וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 מצרים נהרגו מירי רקטות בסיני; חשש בצה"ל: על סף פיצוץ

15.7.2013 / 10:26

חשש בצה"ל מהתלקחות המצב הביטחוני בחצי האי אחרי הדחתו של מורסי. האחים המוסלמים מאשימים את המודיעין המצרי בפיגוע לפנות בוקר באל-עריש. עדים: "הצבא לא סייע לנפגעים"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בצה"ל ובמערכת הביטחון מביעים דאגה מהמתיחות הגוברת בגבול עם מצרים, בעקבות הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי שערערה את היציבות באזור. לפחות שלושה בני אדם נהרגו לפנות בוקר (שני) בפיגוע בצפון סיני, מירי רקטות נגד-טנקים לעבר האוטובוס שבו נסעו. ההרוגים הם פועלים, ששבו מהעבודה במפעל בטון בחצי האי. עוד 17 בני אדם נפצעו בפיגוע. רבים מהם נפצעו באורח קשה.

מקורות ביטחוניים ועדי ראייה אמרו כי במהלך הפיגוע, סמוך לשדה התעופה באל-עריש, צעקו המחבלים "אללה אכבר". בהודעה שפרסם בפייסבוק, אמר בכיר האחים המוסלמים, עיסאם אל-עריאן, כי המודיעין המצרי אחראי לפיגוע.

הטרור בסיני: 3 הרוגים במתקפת רקטות על אוטובוס. רויטרס
האוטובס שנפגע מטיל, סיני, הבוקר/רויטרס

האני איסמעיל, אחד הפועלים באוטובוס, אמר כי כלי רכב צבאי חלף במקום ולא עצר כדי לסייע לנפגעים. "באמצע הדרך הרגשנו פיצוץ. עד שהבנו מה קורה וירדנו מהאוטובוס, ראינו את הצבא חולף אבל החיילים לא עצרו", סיפר. לדבריו, הפועלים חיפשו זה את זה ואיתרו את הגופות בתוך האוטובוס. "הבנו שנפגענו מרקטה, ואחרי עשר דקות הגיע אמבולנס".

אחיו של האני, איימן, שמיהר לזירת הפיגוע, האשים את תנועת האחים המוסלמים באחריות לירי הרקטות. "לפני כמה ימים הם אמרו שהם יעשו פיגועי התאבדות. הצבא עובד קשה כדי להגביר את המעצרים של החמושים, ואנחנו מודים לו על כך".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
פיגוע בגבול מצרים ,יוני 2012. רויטרס
בשבוע האחרון דיווחו סיורי צה"ל על כמה אירועי חבלה באזור. גבול ישראל-מצרים/רויטרס

אמש נשמעו קולות ירי בגבול ישראל-מצרים, באזור שבין כרם שלום למועצה האזורית רמת נגב. כוחות צה"ל הוקפצו למקום ופתחו בסיורים, אך לאחר בדיקה התברר כי מדובר כנראה בחילופי אש בין שוטרים מצרים למבריחים, בעיר אל-וופאק, כארבעה קילומטרים בתוך שטח מצרים.

משפחה פלסטינית מעזה אחראית לפיצוץ צינור הגז

לדברי גורם צבאי, משולש הגבולות עזה-מצרים-ישראל הוא אזור שפועלות בו כנופיות מבריחים כמו בכפר הבדואי מנסורה שבצד המצרי. "כרגע הם מתמודדים עם לחץ שמפעיל עליהם הצבא המצרי למנוע הברחות, אבל ברגע שזה יגיע לפגיעה קריטית בכלכלה שלהם, יחבור האינטרס שלהם לאיסלאם הקיצוני וזה יתפוצץ. אותו גורם הוסיף כי "כלכלת האזור, שמתבססת בעיקר על הברחות ו'פרוטקשן' בצירי ההברחות, ספגה מכה אנושה מאז המהפכה".

מאז הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי ב-3 ביולי עלתה רמת האלימות בסיני. ביום שישי נהרג שוטר מירי חמושים וקודם לכן ניצל מפקד הארמיה השנייה מהתנקשות. יום קודם לכן נערף ראשו של כומר קופטי, ושני בני אדם נרצחו בפיגוע במחסום.

כמו ישראל, גם צבא מצרים רואה בחמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה. לכן, הרחיב הצבאי המצרי את הביקורת שלו נגד חמאס ואף האשים את הארגון בפיצוץ צינור הגז לירדן בסיני, שמכניס כסף רב למצרים. זאת, לאחר שהתברר כי משפחה פלסטינית מעזה היא שאחראית לפיצוץ. "האזור על סף פיצוץ, וזה עניין של זמן עד שאחד הגורמים בעזה יעז להפנות אותו לעברנו כדי להיחלץ מהלחץ המצרי", העריך קצין בצה"ל. "אם חמאס לא יצליח לייצר לעצמו מקורות הכנסה חדשים, נראה את הפיצוץ ממהר להגיע".

ראש בראש: מצרים נגד חמאס

לדברי הקצין, גם לאחר ההפיכה במצרים, הצבא המצרי ממשיך להילחם בטרור. "הצבא המצרי סגר את המנהרות לאורך ציר פילדלפי ואוכף את הסגירה של המנהרות שהוא מכיר, מחשש שמחבלים ייצאו מרצועת עזה ומחר יפעלו נגדו", אמר. "בכך, הוא פגע קשה מאוד לא רק בהכנסות של חמאס, שגובה מיסוי על כך, אלא בעיקר בהכנסות של הבדואים באזור שמתפרנסים מציר ההברחות והמנהרות".

בשבוע שעבר דווח בוואלה! חדשות שהצבא המצרי החליט לאבטח שיירות אספקה לאורך המוצבים באמצעות משוריינים. "היום, כשהצבא המצרי נכנס למוקדי הבדואים באל-עריש, רפיח, שייח' זוויד, הוא מתקבל ככובש, מה שגורם לו לשחיקה כי הוא נאלץ להגן על עצמו אחרי שבעבר הוא היה מסתובב בחופשיות", הסביר הקצין. "היום, המשוריינים שלהם חוטפים אבנים בכל פעם שהם נכנסים למוקדי אוכלוסייה. זה נשמע מוכר לצה"ל".

עוד על המתיחות בדרום
בעקבות תקלה: מזל”ט של צה”ל התרסק בגבול מצרים
סמוך לגבול: חילופי אש בין צבא מצרים לחמושים
טעות בניווט: מסוק מצרי טס בשמי עזה

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

*בהכנת הידיעה השתתף אבי יששכרוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully