וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת חצי המיליון: "משתקים את ירושלים בשביל החרדים"

החרדים נערכים לקראת הפגנת הענק בכניסה לבירה, ומקווים לראות שם 600 אלף איש. תושבי ירושלים והעובדים בה מתלוננים על השבתת התחבורה: "זה טירוף, לא צריך לאמלל את כולם"

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

עוצר כניסות ויציאות בבירה: תושבי ירושלים ואזרחים שעובדים ולומדים בעיר מתלוננים על חסימתה לקראת "עצרת המיליון" של החרדים שצפויה להתחיל היום (ראשון) ב-16:00. "אני באופן אישי חושב שזה פשוט חוצפה. לא מספיק שמדובר במגזר אנטי-ציוני בעיקרו או לפחות לא-ציוני, אני גם מממן אותם, הם לא תורמים לחברה דבר, יורקים לך בפנים ועכשיו גם חוסמים לנו את שגרת החיים", אמר הבוקר אהרון סנוביק, סטודנט במכללה האקדמית הדסה. "אני מבין שבמשטר דמוקרטי צריך לאפשר לציבור להפגין, גם אם הוא אינו דוגל בערכים דמוקרטיים, אבל צריך גם לזכור שיש עוד אנשים במדינה הזו שחיים בעיר. אי אפשר לשתק את כולם בשביל הוד מעלתם".

גם מיטל הופמן, מורה ליוגה תושבת מודיעין, נאלצה להקדים את הגעתה לעיר בשל ההפגנה: "אני מעבירה שיעורים בירושלים, כך שאין לי ברירה אלא להגיע לעיר", אמרה. "השיעורים שלי מתחילים ב-12:00 במקום שרחוק מההפגנה אבל יצאתי מוקדם בבוקר כדי להימנע מחסימות. ב-16:00 אני כבר מסיימת אבל הבנתי שלא אוכל לצאת מהעיר אז קבעתי להישאר אצל חברה עד יעבור זעם". הופמן לא מבינה מדוע המשטרה הותירה למפגינים לחסום את הכניסה והיציאה מהעיר: "זה טירוף. יש מספיק מקומות להפגין בעיר בלי לאמלל את כולם".

עוד על הפגנת החרדים:
דריכות לקראת "עצרת המיליון" של החרדים בירושלים
לפיד לקראת הפגנת החרדים: "עמדנו בטלטלות גדולות מזה"
חרדים נערכים לחוק הגיוס: "נרד מהארץ"

מפה ירושלים חסימת כבישים הפגנה חרדים מחאה שוויון בנטל ועדת שקד חוק הגיוס גיוס חרדים. גוגל מפס, עיבוד תמונה
מפה ירושלים חסימת כבישים הפגנה חרדים מחאה שוויון בנטל ועדת שקד חוק הגיוס גיוס חרדים/עיבוד תמונה, גוגל מפס

"גם אצלנו, במקום מרוחק מההפגנה, מרגישים היטב את ההשפעות שלה", סיפרה יעל צבי, מוכרת בקניון ממילא. "עובדים שגרים מחוץ לעיר פשוט לא הגיעו למשמרת מכיוון שגם אם היו מקדימים לא היה להם איך לחזור. קונים ותיירים מחוץ לעיר לא יגיעו היום. פשוט יום שבת נוסף מבחינה עסקית. לא מספיק שאי אפשר לנהל שום עסק בסוף שבוע, הם לוקחים לנו גם את יום ראשון שהוא אחד הימים הרווחיים ביותר".

כבר בשעות הצהריים המוקדמות, זרם המפגינים החרדים צפוי לשטוף את הכניסה לירושלים, בעיקר סמוך לבנייני האומה וגשר המיתרים ומאוחר יותר לקראת העצרת שתחל בשעה 16:00 תתרחב ההתכנסות לרחובות רחוקים יותר כמו שרי ישראל, שדרות שז"ר ויפו.

במהלך העצרת שצפויה להימשך כשעתיים לא יישאו נאומים פוליטיים, אלא ייקראו פרקי תהילים וסליחות. על הבמה המרכזית שתוצב סמוך לבנייני האומה יעמדו רק שלושה עד חמישה רבנים שיישאו את התפילות. רבנים ואדמו"רים שצפויים להשתתף בעצרת יעמדו בין קהל האלפים. חלקם כבר יצאו לכיוון ירושלים בשעות הבוקר כדי להימנע מפקקים בדרך לבירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הכנות לקראת הפגנת החרדים בירושלים, פברואר 2014. צביקה לרר, חדשות 24
בעצרת לא יישאו נאומים פוליטיים/חדשות 24, צביקה לרר

ההנהגה החרדית ומארגני העצרת נחושים להימנע מהפרות סדר או מאלימות שעלולה להיווצר במהלך ההתכנסות. יו"ר ש"ס אריה דרעי פנה אתמול לצעירי המגזר ואמר להם כי במידה ויהיו הפרות סדר או פרובוקציות "אלו התמונות שישדרו בכל העולם" ולכן "יש להימנע מכך".

על אף העובדה כי העצרת זכתה בימים האחרונים לשם "עצרת המיליון", מארגניה סבורים כי גם 500 או 600 אלף בני אדם שישתתפו בה, "זו תהיה הצלחה גדולה". לדבריהם, "אף אחד אינו מתכוון להיתפס למספרים מאחר והמטרה היא להעביר את המסר – ואנחנו מאמינים שנצליח לעשות זאת בכל מקרה".

מפה ירושלים חסימת כבישים הפגנה חרדים מחאה שוויון בנטל ועדת שקד חוק הגיוס גיוס חרדים. גוגל מפס, עיבוד תמונה
מפה ירושלים חסימת כבישים הפגנה חרדים מחאה שוויון בנטל ועדת שקד חוק הגיוס גיוס חרדים/עיבוד תמונה, גוגל מפס

נוכח העומסים הכבדים הצפויים, מבקשת המשטרה מציבור הנהגים להימנע מהגעה לירושלים החל מהשעה 12:00 ועד לגמר העצרת. על משתתפי העצרת להגיע בתחבורה ציבורית ובאוטובוסים בלבד ומומלץ להקדים הגעתם.

בין השעות 14:00 ל-20:00 ייסגרו לתנועת כלי רכב פרטיים כביש מספר 1 מצומת לטרון (כלי הרכב יופנו לכביש 443) והכבישים העירוניים הבאים: בר אילן, ירמיהו, שרי ישראל, שדרות שז"ר, ויצמן, סחרוב לכיוון שדרות שז"ר, שדרות בן צבי עד לצומת רופין, כביש רבין מרחוב בן צבי ועד לשדרות הרצל, שדרות הרצל מצומת וולפסון ועד שדרות שז"ר.

מהמשטרה נמסר כי על הנהגים לעשות שימוש בכבישים החלופיים הבאים: חיים בר לב, חטיבת ירושלים, דרך חברון וכביש בגין מכיוון 443 לדרום העיר. לבאים מצפון העיר, כולל לנוסעים לכיוון מעלה אדומים והבקעה, מומלץ להשתמש בכביש 20 מחלף בן-ציון. המשטרה הודיעה כי לא תתיר כניסת כלי רכב פרטיים לאזור העצרת.

הרכבת הקלה בירושלים. עומר מירון
מהשעה 14:00 הרכבת הקלה תעבור לשירות מקוצר/עומר מירון

התחנה המרכזית בעיר תהיה סגורה החל מהשעה 14:00. על השינויים בקווי אגד יש להתעדכן במוקד המידע של אגד 2800* או 7878*. גם הרכבת הקלה צפויה להיות מושבתת במרכז העיר החל מהשעה 13:00. על השינויים יש להתעדכן במרכז המידע ברכבת 3686*. במשטרת ירושלים ייפתח מרכז מידע שמספרו 1-700-553-100 והוא יהיה פעיל ממוצאי שבת ועד תום העצרת.

קווי האוטובוס לתל אביב יפעלו בין תחנת עתירות מדע בהר החוצבים לתל אביב דרך כביש 443. אגד יעמיד לרשות הנוסעים ברכב פרטי שירות שאטלים בתשלום מלטרון לירושלים. קווים 277, 400 ו-422 יגיעו עד לתחנה ברחוב שפע חיים. החל מהשעה 12:53 ועד לסוף שירות יתוגברו קווי הרכבת לירושלים ורכבות יצאו לירושלים כל שעה. מירושלים תצא רכבת במערך כפול כל שעה החל מ-17:00 ועד ל-21:25. הרכבת הקלה תעבוד באופן מלא עד השעה 14:00. החל מהשעה 14:00 הרכבת הקלה תעבור לשירות מקוצר בין פסגת זאב לשער שכם בהתאם לסגירת ציר המסילה. משטרת ישראל תפעל לשמירת הציר פתוח ככל הניתן וייתכנו שינויים בשעות פעילות הרכבת.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.co.il

(עדכון ראשון: 09:38)

הכנות לקראת הפגנת החרדים בירושלים, פברואר 2014. צביקה לרר, חדשות 24
הכנות לקראת הפגנת החרדים בירושלים, פברואר 2014/חדשות 24, צביקה לרר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully