וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הפכה התימניאדה באילת לזירת התגוששות בין השרות רגב וגמליאל

26.8.2016 / 8:30

לאירוע שייפתח ביום ראשון הוזמנה שרת התרבות והספורט כאורחת כבוד. השרה לשוויון חברתי הוזמנה גם כן, אך מקורביה טוענים כי לדרישתה של רגב, היא התבקשה להגיע ביום שני. בלשכת שרת התרבות דחו זאת: "ניסיון לגרור את האירוע לפוליטיקה"

עריכה: ניר חן צילום: מאצ'י הוף

(גילה גמליאל לאולפן וואלה! NEWS אחרי אישור חוק התאגיד בממשלה, החודש)

התימניאדה באילת עלולה להיות נקודת שיא נוספת במתיחות בין שתי הנשים החזקות בליכוד - השרות מירי רגב וגילה גמליאל. ביום ראשון הקרוב צפוי להתקיים טקס הפתיחה של האירוע ואורחת הכבוד היא שרת התרבות מירי רגב. בחגיגה ישתתפו גם השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל וחברות הכנסת מהמפלגה נאוה בוקר ונורית קורן. ואולם, על רקע היחסים העוינים בין שתי השרות, נוצרה מתיחות פוליטית.

ביממה האחרונה קיבלה גמליאל פנייה לדחות את הגעתה ליום השני של האירוע, משום שרגב התנתה את השתתפותה באי-הגעה של גמליאל. בלשכתה של רגב דחו את הטענות בתוקף. "השרה לא התנתה את הגעתה בדבר ולא שוחחה על כך עם איש", נמסר מהלשכה של רגב. "אין לה שום כוונה להיגרר אחרי הניסיונות להפוך את האירוע לפוליטי". עוד הדגישו כי היא אישרה את השתתפותה באירוע כבר לפני שלושה חודשים מתוקף תפקידה המקצועי, וכי היא תשתתף בפסטיבל הג'אז שיתקיים באותם ימים באילת.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
החרדים לנתניהו: "הממשלה רומסת את השבת, בטל העבודות ברכבת"
מסמכים חדשים חושפים: "ישראל מכרה נשק לארגנטינה בזמן מלחמת פוקלנד"
ברקע דברי א-סיסי על תיווך רוסי בתהליך השלום: נתניהו שוחח עם פוטין

שרת התרבות מירי רגב בביקור הוועד האולימפי בבית הנשיא. יוסי ציפקיס
"זו פעם ראשונה ששר תרבות מכבד אותנו בנוכחות באירוע". רגב/יוסי ציפקיס

גדעון מלאכי, מפיק האירוע, אישר בשיחה עם וואלה! NEWS כי רגב הוזמנה כבר לפני שלושה חודשים כאורחת המרכזית. הוא הוסיף כי "זו הפעם הראשונה ששר תרבות מכבד אותנו בנוכחות באירוע ואנחנו מעריכים את זה מאוד". לדבריו, גמליאל הוזמנה לאילת על ידי ראש העיר. "אבל אנחנו שמחים שהיא באה לאירוע", הבהיר, "ושמחים שנאוה בוקר באה. כל אישיות שתכבד אותנו ותבוא, תתקבל בברכה. מה שבטוח – יהיה שמח". לדברי גורמים בליכוד, בסניף המפלגה באילת ביקשו לארגן גם מפגש לשתיים עם חברי מרכז ופעילים, אך רגב סירבה למפגש משותף ועל כן יתקיימו שני מפגשים נפרדים בהפרש של שעה.

היחסים בין רגב וגמליאל – שתי השרות הבכירות בליכוד - מתוחים במיוחד. בחודשים האחרונים אף יצאה גמליאל כמה פעמים נגד מה שכינתה אמירות "פופוליסטיות" מכיוונה של הראשונה. בתחילת החודש הגיעה המתיחות לשיאה, על רקע ישיבת ממשלה סוערת בנושא תאגיד השידור הציבורי. במהלך הישיבה אמרה רגב כי "לא ייתכן שיקום תאגיד ולא נשלוט בו".

חברת הכנסת גילה גמליאל, השרה לשיוויון חברתי. ראובן קסטרו
כינתה את אמירותיה של רגב "פופוליסטיות". גמליאל/ראובן קסטרו

בריאיון לגלי צה"ל, יממה לאחר הישיבה שבה אושרה הקמת התאגיד, אמרה גמליאל כי בישיבה נשמעו "אמירת שגובלות בפשיזם". לדבריה, "אמרתי לראש הממשלה שחלילה וחס לא ידביקו לא לנו ולא לו את האמירות הללו. ברגע שבאים לטעון שאנחנו במערכת ציבורית מקימים תאגיד ציבורי ואנחנו כממשלה צריכים לשלוט בו, זה מפחיד לחשוב שאנחנו חיים בעידן כזה".

כמה ימים לאחר מכן, הגיבה רגב על הדברים ואמרה: "כשאנשי ימין משתמשים בביטויים של השמאל נגד הימין זה מביש, זה מרמז משהו על מי שהם. כנראה שמקומה לא בימין. אני לא רוצה לענות לה". בלשכת גמליאל השיבו אש ואמרו כי "הליכוד הוא ביתה של השרה גמליאל והיא שליחתו האמיתית. היא הייתה בו לפני רגב ותישאר בו הרבה אחריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully