וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: ההצבעה על מדינה פלסטינית - ביום שני הקרוב

בכיר הרשות הפלסטינית אמר כי הצעת ההחלטה שהוגשה למועצת הביטחון תועלה להצבעה כבר בתחילת השבוע. בהצעה המקורית הוכנסו שינויים, בהם הקמת בירה עתידית במזרח ירושלים ולא בעיר כולה

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, במסיבת עיתונאים בקהיר, 11 באוגוסט 2014. AP
מאיים לחתום על 15 אמנות בינלאומיות אם ההצעה תדחה. סאיב עריקאת/AP

בכיר הרשות הפלסטינית, איש הוועד הפועל של אש"ף סאיב עריקאת, אמר אמש (שישי) כי בכוונת הפלסטינים להעלות את טיוטת ההחלטה לסיום הכיבוש הישראלי והקמת מדינה פלסטינית להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם כבר ביום שני הקרוב. לפני כמה ימים הבהיר עריקאת כי הצעת ההחלטה להקמת מדינה פלסטינית תוגש בכל מקרה עד סוף החודש, למרות העיכובים בנושא.

ביום רביעי אמר עריקאת כי בהצעה הוכנסו שמונה שינויים, הבולט שבהם הוא הנכונות להכיר במזרח ירושלים כבירת המדינה העתידית, ולא בכל העיר. בנוסף, מוצגת דרישה לשחרור כל האסירים הפלסטינים המוחזקים בידי ישראל, וליישום ההחלטה בתוך שנתיים. כמו כן, עריקאת הדגיש במסיבת עיתונאים ברמאללה כי אם ההצבעה באו"ם תידחה, הרשות הפלסטינית תחתום על 15 אמנות בינלאומיות, בהן אמנת רומא, להצטרפות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

עוד ידיעות בנושא בוואלה! חדשות
אבו מאזן: נפסיק התיאום עם ישראל אם הפניה לאו"ם תיכשל
ברגותי נגד נוסח הפנייה לאו"ם: "אסור לוותר על זכויות"
דעה: להכניס את המלט רק עם כוחות אבו מאזן

ביום חמישי הקודם הגישו הפלסטינים את ההצעה באמצעות ירדן, החברה במועצת הביטחון. השגריר הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, הוסיף אז כי נוסח ההחלטה עדיין פתוח למשא ומתן, ואכן בוצעו בו שינויים. זאת, על מנת לגרום למדינות נוספות החברות במועצה לסגת מהתנגדותן להחלטה.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במהלך מסיבת עיתונאים באלג'יריה, 23 בדצמבר 2014. AP
יו"ר הרשות אבו מאזן במהלך מסיבת העיתונאים באלג'יריה, השבוע/AP

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן איים השבוע כי יפסיק באופן מוחלט את שיתוף הפעולה עם ישראל, גם הביטחוני, אם הפנייה הפלסטינית למועצת הביטחון של האו"ם לא תתקבל. הצעת ההחלטה קוראת בין היתר להכרה במדינת פלסטינית בגבולות 1967.

"אנחנו נחושים לזכות בזכויות המגיעות לנו", הדגיש אבו מאזן במסיבת עיתונאים שנערכה במטה של משרד החוץ של אלג'יריה ביום שלישי. "אנחנו דורשים את זכות השיבה וכן את שחרור האסירים מבתי הכלא בישראל. לא ניכנע למדיניות הכיבוש והרודנות של ישראל". לדבריו, "חייבת לקום מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים".

אבו מאזן הדגיש כי "הסוגיה הפלסטינית היא המפתח לשלום ולמלחמה במזרח התיכון בו זמנית, ופתרונה יסייע לשלום". יו"ר הרשות המשיך ואמר כי "אם ניכשל, נעצור את כל שיתוף הפעולה עם ממשלת ישראל ונדרוש ממנה לשאת בכל האחריות הכרוכה בכיבוש השטחים".

(עדכון ראשון: 20:52)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אסירים פלסטינים  מובלים למעצר. GettyImages
דרישה לשחרר את כל האסירים. פלסטינים מובלים למעצר בישראל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully