וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המקורב לאל-קאעדה נטל אחריות על הירי לצפון

גדודי השהיד עבדאללה עזאם, ארגון סוני המקורב לג'יהאד העולמי, הודה כי לוחמיו "עומדים מאחורי שיגור 4 הרקטות". הארגון פעיל בעיקר במחנות הפליטים הפלסטיניים בדרום לבנון

צילום: אדריאן הרבשטיין, ערן גילווארג, לע"מ, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

גדודי השהיד עבדאללה עזאם, ארגון סוני איסלאמיסטי המקורב לאל-קאעדה ולג'יהאד העולמי, נטל הערב (חמישי) אחריות על ירי הרקטות מלבנון לצפון ישראל. סראג' א-דין זריקאת, בכיר הארגון, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי לוחמי גדוד זיאד ג'ראח של הארגון "עומדים מאחורי שיגור ארבע הרקטות". מדובר בארגון הפעיל בעיקר במחנות הפליטים הפלסטיניים בדרום לבנון. היה מעורב בעבר באירועים בגבול הצפון.

מוקדם יותר העריך גורם ביטחוני כי מי שעומד מאחורי הירי הוא ארגון ג'יהאד עולמי שפועל תחת חסות חיזבאללה, אך לא בהכרח תמיד באישורו. עם זאת, בישראל מאמינים כי לא מדובר בניסיון לפתוח חזית בצפון. גם גורם מדיני בירושלים העריך בשיחה עם וואלה! חדשות כי הירי לא בוצע על ידי חיזבאללה. הגורם טען כי הירי לא קשור לאירועים בסוריה בימים האחרונים, אלא ככל הנראה לחוליית ג'יהאד עולמי שנמצאת בלבנון ו"המתינה לשעת כושר".

קטיושות בצפון - כל הכותרות:
4 רקטות נורו לגליל המערבי, כיפת ברזל יירטה אחת
נפגעת חרדה מהרקטות: "לא יכולה להתמודד"
נתניהו על הירי מלבנון: "נפגע במי שיפגע בנו"

קטיושות בצפון. ערן גילווארג
לפחות ארבע רקטות נורו לעבר יישובי הצפון/ערן גילווארג

אחרי כמעט שנתיים ללא ירי מלבנון לשטח ישראל, נורו היום אחר הצהריים ארבע רקטות לעבר הגליל המערבי. מערכת כיפת ברזל המוצבת בחיפה יירטה רקטה אחת, והאחרות נפלו בשטחים פתוחים, שתיים מהן ביישובים בשטח ישראל, וגרמו לנזקים קלים. זו הפעם הראשונה שמערכת ההגנה האווירית מיירטת רקטה שמקורה בלבנון. רקטה נוספת נחתה ככל הנראה בשטח לבנון.

האירוע התרחש סמוך לשעה 16:30. תושבים רבים דיווחו על אזעקות שנשמעו באזור נהריה, עכו והגליל המערבי. האזעקות נשמעו בשני סבבים. התקשורת הלבנונית דיווחה על ארבע רקטות לפחות שנורו לעבר ישראל מאזור מחנה הפליטים ראשידייה הסמוך לצור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מוקד נפילת רקטה ביישוב בצפון. ערן גילווארג
נזק למבנה ביישוב בצפון/ערן גילווארג

באתרים בהם נפלו רקטות - בהם בקיבוץ גשר הזיו - נגרם נזק קל לכמה מכוניות, וחלונות בכמה בתים נופצו. מד"א נקרא לטפל בכמה נפגעי חרדה, ושלושה מהם פונו לטיפול בבית החולים בנהריה. עוד בין הנפגעים - נערה בת 14 במצב קל, שמעדה ונפלה בדרך למקלט. אף שנראה כי מדובר באירוע נקודתי, התושבים נקראו להישאר קרובים לחדרי ביטחון, מחשש לשיגורים נוספים.

"ילדים קטנים בכו וצעקו"

כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי הצבא איתר ארבעה משגרי רקטות פשוטים. עוד דווח כי נמצאו שני מוקדי שיגור שונים, כאשר מכל מוקד שוגרו שתי רקטות. כמו כן, דווח כי צה"ל הגיב בירי ארטילרי וכי מזל"טים של הצבא חגים בשמי לבנון, אך סוכנות הידיעות הלבנונית הכחישה את הדיווחים. עיתון א-נהאר הלבנוני דיווח כי הצבא הלבנוני מתפרס באזור מחנה הפליטים מיאדין כדי לבדוק אם יש אינדיקציות לירי.

תושבים באזור נהריה סיפרו כי שמעו אחר הצהריים סדרת פיצוצים. רועי, עד ראייה שדיבר במשדר וואלה! חדשות, אמר: "הייתי בנהריה בעת האירוע, בדרכי לעלות על הרכבת. הייתה אזעקה, לא הבנו מה קורה, אנשים רצו. לידי הייתה אישה עם ילדים לא מהאזור, אמרתי להם 'בואו נרוץ לאן שהוא'. הסדרנים הכווינו למנהרה בין הרציפים. היה חם ומחניק. היו אנשים שנלחצו נורא, ילדים קטנים ומבוגרים, צעקו, בכו".

קטיושות בצפון. אדריאן הרבשטיין
קטיושות בצפון/אדריאן הרבשטיין

תושבת היישוב גשר הזיו תיארה: "שמענו ארבעה 'בומים'. ישר הבנתי שזה קטיושות, אנחנו מכירים את הרעש. רצתי עם הבנות של לממ"ד. הקטנה, שהיא בת שבע נבהלה והתחילה לבכות. זאת פעם ראשונה שהיא שומעת את זה. אחי וגיסתי תכננו לבוא אלי מהמרכז לסוף שבוע, הם היו כבר בנהריה, שמעו את הבומים ועשו אחורה פנה".

(עדכון ראשון: 18:10)

קובי מנדל השתתף בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully