וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשטון מגיעה: "לאחר הפיגוע, המו"מ חשוב מתמיד"

שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון מגיעה לביקור בישראל וברשות בניסיון נוסף לחדש את המגעים המדיניים. "רק באמצעות דיאלוג – ולא אלימות – ניתן לטפל בנושאי הליבה של הסכסוך"

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, תגיע השבוע לאזור בניסיון נוסף להתניע את המו"מ המקרטע בין ישראל והרשות הפלסטינית, רגע לפני חודש ספטמבר, בו צפויים הפלסטינים לבקש מהאו"ם הכרה במדינה עצמאית. "בעקבות האירועים הטרגיים האחרונים בישראל ועזה, חשוב מאי פעם שהצדדים ישובו לשולחן המשא ומתן", אמרה היום (שבת) אשטון. "רק באמצעות דיאלוג – ולא אלימות – ניתן לטפל בנושאי הליבה של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. האיחוד האירופי ממשיך לעשות כל מאמץ במטרה לאפשר את חידוש המו"מ".

אשטון צפויה להיפגש בישראל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא שמעון פרס, שר הביטחון אהוד ברק, שר החוץ אביגדור ליברמן ויו"ר האופוזיציה ציפי לבני. ברמאללה תיפגש אשטון עם יו"ר הרשות אבו מאזן וראש הממשלה סלאם פיאד. משם תמשיך אשטון לירדן, לפגישה עם המלך עבדאללה.

בשטח, נראה שהצדדים רחוקים מאוד מחידוש הדיאלוג המדיני. רק לפני יומיים שוחח פיאד עם ח"כ אבי דיכטר (קדימה), בשיחת מסדרון במהלך פגישה עם חברי קונגרס אמריקאים. דיכטר ביקש להבין מדוע לא גינו ברשות את הפיגוע בדרום. "המצב הרבה יותר מורכב מאשר גינוי כזה או אחר", אמר לו פיאד ודיכטר שאל אותו בתגובה: "איך אתם רוצים לנהל מדינה כשאין לכם שליטה על הנעשה בעזה? בפועל יש ממשלה אחת באזור יהודה ושומרון ואחת נוספת בעזה. המציאות הנוכחית, כאשר אין לרשות הפלסטינית שליטה על הנעשה בעזה, היא הוכחה נוספת כי מדינה פלסטינית אינה משימה ברת השגה".

מוקדם יותר החודש, אישרה ישראל את בנייתן של 900 יחידות דיור בהר חומה שבמזרח ירושלים, צעד שלדברי אשטון "פגע בסיכויים לשלום. האיחוד האירופי חזר ודרש מממשלת ישראל לחדול באופן מיידי מהבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית, כולל במזרח ירושלים", הדגישה אשטון, "כל ההתנחלויות הינן בלתי חוקיות על פי החוק הבינלאומי".


עוד בנושא
פיאד: "לא גינינו הפיגוע בדרום כי המצב מורכב"
האיחוד האירופי: "מאוכזבים מאישור הבנייה בי-ם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully