וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות גם ברצועת עזה, הניה לארה"ב: "התנצלו"

ניר יהב

13.9.2012 / 17:16

הסרט האמריקאי "תמימות האיסלם" הלועג, בין השאר, לנביא מוחמד, הוציא לרחובות גם את הפלסטינים ברצועת עזה. ראש ממשלת חמאס הזהיר מפני "מהפכת האומה הערבית והאיסלמית"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

על רקע המהומות ברחבי העולם הערבי במחאה על הסרט האמריקאי "תמימות המוסלמים" המכפיש את דת האיסלם ואת הנביא מוחמד, פרצו היום (חמישי) גם מספר הפגנות ברצועת עזה. במהלך ההפגנות הביעו הפלסטינים תמיכה בנביא וקראו לארצות הברית להתנצל על הסרט. ההפגנות בעזה צפויות להימשך גם מחר, לאחר תפילות יום השישי, בהשתתפותם של בכירי חמאס והג'יהאד האיסלמי.

מחאה נגד ארה"ב בעולם הערבי - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

בתגובה למהומות, שהביאו גם למותו של שגריר ארה"ב בלוב כריסטופר סטיבנס ושל אנשי צוותו, הזהיר ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, מפני אפשרות שהסרט "יצית מהפכה בקרב האומה הערבית והאיסלמית, שמטרתה להביע תמיכה בנביא מוחמד". הניה, שגינה את הסרט, קרא לממשל האמריקאי להתנצל בפני האומה האיסלמית על הסרט. "עליה להבין שסרט כזה עלול להצית מהפכה", הסביר.

מפגינים מחוץ לשגרירות ארה"ב בצנעא, תימן. 13 בספטמבר 2012. רויטרס
הפגנה מחוץ לשגרירות ארה"ב בתימן, היום/רויטרס

שר הדתות בממשלת חמאס בעזה, איסמעיל רדואן, אף קרא לאומה הערבית והאיסלמית "להחרים תוצרת אמריקאית וישראלית בתגובה לפגיעה בנביא מוחמד". רדואן הוסיף וקרא לעמי ערב ולעמים האיסלמיים לצאת לאינתיפאדה איסלמית "על מנת להגן על הנביא". לדבריו, סרטים כמו הסרט האמריקאי נועדו לעורר מלחמות בין-עדתיות ולהכפיש את האיסלם ואת המוסלמים. הוא בירך את המפגינים ברחבי העולם הערבי שמוחים נגד הסרט וקרא למנהיגי ערב להפגין אף הם נגד הסרט. "יש להעמיד את יוצרי הסרט לדין", אמר.

במקביל למהומות שתפסו תאוצה במצרים, לוב, ותימן, תגברו גם מנגנוני הביטחון הירדניים את כוחותיהם מסביב למתחם השגרירות האמריקאית בבירה עמאן. הפגנות גדולות בבירות הערביות צפויות להתקיים גם מחר, ובראשן הפגנה בקהיר שיזמה תנועת האחים המוסלמים – תנועתו של הנשיא מוחמד מורסי. כוחות הביטחון במדינות ערב כבר נערכים מראש לקראת אפשרות של עימותים אלימים עם המפגינים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מפגינים מחוץ לשגרירות ארה"ב בצנעא, תימן. 13 בספטמבר 2012. רויטרס
ההפגנות יימשכו גם מחר, לאחר תפילות יום השישי/רויטרס

ההפגנות נגד הסרט השנוי במחלוקת לא פסחו גם על שגרירות ארה"ב בישראל. כ-20 פעילים של הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית התקהלו היום מול בניין השגרירות בתל אביב, קראו קריאות נגד ארה"ב ותמיכה בנביא מוחמד. ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) גינה היום את הפצת הסרט ואמר כי "זהו סרטון בזוי ושפל שמטרתו להצית אש ולהבעיר מדורות של שנאה על רקע גל האיסלמופוביה הגואה במערב.". עם זאת, אמר כי "אין דבר המצדיק רצח. עקרונות האיסלם אוסרים על התפרצות אלימה כפי שהייתה בבנגזי שבלוב".

"זה סרטון נחות ודבילי שלא ראיתי ואיני מתכוון לראות", המשיך טיבי, שאף פנה בדחיפות להנהלת "יו-טיוב" ודרש לסלק את הסרטון, שלדבריו, "פוגע ברגשותיהם ואמונתם הדתית של מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם". לדבריו, "גם בישראל יש חוסר סובלנות לערכי דת: שריפת מסגדים, קריעת הברית החדשה והקרנת סדרה נגד האיסלם בערוץ 10, המעצימה פחד ורתיעה מהדת בקרב ישראלים. יש לעצור את כדור השלג הזה".

גם מזכירת המדינה האמריקאית גינתה היום בחריפות את הסרט, והדגישה כי לממשל ארצות הברית אין כל קשר אליו. "בעיני כולנו, ובעיני באופן אישי, הסרט הזה הוא מגעיל וראוי לגינוי", אמרה קלינטון בפתח פגישתה עם בכירים בממשלת מרוקו, "לסרט יש מטרה צינית ביותר – להשמיץ דת חשובה ולעורר זעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully