וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו חייב להשתנות

עמית

16.9.2014 / 10:13

במקום להתייחס לטענות שהעלו הסרבנים מיחידה 8200, מיהרו חלק מהפוליטיקאים לנסות ולהסיח את דעת הציבור מהן. עמית, ששירת ביחידה, מכיר בחשיבות המודיעין, אך מזהיר מהשפעתו

תקראו לי מפונק, תגידו שאני מרוויח מעברי הצבאי - באופן סטטיסטי, בהיותי בוגר 8200. אתם ככל הנראה צודקים. את הביקורת החשובה כל-כך על האוכלוסיות שהיחידה מטפחת, ששמענו לצד הדיון הער על מכתב הסרבנים כמעין ניסיון התנגחות מגושם ולא ברור, יש להשמיע ולדון בה, אך 43 החותמים אינם ייחודיים בנוף השמונה-מאתיימי.

ניסיונות ההסחה המתוחכמים יותר או פחות כוללים גם את טענותיו של השר ישראל כץ על כך שעדויותינו הפרו הנחיות ביטחון מידע, ולשם כך אפנה אותו לרשויות שיעמידו אותו על טעותו. או דבריו של דובר צה"ל תת-אלוף מוטי אלמוז, שכנראה נשמטו מרשימותיו אלה שרק התגייסו אחרי 2009, המועד האחרון בו מי מאיתנו זומן כביכול לשירות מילואים. אחרי שהזזנו את כל אלה הצדה, אפשר סוף כל סוף להתייחס לתוכן המכתב עצמו.

מדוע לא חתמתי על מכתב הסרבנים / דעה הפוכה

הטענות שמופיעות בו ובעדויות שהצטרפו אליו, מדאיגות אותי כאדם, החש מחויבות מסוימת לזכויותיהם של אחרים, וכישראלי, שיודע שהעמקת הדיכוי של הפלסטינים בגדה המערבית - אשר למודיעין ולתפקיד שאני ביצעתי חלק נכבד בו, לצערי - מובילה לתסכול ולצעדים נואשים שמסכנים את כולנו.

שעתם של הפוליטיקאים

המעקב אחרי פלסטינים הוא תחום פרוץ, והגבול בין פעולות הגנתיות לבין מעשים שהקשר בינם לבין ביטחון קלוש - היטשטש. את התוצאות רואים לא רק בתוצרי היחידה, אלא גם ברחוב הפלסטיני, שם אזרחים חפים מפשע סובלים מאיומים על רקע נטיותיהם המיניות או מצבם הרפואי.

קטונתי מלהציע פתרון מקיף לסוגיות הקשות שעולות מהמכתב, ואין זה מתפקידי. בתור מי שלקח חלק בפעולות היחידה שחצו את גבולות ההגנה העצמית, מתפקידי להרים קול, לקחת אחריות - יהיה מחירה אשר יהיה - ולשפוך מעט אור על הצד "הנקי" של הכיבוש. אמנם בצד הזה החיילים לא פועלים בשטח ואי אפשר לראות את פועלם, אך הוא מעמיק את השליטה בחייהם של הפלסטינים לא פחות ממחסומים או הטלת עוצר.

פוליטיקאים יקרים, זו שעתכם לצעוד קדימה ולהתייחס ברצינות לטענות שעולות במכתב. לא נבחרתם על מנת להגיב בתירוץ קלוש שמתעלם מהמהות המדאיגה שלו. איני תמים, תפקידו של המודיעין ושל כוחות הביטחון הוא חלק מטבעה של כל מדינה, אך כשפעילותה של היחידה חוזרת אלינו כמו בומרנג בעקבות התסכול וחוסר האונים שהיא יוצרת בצד השני, משהו חייב להשתנות.

הכותב הוא מחותמי מכתב הסרבנים של 8200

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully