וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"סופר הרקולס" בישראל: "פסגה חדשה לצה"ל". צפו

9.4.2014 / 16:58

בטקס חגיגי בבסיס חיל האוויר בנגב קיבלו בכירי מערכת הביטחון והצבא את מטוס התובלה החדש והמתקדם של צה"ל, שייקרא "שמשון". "חשיבות מכרעת במאמץ לשיפור יכולותינו"

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן

חיל האוויר קלט היום (רביעי) את מטוס ה"סופר הרקולס" הראשון מבין השלושה שהוזמנו מחברת "לוקהיד-מרטין" האמריקנית על ידי משרד הביטחון. מטוס התובלה המוביל בעולם מסוג C130J, שייקרא "שמשון", התקבל בטקס חגיגי במעמד בכירי מערכת הביטחון וצה"ל בבסיס נבטים שבנגב.

"לא לעתים קרובות אנו מקבלים את פניו של עולה חדש כזה", אמר היום הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ. "ביום זה אנו מסמנים פסגה חדשה ביכולותיו של צה"ל. מטוסי ה'שמשון' הם כוח מגביר יכולות עבור צה"ל, אשר זרועו הופכת כך לארוכה יותר, מדוייקת יותר, גמישה יותר ועוצמתית מתמיד". "ל'שמשון' חשיבות מכרעת במאמץ לשיפור יכולותינו", המשיך גנץ. "המערכות המתקדמות בהן הוא מצויד יאפשרו לנו לבצע פעולות מורכבות יותר מבעבר, בכל תנאי מזג אוויר, בעומק רב יותר, בגובה נמוך יותר ובחשאיות ברמה הגבוהה ביותר".

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
חצי שנה אחרי פיצוץ מכוניתו: הפרקליט הבכיר מאובטח כמו שר
נעצרו שני מתנחלים בחשד להשחתת המוצב ביצהר
אמה של אדל נגד פינויה: "את שרון מימנו 8 שנים"

מטוס ה"סופר-הרקולס" שהגיע לבסיס חיל האוויר. אפריל 2014. קרדיט : דיאגו מיטלברג,
"יאפשר לבצע פעולות מורכבות יותר מבעבר". ה"סופר הרקולס" מוצג לראווה בבסיס חיל האוויר, היום/קרדיט : דיאגו מיטלברג

ברשות חיל האוויר כמה מטוסים מדגם קודם של ה"הרקולס" – מסוג C130 - שנמצאים בשימוש מאז 1971. במשרד הביטחון ובחיל האוויר מנהלים מגעים עם האמריקנים לרכישת מטוסי "שמשון" נוספים כדי לענות על הצרכים המיוחדים של צה"ל, בדגש על זירת העומק שבפיקודו של אלוף (במיל') שי אביטל. המטוס החדש מאפשר לצוות האוויר להטיס מספר רב יותר של לוחמים וציוד כבד, ביחס לדגם הקודם. כמו כן ה"שמשון" מסוגל לטוס למרחקים גדולים יותר והוא בעל יכולות משופרות בתחום ההגנה האווירית, והנדסת האנוש.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עלות הייצור של כל מטוס מסתכמת בכ-80 מיליון דולרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם קבלת המטוס, ישראל מצטרפת לנבחרת של מדינות שעושות שימוש בכלי הטיס המתקדם, בהן ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, דנמרק, נורבגיה, הודו, איטליה, עיראק וקטאר. עד כה, ייצרה "לוקהיד-מרטין" 290 מטוסים מסוג ה"סופר-הרקולס" שצברו יחדיו מיליון שעות טיסה, מטיסת הבכורה באפריל 1996 עד לשנה זו.

בחיל האוויר ניהלו משא ומתן מתמשך עם בכירי חברת הענק האמריקנית, כיוון שדגם המטוס שביקשה ישראל הוא מהיקרים שבדגמים הקיימים. חיל האוויר דרש להציב שלוש עמדות קדמיות במטוס – לשני טייסים ולנווט או מפקד טיסה. כמו כן, ישנה עמדה המיועדת לפקח העמסה מאחור. סיבה נוספת שגרמה לייקור הייצור היא ירידה בהיקף הייצור, שהעלתה את גובה העלות הקבועה המועמסת על עלות כל מטוס שמיוצר. עלות הייצור של כל מטוס מסתכמת בכ-80 מיליון דולרים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully