וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף ההסכם: חלוץ נבחרת פלסטין שובת 73 יום בכלא

ניר יהב

30.5.2012 / 18:26

שחקן הכדורגל מחמוד סרסק פתח בשביתת רעב במחאה על החזקתו במעצר בישראל זה שלוש שנים ללא משפט. גורם פלסטיני מסר כי מצבו מידרדר. "לאסור על ישראל להשתתף באולימפיאדה"

מחמוד סרסק, חלוץ נבחרת פלסטין בכדורגל הנמצא במעצר זה שלוש השנים, שובת רעב בכלא רמלה זה 73 יום במחאה על החזקתו ללא משפט במסגרת חוק "כליאתם של לוחמים בלתי חוקיים". עורך דין מטעם מועדון האסיר הפלסטיני שביקר אותו אתמול (שלישי) מסר כי הוא חלש מאוד ומאבד את ההכרה לעיתים קרובות. עוד אמר כי מצבו הבריאותי של סרסק מידרדר במהירות וכי הוא חש כאבים עזים בלבו, בראשו ובמפרקיו. "הוא מתקשה לראות ולשמוע", הוסיף. סרסק פתח בשביתת הרעב ב-19 לחודש מרס השנה והמשיך בה גם לאחר שהסתיימה שביתת הרעב הגדולה של אלפי אסירים פלסטינים, עם חתימת ההסכם להקלה בתנאי החזקתם.

חגיגות ברמאללה ערב יום הנכבה ולציון ההקלות בתנאי כליאתם של האסירים הפלסטינים בישראל. מאי, 2012. רויטרס
חגיגות ההסכם להקלה בתנאי האסירים, רמאללה/רויטרס

סרסק, יליד 87', נעצר בשנת 2009 כאשר יצא מרצועת עזה בדרכו להצטרף אל יתר סגל הנבחרת הפלסטינית בגדה המערבית. הוא נעצר במסגרת חוק "כליאתם של לוחמים בלתי חוקיים" הדומה למעצר מינהלי, כמו רבים מתושבי רצועת עזה. הוצא נגדו צו כליאה בחתימת אלוף המצהיר כי על בסיס מידע מודיעיני, יש יסוד סביר להאמין שסרסק הוא "לוחם בלתי חוקי". צו הכליאה נותר על כנו גם לאחר מספר הליכים משפטיים. לטענת ישראל, סרסק היה פעיל ג'יהאד איסלמי ברצועה והיה מעורב בפעילות צבאית נגד ישראל.

לפי חוק "כליאתם של לוחמים בלתי חוקיים", ניתן לכלוא אדם על בסיס חומר סודי וללא הגבלת זמן. פרקליטו של סרסק מסר כי מאז שנעצר ועד היום הוא כלוא בישראל מבלי שהועמד למשפט. בחקירתו הכחיש סרסק כל מעורבות בפעילות צבאית ברצועת עזה.

לטענת פרקליטיו, רשויות הביטחון הישראליות הציעו לסרסק להשתחרר בתנאי שיסכים לצאת לגלות בנורבגיה, אך הוא דחה הצעה זאת על הסף. משפחתו מחתה על כך שהוועד האולימפי הבינלאומי מאפשר לישראל להשתתף באולימפיאדה "בעת שהיא מתייחסת כך לכדורגלן". בנוסף לסרסק שובת רעב אסיר נוסף בשם אכרם ריחאווי זה 49 יום. סרסק וריחאווי קראו ליו"ר הרשות אבו מאזן ולשר האסירים הפלסטיני עיסא קראקע לפעול על מנת להציל את חייהם.

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה כי "העצור סרסק שובת רעב לסירוגין זה תקופה ארוכה. הוא מוחזק במתקן הרפואי של השב"ס ומקבל טיפול רפואי כנדרש. במידת הצורך וכפי שנעשה בעבר, יועבר לטיפול בבית החולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully