" – כך התייחס מנחה הטקס בבית אורן, דן כנר, לראש הממשלה. עוד הוא אמר כי נתניהו "היה הראשון להגיב ולרתום את כל המאמצים" כדי להתמודד עם האסון. השבחים התמוהים, שהיו ייחודיים למול כלל הנואמים בטקס, זכו לביקורת חריפה ומיידית מכלל הקשת הפוליטית. יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה כי "מדובר בניצול ציני של טקס רגיש מאין כמותו. במיוחד צורם הדבר על רקע חלקו של נתניהו במה שהוביל לאסון. מחזה האבסורד הזה מתרחש שעה שמשפחות מבכות את יקיריהן, מי שביתם נשרף מתרוצצים בבתי המשפט, כדי לקבל פיצוי על מה שנגרם בגלל מחדלי הממשלה, דוח המבקר טרם פורסם, ונמשכים ניסיונות הפגיעה בכבאים ששבו והתריעו מבעוד מועד מפני האסון".

גם בלשכת ראש הממשלה מיהרו להבין את גודל המבוכה. גורם בסביבתו של נתניהו אמר כי ראש הממשלה לא היה מודע לכך שהדברים ייאמרו במהלך הטקס. לטענת אותו גורם "נתניהו סבור שהדברים לא היו צריכים להיאמר במעמד הזה, על אף שהם נכונים".

עוד בנושא
”שבחי כנר לנתניהו בטקס בכרמל - ניצול פוליטי”
”נתניהו מבין שהשבחים לא במקום - אף שהם נכונים”
צפו ב”ארץ נהדרת” נכנסת בדן כנר ובנימין נתניהו

(עדכון ראשון: 19:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully