וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: בחודש הבא - תביעה ראשונה בהאג נגד ישראל

הרשות הפלסטינית הודיעה כי תתבע את ישראל בגין פשעי מלחמה בבית הדין הפלילי הבינלאומי באפריל הקרוב. בעקבות הצטרפותה של הרשות לבית הדין, הקפיאה ירושלים את כספי המסים שגבתה בעבור רמאללה

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במהלך מסיבת עיתונאים באלג'יריה, 23 בדצמבר 2014. AP
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אוקטובר 2014/AP

הרשות הפלסטינית הודיעה כי תגיש את התביעה הראשונה נגד ישראל לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בחודש הבא - כך דווח לפני זמן קצר (שני) בסוכנות הידיעות הצרפתית. מאז הצטרפו הפלסטינים לבית הדין, הקפיאה ישראל את כספי המסים שאותם היא גובה עבור הרשות. מישראל טרם נמסרה תגובה.

"אחד מהצעדים הראשונים החשובים שנבצע יהיה להגיש תלונה נגד ישראל בהאג ב-1 באפריל על המלחמה האחרונה בעזה ועל ההתנחלויות", אמר מוחמד שתיה, בכיר אש"ף. ב-16 בינואר האחרון הודיע בית הדין על פתיחת "בדיקה ראשונית" סביב פעולות שביצעה ישראל מחודש יוני האחרון ובמהלך מבצע "צוק איתן", שבמהלכו נהרגו כ-2,200 פלסטינים.

הפלסטינים החליטו להצטרף לבית הדין אחרי שהצעת ההחלטה שעלתה במועצת הביטחון של האו"ם, שלפיה תוקם מדינה פלסטינית עצמאית תוך שנתיים, נפלה. בעקבות זאת, ישראל החליטה בתגובה להשעות את העברת המסים שהיא גובה עבור רמאללה.

עוד בנושא
המשברים נפתרו: החשמל יושב לערי הגדה, רוואבי תחובר למים
חשיפה: אבו מאזן דחה הצעה בינלאומית להשתלט על עזה
פרשנות | מי בישראל מנסה להצית אינתיפאדה?

נסיעת נתניהו לוושינגטון – מרץ 2015. שאטרסטוק, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, שאטרסטוק

בהמשך ההתכתשות בין הצדדים, קרא יו"ר הרשות אבו מאזן לחרם על תוצרת ישראלית בשטחי הגדה המערבית. אתמול מסר עבדאללה כמיל, שמוביל את החרם, כי הוא נכנס לתוקפו כחודש אחרי שהוכרז עליו וכ-80% מהחנויות הפלסטיניות בגדה המערבית הפסיקו למכור מוצרים של שש חברות מזון ישראליות - תנובה, שטראוס, עלית, אוסם, פריגת ויפאורה -
במסגרת החרם.

עוד מסרו הפעילים כי כל סחורה של שש החברות הישראליות שתישאר על המדפים בשבוע הבא תושמד. 80% מהחנויות כבר נפטרו מהסחורה הישראלית, ולחנויות הנותרות ניתן זמן נוסף על מנת למכור את שארית המוצרים. לדברי כמיל, החרם ימשיך עד שישראל תעביר לרשות הפלסטינית את כספי המסים שהוקפאו.

קמפיין מוקדם יותר לעודד צרכנים פלסטינים להחרים תוצרת ישראלית לא זכה להצלחה רבה, אולם נראה כי הקמפיין הנוכחי יעיל יותר. להערכת הפעילים, הלך הרוח ברחוב הפלסטיני, בצל החמרת היחסים בין ירושלים לרמאללה, תרם להצלחתו. במסגרת הקמפיין, הושק אתר המאפשר לקונה הפלסטיני לאתר מוצרים חלופיים, שאינם מתוצרת ישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully