וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לאו"ם: ישראל ביצעה רצח עם מתוכנן בעזה

26.9.2014 / 18:14

יו"ר הרשות הפלסטינית נשא נאום תקיף באו"ם ואמר כי "עזה חוותה הרס חסר תקדים" במבצע "צוק איתן" וכי ישראל לא מעוניינת בשלום. "כדי לנצח את דאעש, יש לסיים את הכיבוש"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, במהלך נאום בעצרת האו"ם, 26 בספטמבר 2014. רויטרס
יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, במהלך נאומו הערב/רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר הערב (שישי) כי "ישראל ביצעה רצח עם מתוכנן נגד העם הפלסטיני". אבו מאזן, שנשא נאום תקיף נגד ישראל בפני העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, הוסיף כי רצועת עזה חוותה הרס חסר תקדים במהלך מבצע "צוק איתן".

"לא נשכח, לא נסלח ולא נאפשר לפושעי המלחמה להתחמק מעונש", הצהיר אבו מאזן. "ש לבוא חשבון עם כל מבצעי הפשעים בעזה". אבו מאזן התייחס גם לתהליך השלום ואמר כי "ישראל פגעה בתהליך השלום מאז ומעולם" וכי היא "מסרבת לעשות עמנו שלום". לדבריו, "במהלך המשא ומתן ישראל המשיכה ללא הפסקה את הבנייה בהתנחלויות ואת ההרג בגדה המערבית".

עוד ידיעות בנושא יחסי חוץ
סבא"א: נדחתה הצעה לפיקוח על הגרעין בישראל
שטייניץ: "איראן עוסקת בפעילות גרעינית בפרצ'ין"
כך הצדיעה ישראל למדינות האיים שתומכות בה באו"ם

הרס ברפיח אחרי תקיפות צה"ל. 24 באוגוסט 2014. AP
"הרס חסר תקדים בעזה". רפיח במהלך מבצע "צוק איתן"/AP

הוא הדגיש כי "אנו רוצים מדינה פלסטינית עצמאית ובכל הסדר שהוא מזרח ירושלים חייבת להיות בירת פלסטין. העתיד הטוב ביותר שישראל מציעה לנו הוא גטאות מבודדים. אי אפשר לנהל משא ומתן שתוצאותיו ידועות מראש על ידי בנייה בהתנחלויות. אין טעם לנהל משא ומתן שלא מציב מסגרת זמן לסיום הכיבוש".

אבו מאזן המשיך לתקוף את ממשלת ישראל ואמר כי "לא נסכים להיות אלו שתמיד צריכים להוכיח את רצינותם באמצעות ביצוע ויתורים לצד השני". אבו מאזן הוסיף כי "העושק והכיבוש יצרו תרבות של אלימות וקיצוניות וכי יש לנו זכות לגיטימית להגן על אדמתנו. הזהרנו מאז ומעולם שהכיבוש יגרום לקיצוניות. תרבות הגזענות, ההסתה והשנאה התבטאה בפשע שביצעו מתנחלים פשיסטים, ששרפו בחיים את הנער מוחמד אבו חדיר".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אביגדור ליברמן בבית שנפגע מרקטה באשקלון. יולי 2014. יותם רונן
"אבו מאזן הוא ממשיכו של עראפת בדרכים אחרות". ליברמן/יותם רונן

אבו מאזן התייחס גם לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וקשר את עלייתו ל"כיבוש" הישראלי. "המאבק בדאעש דורש את סיום הכיבוש, שהפך לכר גידול לשנאה". הוא טען כי יש "לייבש את מקורות הטרור בכל האזור שלנו" וזכה למחיאות כפיים סוערות עם סיום דבריו.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, התייחס לנאומו של אבו מאזן וגינה אותו בחריפות. "דבריו של אבו מאזן היום בעצרת האו?ם מבהירים שוב, ובצורה חדה, כי הוא לא רוצה ולא יכול להיות שותף להסדר מדיני הגיוני", אמר ליברמן. "לא סתם חבר אבו מאזן לממשלה משותפת עם חמאס. אבו מאזן משלים את חמאס כשהוא עוסק בטרור מדיני ומעליל עלילות שווא על ישראל. כל עוד מכהן אבו מאזן כיו?ר הרשות הוא יוביל להמשך הסכסוך. אבו מאזן מוכיח בכל פעם מחדש כי הוא איננו איש שלום אלא ממשיכו של ערפאת בדרכים אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully