וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל חיזבאללה: כלי טיס יאבטחו מתקני הגז בלב ים

במערכת הביטחון התייחסו ברצינות לאיומי חיזבאללה לפעול בכוח אם ישראל תנסה "לגנוב את הגז הלבנוני". קצין בחיל האוויר: "המטוסים יספקו מודיעין רציף שיאפשר לצה"ל להגיב מהר יותר"

מדינת ישראל לוקחת ברצינות את איומיו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה למנוע ממנה לנצל את מרבצי הגז שהתגלו מול חופיה בלב ים. במערכת הביטחון החליטו להקצות מטוסים לא מאוישים מחיל האוויר, כטב"מים, שיאבטחו את מתקני הגז הטבעי בלב ים, מחשש לפגיעה של חוליות טרור.

עוד בנושא
נסראללה: "אם ישראל תיגע בגז שלנו, נפעל בכוח"
נשיא לבנון: "ישראל רגילה לקבל החלטות חד-צדדיות"
שר לבנוני: "התעלמות מגבולנו הימי - כמו התקפה"
הגבול הימי בין ישראל ללבנון: הכל עניין של זווית

בחודשים האחרונים טענו בלבנון כי הגז שמצאו חברות ישראליות בלב ים נמצא למעשה בשטח ימי לבנוני. עקב כך התגלע סכסוך בין ירושלים וביירות לגבי מיקומו של קו הגבול הימי בין המדינות. בנאומיו, אף הזהיר חסן נסראללה את ישראל מ"גניבת גז הלבנוני" ואיים כי יפעל בכוח למנוע זאת. עקב כך החליטו במערכת הביטחון כי המטוסים לא מאוישים יאבטחו את מתקני הגז ואת תשתיות המדינה האחרות בלב הים במשך 24 שעות ביממה, מחשש שחוליות טרור ינסו לפגוע בהם או לחבל בעבודתם.

בחיל האוויר ציינו כי קיים צורך באיסוף מודיעין רצוף באזור ומל"טים מצטיינים בכך: הם מצוידים באמצעי תצפית לראיית לילה ויום בכל תנאי מזג האוויר. נוסף על כך, יתרונם המשמעותי הוא יכולתם לשהות זמן רב באוויר, תוך ניתוח החומר המצולם בזמן אמת ופענוח של הממצאים. פעילות זו תשפר באופן משמעותי את יכולת התגובה של כוחות צה"ל באוויר ובים. קצין החיל האוויר הסביר כי הפעילות של המל"טים תתווסף לפעילות כוחות חיל הים השונים ולא תבוא במקומה. "ברגע שיהיה מודיעין רציף על נקודות אסטרטגיות רבות, צה"ל יידע להפעיל יותר טוב את הכוחות - אם חלילה יידרש לכך", הוסיף הקצין.

בחיל האוויר ציינו כי מהלך זה הוא חלק ממהלך כולל להגנה על המים הכלכליים של ישראל, שמשתרעים על שטח גדול פי שניים מגודלה של המדינה.

בנאומו מלפני כשבועיים, אמר נסראללה כי "על העם הלבנוני לדעת שעומדת מולו הזדמנות להתעשר, מפני שבמימי לבנון ישנה מהפכה עצומה של נפט וגז, שמוערכת במיליארדי דולרים. לישראל אין שום זכות על הנפט והגז הללו. אנחנו מזהירים את ישראל מלגעת בנפט ובגז שלנו, ונפעל בכל הכוח כדי להגן עליהם".

(עדכון ראשון: 22:30, 07.08.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully