וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם פלסטיני: הסכמנו להפסקת אש, ממתינים לישראל

גורם פלסטיני נוסף אמר כי המשלחת הישראלית הוזמנה שוב לקהיר. ההצעה מתבססת על ההבנות מ-2012: הפסקת הירי, פתיחת המעברים, שיקום הרצועה והיתר דיג. בישראל אישרו: "מגעים בדרג בכיר"

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, בני ואינר, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

גורם פלסטיני בכיר אמר בצהריים (שני) לסוכנות הידיעות הצרפתית כי המשלחת הפלסטינית הסכימה להצעה המצרית להפסקת אש בעזה. לדבריו, הפלסטינים ממתינים לתשובת ישראל. גורם פלסטיני נוסף אמר כי מצרים הזמינה את שתי המשלחות לשוב לקהיר בתוך 48 שעות.

מוקדם יותר דיווחה רשת אל-ערביה כי הפסקת האש, אם תושג, תתבסס על היוזמה המצרית ועל הבנות "עמוד ענן" מ-2012. לפי הדיווח, ישראל נדרשת להשיב אם היא מסכימה לארבע הנקודות העיקריות שהציגו הפלסטינים: הפסקה של האש בשני הצדדים, פתיחת המעברים והסרת המצור מעל רצועת עזה, שיקום הרצועה, וכן היתר לדוג בתחום של 6 מיילים, שיורחב בהדרגה ל-12 מיילים. דווח כי בשעות אלה מתנהלים מגעים אינטנסיביים בקהיר.

הירי לעבר הדרום נמשך, עשרות יעדים הותקפו הלילה ברצועה
30 למותו של אורון שאול: "היה לנו עתיד משותף"
אוהד הועבר לשיקום: "מחכה לנו עוד דרך עוד ארוכה"
לייב בלוג | עדכונים שוטפים, דקה אחר דקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכרזה על הפסקת אש הערב? חאלד משעל, נשיא מצרים סיסי, ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הרשות אבו מאזן/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים בכירים בישראל אישרו כי מצרים וישראל מקיימות מגעים שוטפים בימים האחרונים לגבי הפסקת אש חדשה ברצועת עזה, והצד המצרי מעדכן את ישראל על שיחותיו עם חמאס. "באופן רשמי אין משא ומתן ואין משלחת ישראלית בקהיר, כי ישראל לא מקיימת משא ומתן תחת אש", אמר גורם ישראלי בכיר, "אבל בפועל מצרים ממשיכה למלא את תפקיד המתווך". במגעים בין ישראל למצרים מעורבים "אישים בכירים ביותר" בשני הצדדים, כך לפי הגורמים ששוחחו עם וואלה! חדשות.

המגעים מתקיימים במקביל לניסיונותיה של מצרים ללחוץ על חמאס להפסיק את הירי ולחזור לשיחות. בישראל מדגישים כי חמאס מבודד בשעה זו גם בזירה הפנים-פלסטינית, שכן הרשות הפלסטינית מעורבת במהלך המצרי ואילו הג'יהאד האיסלאמי הביע את הסכמתו לחזור לשיחות. במסגרת התיאום בין מצרים לרשות הפלסטינית, הציעו המצרים לאמן את כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית שיקבלו את השליטה במעברים ברצועת עזה. ישראל עודכנה ברעיון הזה, שלא ברור האם חמאס יסכים לקבל אותו.

בעוד המצרים ממשיכים לתווך בין הצדדים, למרות שבאופן רשמי כאמור לא מתקיים משא ומתן, מי שכמעט ואינם מעורבים במגעים הם האמריקנים. ארה"ב הביעה תמיכה כללית במתווה המצרי, אך לא לקחה חלק משמעותי במשא ומתן העקיף שהתקיים בימים האחרונים. עם זאת, אבו מאזן אמור להיפגש בשבוע הבא עם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, ולעדכן אותו ביוזמה המדינית החדשה שהוא מתכוון להציג עם תום הלחימה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ושר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, בפגישה ברמאללה, 23 ביולי 2014. AP
אבו מאזן יעדכן את קרי בשבוע הבא ביוזמה המדינית החדשה שיציג עם תום הלחימה/AP

מוקדם יותר הבוקר העריך גורם במערכת הביטחון כי אם לא יחולו שינויים של הרגע האחרון, הערב אמורים המצרים – בהסכמת חמאס והג'יהאד האיסלאמי – להכריז על הפסקת אש "פתוחה" לחודש לפחות, וזאת בתמורה לפתיחתו של מעבר רפיח לכניסה ויציאה של אזרחים כשלב ראשון. גורמים במערכת הביטחון ציינו כי פתיחת מעבר רפיח תלויה במצרים, ולא בישראל.

בשלב השני, אם תתארך הפסקת האש ותישמר, תתאפשר הרחבה של תחום הדיג המותר לפלסטינים מ-0 לשלושה מיילים, ובהמשך לשישה ול-12 מיילים. במקביל, ייפתח באופן מדורג מעבר כרם שלום להעברת לסחורות ולחומרים שאפשר לסחור בהם, כמו מזון, ובשלב מאוחר יותר גם לחומרים לבנייה ולשיקום.

גורם ביטחוני נוסף הדגיש הבוקר כי הכרזת מצרים על הפסקת האש תלויה בראש הלשכה המדיני של חמאס חאלד משעל, שבשלב זה מצליח "לבחוש" בנעשה ברצועת עזה באמצעות בכירים בזרוע הצבאית של חמאס. לכן, לדבריו, לא ניתן להתנבא על מה שיתרחש הערב.

פלסטינים ממתינים בצדו הפלסטיני של מעבר רפיח בתקווה לחצות אותו. 25 באוגוסט 2014. רויטרס
ייפתח לתנועת אזרחים כשלב ראשון. פלסטינים מבקשים לחצות את מעבר רפיח, היום/רויטרס

בישראל אמרו הבוקר כי טרם הוסכם על הפסקת אש וכי צה"ל ממשיך בתקיפות נגד יעדי טרור ברצועה. גורמים מדיניים מדגישים כי ישראל עדיין מחויבת למתווה המצרי שקובע כי הפסקת כל הירי מהרצועה קודמת לחידוש המשא ומתן. כמו כן, אומרים בישראל כי להצהרות מצד הג'יהאד האיסלאמי חשיבות משנית, שכן הקושי העיקרי של מצרים ושל יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הוא לשכנע את חמאס להסכים להפסקת אש. המצרים פועלים מאחורי הקלעים בנושא מאז קריסת המגעים בשבוע שעבר.

בית שנפגע מרסיסי רקטה שהתפוצצה בשדרות. 24 באוגוסט 2014. רויטרס
בית בשדרות שניזוק מרסיסי רקטה ששוגרה אתמול מרצועת עזה/רויטרס

הבוקר התרבו הדיווחים והעיסוק בהפסקת אש קרבה - הן בחמאס, הן בג'יהאד האיסלאמי. בכיר הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה אמר הבוקר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי בשעות הקרובות תאושר הפסקת אש, וזו תתבסס על ההסכמות שהושגו בשיחות בקהיר. נחאלה אמר כי "אם אכן נסכים על הפסקת האש, נסביר את הפרטים שהוסכמו בה".

גם בכיר אחר בג'יהאד האיסלאמי, חאלד אל-בטש, אמר לערוץ "אל-מיאדין" כי בשעות הקרובות תושג הסכמה על הפסקת אש, על בסיס הבנות "עמוד ענן" והיוזמה המצרית החדשה. סוכנות "מען" דיווחה כי ערב הסעודית הציגה מסמך הקורא לפלגים הפלסטיניים לקבל את הפסקת האש, ולהיכנס למו"מ עם ישראל על הסרת המצור.

הרס ברפיח אחרי תקיפות צה"ל. 24 באוגוסט 2014. AP
הרס ברפיח אחרי תקיפות חיל האוויר/AP

האחראי על יחסי החוץ בחמאס, אוסאמה חמדאן, אמר גם הוא הלילה כי מתנהלים מאמצים מדיניים אינטנסיביים להביא להפסקת אש בעזה, אך הוא היה מסויג יותר. בדברים שפורסמו באתר א-ריסאלה, המזוהה עם הארגון, ציין חמדאן כי עדיין לא ניתן להכריז על תוצאות המגעים. לעומת דבריהם של הבכירים בג'יהאד, בכיר חמאס עיזת א-רישק כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אין חדש בנוגע להפסקת האש. אם תהיה התפתחות, נודיע עליה מיד".

שיגור רקטה מצפון רצועת עזה לעבר ישראל. 24 באוגוסט 2014. רויטרס
ירי רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל, אמש/רויטרס

בינתיים, הירי לעבר ישראל נמשך, וכך גם תקיפות צה"ל ברצועת עזה. אחרי שש שעות של שקט בלילה, בסביבות 6:20 נשמעו אזעקות במועצה האזורית אשכול. ארבע רקטות התפוצצו בשטח המועצה, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. זמן קצר אחר כך נשמעו אזעקות גם במועצות האזוריות חוף אשקלון, באר טוביה ושפיר. בסביבות 7:30 נמסר כי שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזוריף חוף אשקלון. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש רקטות אחרות באזור זה.

נפילת רקטה בחוף אשקלון. אוגוסט 2014. יגאל מצרפי, מערכת וואלה! NEWS
זירת נפילה של רקטה בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, יגאל מצרפי

מעט אחרי 8:00 נשמעה אזעקה בגוש דן וכן בדרום השרון - בין היתר בהרצליה, ברמת השרון וברעננה - אולם זו התבררה אחרי זמן קצר כאזעקת שווא. ב-10:00 שוגר מטח לעבר באר שבע. "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי העיר. לקראת הצהריים יורטו עוד שלוש רקטות בשמי מועצת שדות נגב ואחת בשמי שדרות. רקטות התפוצצו בשעות הבוקר המאוחרות בשטחים פתוחים במועצות אשכול ושדות נגב.

בתחומי מועצת אשכול התפוצצו עד 12:00 בצהריים 27 רקטות ופצמ"רים, חמש מהן בתוך יישובים. אישה אחת נפצעה באורח קל מאוד, והיא התפנתה באופן רפואי לקבלת טיפול רפואי. נזק קל נגרם לבריכה ולמגרש כדורגל. כמו כן, היו פגיעות רסיסים בבית ונזק לציוד.

חיל האוויר תקף הלילה יותר מ-30 יעדים ברחבי הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי הצבא פגע בשני פעילי טרור בצפון הרצועה שהתכוננו לשגר רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. נוסף על כך, הותקפו שני מסגדים ששימשו כמחסני נשק וכנקודת מפגש לפעילות טרור.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 9:15)

אנשים בחדר מדרגות במהלך אזעקה בגוש דן. אוגוסט 2014. דרור עינב
תושבים בתל אביב בזמן אזעקת השווא, הבוקר/דרור עינב
רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בטקס לציון חודש לנפילתו של סמל-ראשון אורון שאול בפוריה עילית. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
שרה נתניהו עם זהבה, אמו של חלל צה"ל אורון שאול, אמש בטקס לזכרו בפוריה עילית/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
חיסול בכיר חמאס מוחמד אל-רול, אוגוסט 2014. רויטרס
חיסול בכיר חמאס מוחמד א-רול, אתמול ברצועה/רויטרס
בית ברפיח שנפגע בתקיפות חיל האוויר. 24 באוגוסט 2014. רויטרס
הרס בבית שרפיח שנפגע בתקיפת צה"ל/רויטרס
אנשים בחדר מדרגות במהלך אזעקה בגוש דן. אוגוסט 2014. דרור עינב
אזעקה בתל אביב, הבוקר/דרור עינב
ההורים של דניאל טרגמן, שנהרג מפצמ"ר, בהלוויית בנם, אוגוסט 2014. רויטרס
הלווייתו של דניאל טרגרמן בן הארבע שנהרג ביום שישי מפצמ"ר, אתמול/רויטרס
יירוט רקטה שנורתה מרצועת עזה לאזור אשקלון, אוגוסט 2014. רויטרס
"כיפת ברזל" מיירטת רקטה מרצועת עזה, אתמול בשמי אשקלון/רויטרס
מסגד שנפגע בתקיפת צה"ל בבית חנון שבצפון רצועת עזה. 25 באוגוסט 2014. רויטרס
הרס במסגד שנפגע בתקיפת צה"ל בבית חאנון שבצפון הרצועה/רויטרס
מסגד שנפגע בתקיפת צה"ל בבית חנון שבצפון רצועת עזה. 25 באוגוסט 2014. רויטרס
מסגד שנפגע בתקיפת צה"ל בבית חנון שבצפון רצועת עזה. 25 באוגוסט 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully