וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט ארדן: בוטל קמפיין למוכנות העורף לירי טילים

27.4.2014 / 10:46

הקיצוצים במערכת הביטחון ומאבקי הכוחות בין משרד הביטחון והמשרד להגנת העורף הביאו לביטול קמפיין הסברה נרחב. "הדרך שבה זה נעשה הייתה מבישה, אסור להקל ראש בהחלטה הזו"

בית בחיפה שנפגע מקטיושה בזמן מלחמת לבנון השנייה, יולי 2011. AP
ליקויים ברמת המוכנות של הציבור להתקפת טילים. בית בחיפה שנפגע מקטיושה במהלך מלחמת לבנון השנייה/AP

ביום רביעי האחרון, הופצו בקרב ערוצי הטלוויזיה בישראל תקליטורים עם חומרי הסברה בתחום מוכנות העורף, אך ברגע האחרון ניתנה הנחייה לבטל את הקמפיין עד להודעה חדשה ולא להתחיל את מסע ההסברה - שהיה אמור לכלול בשלב הבא גם אתרי אינטרנט.

מאז מלחמת לבנון השנייה, יצא לדרך קמפיין הסברה נרחב של פיקוד העורף הכולל הנחיות למציאת מרחב מוגן, פירוט על זמני התראה ופעולות התגוננות במקרה של נפילת טילים. הקמפיין נוצר כחלק ממסקנות ועדת וינוגרד, שגילתה ליקויים ברמת המוכנות של הציבור להתקפת טילים ורקטות על העורף.

עוד בוואלה! חדשות:
החברים של אור ורוסלן לא מאמינים: "היו יותר מאחים"
דיווח: חמאס לא פוסל אפשרות להכיר בישראל
לראשונה בחיל האוויר: מטוס תובלה שמגיע עד קנדה

שר התקשורת וההגנה על העורף גלעד ארדן נכנס לישיבת סיעת הליכוד ביתנו. טלי מאייר
המליץ לסגור את המשרד להגנת העורף. השר גלעד ארדן/טלי מאייר

גורם צבאי המצוי בפרטי המקרה סיפר כי מעולם לא בוטל קמפיין ההסברה, שהוגדר כנחוץ ביותר וחלק מרכזי מתפישת ההפעלה של פיקוד העורף. "לא רק שזה היה מביך לשמוע שהקמפיין מבוטל", טען הגורם, "גם הדרך שבה זה נעשה הייתה מבישה. הקמפיין הזה הוא בסיס להכשרה של אזרחי מדינת ישראל להתמודדות במלחמה ובשגרה מפני טילים ורקטות. אסור להקל ראש בהחלטה הזו".

מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי לאחר שיח בין גורמים במשרד הביטחון למקביליהם במשרד להגנת העורף התקבלה החלטה לדחות את הקמפיין למועד לא ידוע, כשאחת הסיבות המרכזיות לכך היא מאבקי הכוחות בין שני המשרדים והודעתם של השר להגנת העורף גלעד ארדן ומנכ"ל המשרד ניצב בדימוס דן רונן על התפטרותם, תוך מתן המלצה לסגור את המשרד.

גורם ביטחוני בכיר התייחס להחלטה: "לא נכון שבתקופת קיצוץ אימונים לא נקצץ גם אנחנו בקמפיינים מסוג זה. כמו כן, בקרוב אמור המשרד להגנת העורף להיטמע בתוך משרד הביטחון תוך מינוי גורם בכיר לניהול התחום, ולכן גם תרגיל מוכנות העורף 'נקודת מפנה 8' יידחה כדי לתרגל את הגוף החדש שיקום". גורמים בצה"ל הדגישו כי ההחלטה לדחות את הקמפיין היא איננה החלטה צבאית.

השר ארדן תקף את ההחלטה לדחות את קמפיין ההסברה לשעת חירום, ומסר כי הוא חשוב והכרחי בעת הזו. "למשרד להגנת העורף אין שום קשר לביטול הקמפיין, חבל שהוא בוטל כי יש לו חשיבות אדירה. זו עוד דוגמה לעדיפות שהעורף מקבל ממשרד הביטחון", אמר. לדבריו, "אני מקווה שזה לא מבשר על מה שיקרה לעורף מעתה ואילך, תחת משרד הביטחון". עוד הדגיש ארדן כי הכסף לקמפיין הזה הגיע מהמשרד להגנת העורף.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully