וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל סירבה להפסקת האש: מטח לעבר יישובי הדרום

גורם מדיני הסביר כי בירושלים דחו את הצעת חמאס. נתניהו ל-CNN: "חמאס הפר את הפסקת האש שיזם בעצמו. ננקוט כל צעד שדרוש כדי להגן על עמנו". אישה נפצעה בינוני מפצמ"ר באשכול

צילום: דובר צה"ל, שי מכלוף, קובי אליהו, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

- חמאס ביקש הפסקת אש מ-14:00, ישראל סירבה
- נתניהו: חמאס ממשיך בירי, ננקוט כל צעד נדרש
- נמשך ירי הרקטות, יירוטים ופצועה בינוני בפגיעה בבית
- צה"ל תוקף ברצועה, הרוגים בקרב הפלסטינים
- הקבינט דן בשעה זו בהמשך הפעולה הקרקעית

ישראל לא קיבלה את הצעת הפסקת האש ההומניטרית החדשה שחמאס הציע - כך אמר אחר הצהריים (ראשון) לוואלה! חדשות גורם מדיני ישראלי. בריאיון שהעניק אחר הצהריים לרשת CNN, הסביר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "חמאס הציע הפסקת אש שתתחיל ב-14:00 בצהריים והמשיך לירות עלינו אחריה". הוא הוסיף כי ממשלת ישראל "תנקוט כל צעד שדרוש כדי להגן על עמנו".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד:
צפו: סרטון ההסברה הישראלי העוצמתי ביותר שרץ ברשת
בנט: "כמו באיגרוף, להפיל את חמאס לרצפה"
לא מוכן להרגיש אשם על ההרס בעזה | דעה

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הביטחון יעלון והרמטכ"ל גנץ בהערכת מצב בקריה, יולי 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
נתניהו בהערכת מצב עם שר הביטחון יעלון ועם הרמטכ"ל גנץ, אמש בקריה/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בתוך כך, מטח כבד שוגר אחר הצהריים מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום. אישה נפצעה בינוני מפגיעת פצמ"ר בביתה שבמועצת אשכול. היא פונתה לבית החולים ברזילי באשקלון. אזעקה נשמעה גם בקריית גת וארבע רקטות יורטו בשמי העיר באמצעות מערכת "כיפת ברזל". בשמי באר שבע יורטה גם כן רקטה, ושלוש אחרות התפוצצו בשטחים פתוחים בסביבות העיר. קודם לכן התפוצצו שתי רקטות בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית שדות נגב. שלוש רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, ורקטה אחרת התפוצצה במועצה האזורית חוף אשקלון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
רסיסי רקטה פגעו בבית ביישוב במועצה האזורית שער הנגב, יולי 2014. חדשות 0404, אתר רשמי
הבית שנפגע מפצצת מרגמה בנחל עוז/אתר רשמי, חדשות 0404

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל אמר אחר הצהריים במשדר וואלה! חדשות: "למרות שאנחנו מסכימים להפסקת אש, ממשיכים לירות על ישראל". לדברי אריאל, "צריך להגביר את הלחץ ולמוטט את חמאס, גם אם זה לא יהיה עד הסוף, כדי שהמצב הנוכחי לא יחזור עוד חצי שנה. העובדה היא כי 80% מהציבור הישראלי תומך בהמשך העבודה. תנו לצה"ל לנצח". הוא הוסיף: "אפשר להפסיק את ירי הרקטות. זה יעלה במחיר מסוים, אבל זוהי חובתו של הדרג המדיני והצבאי".

נפילה במועצה אזורית אשכול. יולי 2014. מועצה אזורית אשכול, מערכת וואלה! NEWS
בית שניזוק מרקטה במועצה האזורית אשכול/מערכת וואלה! NEWS, מועצה אזורית אשכול

בצהריים הודיע דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, כי ארגונו מסכים להפסקת אש הומניטרית נוספת למשך 24 שעות, החל משעה 14:00. "לנוכח המצב של בני עמנו ורוח החג (עיד אל-פיטר, א"י), הסכימו כל פלגי ההתנגדות על עצירת האש", אמר אבו זוהרי. לדבריו, "ההתנגדות לא צריכה שום רגיעה, אבל מצב האזרחים קשה מאוד". בישראל בחנו את הבקשה במשך זמן מה, אך החליטו לדחות אותה. הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס ב-17:00 אחר הצהריים לדון בהתפתחויות.

הרס בעזה לאחר הפצצות צה"ל 27 ביולי 2014. AP
חמאס נשבר? הרס בבית חולים בעזה בעקבות תקיפת צה"ל, היום/AP

מוקדם יותר, בעיצומו של היום ה-20 למבצע "צוק איתן", דיווחו מקורות מערביים כי חמאס פנה לשליח האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, בדרישה שיעביר בקשה לישראל לחדש בשעות הערב את הפסקת האש ברצועת עזה.

הודעתו של אבו זוהרי על כך שחמאס מסכים להפסקת אש נוספת עשויה להצביע על שבירה מסוימת של חמאס במערכה מול ישראל. זאת, בשל העובדה כי רק הבוקר הודיע אבו זוהרי עצמו כי חמאס לא יסכים עוד להפסקות אש הומניטריות ללא הסגה של כוחות צה"ל מהרצועה, ומתן אפשרות לתושבים לשוב לבתיהם בשלום. אמש ב-20:00, בתום הפסקת האש הראשונית עליה הוסכם, הודיע הארגון כי הוא לא יהיה מוכן עוד להפסקות אש מבלי שתנאים אלו יקוימו. אולם, ייתכן שהלחץ של הציבור בעזה - שנוכח בהרס הרב שהותירו הפצצות צה"ל ברצועה - שינה את עמדתו וגרם לו לחזור בו מהחלטתו. זאת, משום שבמסגרת תנאי הפסקת האש הנוכחית, יוכל הצבא להמשיך לפעול לפירוק המנהרות בשטח הרצועה. במקביל, זמן קצר לאחר הודעתו של אבו זוהרי תקף צה"ל חוליות מחבלים שנעו בנוסיראת שבמרכז הרצועה ובמחנה הפליטים ג'בליה שבצפון הרצועה. ככל הנראה, ישנם הרוגים בקרב הפלסטינים עקב התקיפות.

תקיפת צה"ל ברצועת עזה זמן קצר לפני הפסקת האש ההומניטרית. 26 ביולי 2014. רויטרס
הפצצות צה"ל ברצועה/רויטרס

במהלך שעות הבוקר שוגר מטח רקטות לעבר אזורים שונים בישראל. אזעקות נשמעו ביישובים רבים בדרום השרון, בגוש דן ובדרום. שלוש רקטות התפוצצו בשטחים לא מיושבים במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים, אך נזק נגרם לכמה מבנים. קודם לכן יירטה מערכת "כיפת ברזל" רקטה בשמי פתח תקווה. שני בני אדם נפגעו כתוצאה מהירי: רוכב אופנוע נפצע באורח קל בנפילה בזמן אזעקה ואדם נוסף הוגדר נפגע חרדה. שניהם פונו לבית החולים בילינסון בעיר. רקטה נוספת יורטה בשמי אשדוד ושלוש רקטות נוספות התפוצצו בשטחים לא מיושבים - שתיים באשקלון ואחת נוספת במועצה האזורית חוף אשקלון.

לפנות בוקר התפוצצו שתי רקטות בתוך יישוב במועצה האזורית אשכול. רקטה אחת גרמה נזק לכלי רכב, אך לא לנפגעים. רקטה נוספת פגעה ברפת וגרמה למות פרה. מוקדם יותר, נפלה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון.

חשיפת מנהרות על ידי לוחמי חטיבת הנח"ל בשיתוף עם כוחות שריון והנדסה באזור בית חנון. יולי 2014. דובר צה"ל
פעילות צה"ל ברצועה לאיתור מנהרות/דובר צה"ל

לנוכח המשך שיגורי הרקטות לעבר ישראל קרסה מוקדם יותר ההפוגה ההומניטרית בת היממה שעליה הכריזה ישראל בחצות, לאחר שצה"ל הודיע כי הוא מחדש את הפעילות ההתקפית ברצועת עזה. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי כוחות הצבא יחזרו לתקוף מהאוויר, מהים ומהיבשה בעוצמה ומתוך חופש פעולה מלא. עוד נמסר כי צה"ל שב וקורא לאוכלוסייה הפלסטינית לא להתקרב לשטחי הלחימה.

זמן קצר לאחר הודעת הצבא דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס, מפי עדי ראייה על הפצצות כבדות במזרח הרצועה. כמו כן, עדנן אבו חסנה, דובר אונר"א, סוכנות הפליטים של האו"ם בעזה, העיד גם הוא כי "שומעים הפצצות, אבל לא בתוך העיר, אולי באזור בית חאנון. אני חושב שיש מתקפה של טנקים וארטילריה".

נפילה במועצה אזורית אשכול. יולי 2014. מועצה אזורית אשכול, מערכת וואלה! NEWS
למרות הפסקת האש, הירי נמשך. זכוכיות מנופצות כתוצאה מנפילת רקטה באשכול/מערכת וואלה! NEWS, מועצה אזורית אשכול

"צה"ל ממשיך במבצע, הפעילות היבשתית ממשיכה כרגיל", אמר דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, בהתייחסו להפצצת כוחות הצבא ברצועה. "בשעות האחרונות קיבלנו דיווח על בקשה של חמאס להפסקת אש. הדברים האלה נבדקים וברגע שיהיה לנו מה לדווח נעדכן".

ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, טען במשדר וואלה! חדשות כי "הדיבורים על הפסקת אש אינם במקום". לדבריו, "הגיע הזמן שחמאס יבין שהם רצים אחרי החליל שלנו, והחליל שלנו הוא לתת לחמאס מכה ולקבוע את הקצב. צריך לתת לצה"ל את כל הזמן לטפל בהם כנדרש. אם זה לא יקרה, אני רואה את זה ככישלון חרוץ של הקבינט".

הריסות בשכונת שג'אעיה במזרח עזה אחרי כניסתה לתוקף של הפסקת האש ההומניטרית הקצרה. 26 ביולי 2014. רויטרס
הציבור בעזה לוחץ על חמאס לסיים את המערכה. אישה זועקת בין הריסות מבנים שנהרסו בהפצצות צה"ל בשג'אעיה/רויטרס

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, הטיל את האחריות לקריסת הפסקת האש על חמאס. בריאיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען אמר אלוף מרדכי כי המצב שב להיות כפי שהיה לפני 24 שעות - טרם הכרזת הקבינט על הפסקת אש - וקרא לתושבי הרצועה באזורים הסמוכים לגבול ששבו לבתיהם בזמן ההפוגה לנטוש אותם. בהמשך האשים מרדכי את חמאס כי במקום לבנות בתי ספר ובתי חולים הוא השקיע מיליוני דולרים בבניית עיר מנהרות מתחת לשכונת שג'עאיה במזרח הרצועה. הוא תקף את בכירי חמאס חאלד משעל ואיסמעיל הניה על כך שהם משתמשים באזרחים בעזה כמגן אנושי.

מבצע "צוק איתן" - עדכונים שוטפים

גדעון סער מתארח המשדר של וואלה! חדשות. יולי 2014. דרור עינב
השר גדעון סער במשדר וואלה! חדשות/דרור עינב

כמה שרים בממשלה תקפו היום את ההחלטה שהתקבלה אתמול בקבינט להמשיך לדבוק בהפוגה בלחימה מול חמאס במקום להרחיב את הפעולה הקרקעית. חבר הקבינט, שר הכלכלה נפתלי בנט, שאמש הביע בדיון השרים את מורת רוחו מהמשך הפסקת האש, פרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו כתב כי "מדינת ישראל מצויה ברגע הכרעה היסטורי. אפשר להכריע את חמאס ולפרק אותו מטילים ומנהרות". לטענת בנט, "לראשונה זה שנים זה בהישג יד, אפשר להכריע את הטרור האיסלאמי ולהביא את הרצועה להיות כמו יהודה ושומרון: ללא מפעלי טילים, משגרים, רקטות ומנהרות. מקום שצה"ל שולט בו ומונע התעצמות הטרור. אפשר לסיים עם חזית הדרום העזתית אחת ולתמיד".

שר הפנים, גדעון סער, שהתארח במשדר וואלה! חדשות, הבהיר כי "אין ספק שצריך לסיים את הפארסה הזאת ולפעול בכל העוצמה. כבר אתמול בערב הודיע חמאס שהפסקת האש מיצתה את עצמה, ואני לא חושב שיש דבר כזה הפסקת אש חד-צדדית". הוא הוסיף כי על ישראל לפגוע "במוטיבציה של חמאס ושל כל הגורמים האזוריים להיכנס לעימות עם ישראל - ואת זה ניתן לעשות עם הרחבת המבצע". לטענתו, מטרת המבצע צריכה להיות פירוק תשתיות הטרור וחיזוק ההרתעה הישראלית. אם בסוף המבצע תחוזק ההרתעה, הסביר סער, תגבר היכולת להשגת שקט לטווח ארוך. אם לא, טען, "אז זה רק עוד סבב, ונשוב לאותה הנקודה".

(עדכון ראשון: 12:09)

שיחת הרמטכ?ל הבוקר עם לוחמי חטיבת גבעתי בגזרת הדרום. יולי 2014. דובר צה"ל
הרמטכ"ל משוחח עם לוחמי גבעתי בגבול הרצועה/דובר צה"ל
הריסות בשכונת שג'אעיה שברצועת עזה, 26 ביולי 2014. אל קודס, מערכת וואלה! NEWS
מבנים הרוסים בשג'אעיה לאחר הפצצות הצבא/מערכת וואלה! NEWS, אל קודס
מפגינים נגד מבצע צוק איתן – לונדון, 26 ביולי 2014. GettyImages
הפגנה בלונדון נגד ישראל/GettyImages
ההריסות שנראו בשג'אעיה במהלך הפסקת האש במבצע צוק איתן, יולי 2014. קרדיט: מען, מערכת וואלה! NEWS
תושבי עזה בין ההריסות/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט: מען
פגיעה בחממה במרחבים אמש בזמן הפסקת אש. יולי 2014. אלי שרון, מערכת וואלה! NEWS
חממה שניזוקה מרקטה במועצת מרחבים/מערכת וואלה! NEWS, אלי שרון
טנקים בגבול רצועת עזה – 26-25 ביולי 2014. GettyImages
לוחם שריון בגבול הרצועה/GettyImages
הפגנת השמאל בכיכר רבין , מבצע צוק איתן. דרור עינב
הפגנת שמאל נגד המבצע בעזה/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully