וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מפתחת מטוס ללא טייס עם יכולת חמקנית"

30.11.2012 / 9:01

על פי פרסומים באתר "פלייט גלובל", התעשייה האווירית שוקדת על ייצור מל"ט בעל יכולות חמקניות פורצות דרך. במקביל מקדמת החברה את ייצורן של כנפי המטוס החדשני 35-F בישראל

ישראל, המוגדרת כמעצמה עולמית בתחום פיתוח וייצור מטוסים בלתי מאוישים, שאף נמכרים למדינות רבות בעולם, מפתחת על פי פרסומים זרים מל"ט בעל תכונות חמקניות שיוכל לשהות בשטח אויב רווי מכ"מים. על פי פרסום באתר "פלייט גלובל" ביום רביעי האחרון, מתברר כי התעשייה האווירית מפתחת מטוס לא מאויש בעל יכולות חמקניות פורצות דרך, במסגרת פרויקט המוגדר במערכת הביטחון "סודי ביותר".

על פי הפרסומים, המל"ט החמקני מפותח על ידי התעשייה האווירית, האחראית לייצורו של מטוס לא מאויש מסוג "איתן" שנמצא בשירות חיל האוויר הישראלי. מסוגל לשהות באוויר 24 שעות רצופות ולהגיע ליעדים כמו אירן ולשאת מטען שמשקלו עד מאות קילוגרמים, במהירות של 130 קשר. יצוין כי המל"ט "איתן", שהתרסק במהלך טיסת ניסוי באזור גדרה בשל תקלה חמורה בהרכבת הכנף לגוף, חזר לפעילות בחודש ספטמבר השנה לאחר השבתה של שמונה חודשים.

מגעים לייצור הכנפיים בישראל

בתוך כך מנהלים גורמים בכירים בתעשייה האווירית משא ומתן מתקדם עם חברת "לוקהיד מרטין" ומנהל פרויקט מטוס ה-JSF, המוכר כ-35-F, במטרה לייצר את כנפי המטוס בישראל. פקיד ישראלי אישר כי במסגרת ההבנות בין משרד הביטחון בישראל ומשרד ההגנה האמריקאי, שאותן מוביל המנכ"ל אלוף (במיל') אודי שני, מנהלות התעשיות הביטחוניות משא ומתן לייצור הכנפיים בתעשייה האווירית. כיום מייצרת התעשייה האווירית את כנפי המטוסים 15-F ו-16-F במסגרת הסכמים בין המדינות ובכפוף לתנאי רכישת המטוסים עבור חיל האוויר הישראלי.

מטוס חמקן מדגם F-35 שעתיד להיכנס לשירות חיל האוויר. AP
מטוס חמקן מסוג F-35 של חיל האוויר האמריקאי/AP

חיל האוויר, בפיקודו של אלוף אמיר אשל, זכה לאחרונה לשבחים רבים הודות להישגי מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה, שהסתיים בשבוע שעבר. השבחים באו בזכות יכולתם של הטייסים לבצע תקיפה כירורגית באמצעות חימוש מדויק, וכן בשל תפקיד המל"טים בחיסולו של רמטכ"ל חמאס, אחמד ג'עברי. קצין בכיר בחיל אמר כי "בזכות תכנית מסודרת של היערכות לקראת המבצע, הפעלנו סדר כוחות מאוד מצומצם גם במערך הקרב וכלי הטיס הלא מאוישים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully