וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פינוי המוקשים במדינה עלול להימשך עשרות שנים"

7.2.2013 / 18:31

שנתיים אחרי שהוקמה, הודיעה הרשות לפינוי מוקשים כי 2,000 מ-130 אלף הדונם החשודים במיקוש נוקו. ראש הרשות: "אם התקציב יגדל, אפשר יהיה להגביר את קצב הסילוק"

הרשות לפינוי מוקשים סיימה באחרונה לנקות 2,000 דונם בדרום הארץ ממוקשים. השטח יועבר לידי צה"ל וישמש גם לחקלאות. בקרוב יחלו עבודות סילוק הפצצות גם ברמת הגולן. עם זאת, עד שיושלם פינויים של כל 130 אלף הדונם ברחבי הארץ, עשויות לחלוף עשרות שנים.

שנתיים אחרי שהוקמה, בעקבות פציעתו של הילד דניאל יובל ממוקש ברמת הגולן, הודיעה הרשות לפינוי מוקשים במשרד הביטחון, כי בתוך שבועיים יסתיים תהליך ניקוי 330 דונם ממוקשים נגד אדם שטמן צה"ל באזור נאות הכיכר שבערבה. בעוד חודש וחצי יסתיים פרויקט סילוק נוסף בין היישוב ספיר לעין חצבה באזור, אשר כולל 1360 דונם. השלב הבא באזור זה יכלול 880 דונם, שאותם יסיימו לנקות ממוקשים עד קיץ 2013.

בשבוע הבא יחל פרויקט שלישי שיכלול גם את גזרת אילת ואת אזור צומת סדום בכביש 90, הכולל את צירי הגישה למתקני חברת החשמל וחברת מקורות, שם הטמין צה"ל בשנות ה-60 מוקשים כדי להרחיק את כוחות הפדאיון מלפגוע בתשתיות מדינת ישראל.

בחודש אפריל יחלו מספר פרויקטים לפינוי מוקשים בצפון הארץ. בין היתר מדובר בעמק הירדן מצמח ועד ירדנה, והפרויקט יכלול 880 דונם, ו-1,500 דונם נוספים באזור הבניאס, סמוך לקיבוץ דפנה. ראש הרשות, ארווין לביא, אמר כי הצוותים יעבדו גם ברמת הגולן (אזור בית המכס, חד נס, מג'דל שמס, סוסיתא וג'ילבון), והוסיף כי אם יהיה איום על כוחות בשטח נוכח המתיחות מול סוריה – העבודות יופסקו.

עוד אמר אמש לביא בשיחה עם וואלה! חדשות כי בשלב זה נאמד התקציב של הרשות ב-27 מיליון שקלים בשנה, ולכן עד כה פונו רק 2,000 דונם מתוך 130 אלף דונם החשודים במיקוש. הוא הדגיש כי אם התקציב יגדל יהיה ניתן להגדיל את קצב ניקוי השטח - אך "אם התקציב יישאר כמו שהוא, תסתיים העבודה בעוד עשרות שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully