וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון לתושבי העוטף: "הצבא יסייע למי שירצה להתפנות"

23.8.2014 / 18:29

שר הביטחון ביקר ביישובים סמוכי הגדר עם עזה, ואמר כי חרף המצב, אין הוראה לפינוי מלא. ח"כ גלאון: "המדינה מקפלת את הדגל כי היא לא יכולה להבטיח ביטחון". יותר מ-80 רקטות נורו היום

צילום: משרד הביטחון/ אריאל חרמוני עריכה: קשת סידי

שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ נפגשו היום (שבת) עם ראשי רשויות בעוטף עזה, נוכח התסכול הרב של התושבים החיים שם, ובעקבות התגברות הירי לעבר האזור, שגבה אתמול את חייו של דניאל טרגרמן בן הארבע בקיבוץ נחל עוז. יעלון שמע על החלטתם של תושבי המועצות האזורית שער הנגב ואשכול לעזוב את עוטף עזה מחשש לחייהם, ואמר כי "אין הוראה לפינוי היישובים", אך הוסיף כי "מי שירצה להתפנות יקבל סיוע מהצבא".

שר הביטחון משה יעלון ביקר ביישובי עוטף עזה ונפגש עם ראשי הרשויות והתושבים. משרד הביטחון
שר הביטחון משה יעלון בביקור, היום/משרד הביטחון

רבים מתושבי האזור, בעיקר משפחות עם ילדים ואנשים מבוגרים, החלו כבר להתפנות מבתיהם. בין היתר, התפנו תושבים מקיבוץ נחל עוז, ומחר צפויים לעזוב תושבים נוספים מקיבוץ עין השלושה ויישובים נוספים באזור. הירי לעבר הדרום לא נפסק לרגע, ומחצות היום ועד שעות הערב נספרו יותר מ-80 רקטות ופצצות מרגמה. 62 נפלו בשטחים פתוחים, תשע יורטו.

בפגישה בין הצדדים התייחס יעלון ליעדי הממשלה ואמר: "המטרה של מקבלי ההחלטות היא להחזיר את חמאס לשולחן המשא ומתן בקהיר בתנאים שישראל תכתיב, ולקבל הפסקת אש כפי שדורשים בירושלים".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד:
מכוניות מפויחות, אזעקות - ודממה מעיקה. הקיבוץ ביום שאחרי
גם חמאס מצטרף לתביעה נגד ישראל בגין פשעי מלחמה
"נתנאל לא הספיק לתפוס מחסה וספג רסיס בראש"

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, התייחסה להודעה של יעלון כי הצבא יסייע לתושבי עוטף עזה שירצו להתפנות ואמרה כי "הממשלה שרוממות הציונות והחוסן הלאומי חרוט על דגלה, מקפלת את הדגל כשהיא מודה בחוסר יכולתה להבטיח את ביטחון התושבים בתחומה הריבוני של מדינת ישראל". לדבריה, "הגיע הזמן שהממשלה תתעשת ותבין שהדרך להבטחת השקט לתושבי הדרום לא תגיע באמצעות איומים כוחניים ורהב ביטחוני, אלא בהליכה לשיחות להפסקת אש בקהיר וקידום תהליך מדיני".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שר הביטחון משה יעלון ביקר ביישובי עוטף עזה ונפגש עם ראשי הרשויות, בהם יאיר פרג'ון. משרד הביטחון
שר הביטחון ויאיר פרג'ון ראש המועצה האזוריצת חוף אשקלון/משרד הביטחון

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ביקר גם הוא במקום שבו התפוצץ הפצמ"ר ושמע מחברי הקיבוץ על המצב הביטחוני באזור. "הגיע הזמן שתורידו כבר את הקנה שיורה לעברנו", אמר אחד מהם לשר. אהרונוביץ' בתגובה מסר כי הוא "רואה אנשים נחושים בעוטף עזה". בעת ביקורו, נראו בשמי האזור מטוסי חיל האוויר, שהנמיכו טוס כדי לפזר כרוזי אזהרה לתושבי שכונת זייתון בעזה לקראת תקיפות משגרי רקטות.

חברי הקיבוץ בו נהרג אתמול דניאל בן הארבע מרסיס של פצמ"ר התעוררו גם היום לבוקר של אזעקות, וסיפרו על ההחלטה לעזוב את היישוב המרוחק עשרות מטרים בלבד מגבול הרצועה. "אמרו לי לבוא לכאן, שיש פה איכות חיים. אתמול פגע אחד הטילים צמוד לבית של אחי והרסיסים חדרו את הדלת. אתה יושב וחושב אם יש טעם להמשיך לגור כאן במצב הנוכחי. לפעמים אני לא יכול לקום ולהביא את הילדה כי זה מאוד מסוכן. יש לי מחשבות רציניות של לקום ולעזוב", סיפר תמיר בן דוד, תושב המקום.

הקיבוץ בו נהרג דניאל טרגרמן מפגיעת פצצת מרגמה ביום שאחרי. יותם רונן
פגיעת הפצמ"ר אתמול בקיבוץ/יותם רונן
השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' בזירת נפילת הפצמ"ר ביישוב בשער הנגב. יותם רונן
השר אהרונוביץ' בביקור בעוטף עזה/יותם רונן

במקביל, וכחלק מהמאמץ הדיפלומטי, השווה היום שוב ראש הממשלה בנימין נתניהו בין חמאס לבין ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) במהלך שיחתו עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון. "העולם ראה אתמול שחמאס, כמו דאעש, מבצע הוצאות המוניות להורג. בנוסף, חמאס כמו דאעש, רודף ומדכא מיעוטים. האמנה של שני הארגונים קוראת להקמת חליפות איסלאמית, ושני הארגונים משתמשים באותן שיטות רצחניות - לכן חמאס זה דאעש, ודאעש זה חמאס".

נתניהו הוסיף כי חמאס שוב הפר השבוע את הפסקת האש וכי הוא אחראי להסלמה. הוא ציין שזאת הפעם ה-11 שחמאס עושה זאת וכי הוא זה שהפר עד כה את כל הפסקות האש בזמן שישראל כיבדה אותן ללא יוצא מן הכלל. ראש הממשלה הוסיף שהארגון מסתתר מאחורי תושבי עזה ויורה לעבר ישראל במטרה לבצע טבח המוני באזרחי ישראל - וכי כינה זאת "פשע מלחמה כפול". כך, לדבריו, נרצח אתמול דניאל בן הארבע. מנגד, גרס נתניהו, ישראל לא פוגעת באזרחים במכוון, ומביעה צער כשזה קורה בשוגג. בנוסף, נתניהו טען כי ישראל מאפשרת הכנסת מזון וציוד הומניטרי לתושבי עזה על אף שחמאס מפציץ את המעבר שדרכו עוברות הסחורות.

(עדכון ראשון: 17:00)

הקיבוץ בו נהרג דניאל טרגרמן מפגיעת פצצת מרגמה ביום שאחרי. יותם רונן
רסיסים מפגיעת פצמ"ר בשער הנגב/יותם רונן
מאהל מחאה של תושבי הדרום מול בית ראש הממשלה בירושלים, אוגוסט 2014. עומר מירון
מאהל המחאה של תושבי הדרום מול בית ראש הממשלה/עומר מירון
הכרוזים שפיזר צה"ל בעזה, הקוראים לתושבים להתרחק מידית ממקומות מהם יורים על ישראל. יותם רונן
כרוזים שפיזר צה"ל ברצועה, בהם הוא מזהיר תושבים להתפנות ממקומות בהם יורים על ישראל/יותם רונן
רצים לתפוס מחסה בשעת אזעקה באשדוד. 22 באוגוסט 2014. רויטרס
רצים למקלט באשדוד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully