וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש בעוצמה 6.9 הכה ביפן: גלי צונאמי פגעו בחופי צפון המדינה

גלים בגובה עשרות סנטימטרים פגעו בחופים בצפון, ובהם צונאמי של 90 סנטימטרים ששטף את חופה של פוקושימה. מערכות הקירור בכור הגרעיני בעיר הפסיקו לפעול לזמן קצר וחזרו לפעילות מלאה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: נזקי רעידת האדמה בניו זילנד, בשבוע שעבר)

רעידת אדמה בעוצמה 6.9 אירעה אמש (שני) בצפון יפן. מוקד הרעש היה לחופי מחוז פוקושימה אך הוא הורגש גם בבירה טוקיו. השירות המטאורולוגי במדינה פרסם אזהרת צונאמי עבור מרבית אזוריה הצפוניים בעקבות הרעש, אך זו הוסרה כעבר ארבע שעות עבור החופים המזרחיים בלבד. תושבים התבקשו להתפנות מבתיהם בערי החוף וגלי צונאמי בגובה של עד 1.40 מטרים פגעו בשלושה מוקדים עיקריים באזור פוקושימה. עד כה דווח על כמה פצועים באורח קל בלבד.

על פי דיווחים ברשת NHK היפנית, מערכת הקירור באחד הכורים הגרעיניים בפוקושימה הפסיקה לפעול לזמן קצר בעקבות הרעש. עם זאת, פעילות המערכת חודשה ונמסר כי לא נמצאו חריגות. המפעל עצמו אינו פעיל מאז האסון שאירע בכור נוסף באזור ב-2011, אך מערכת הקירור בו חייבת לפעול בשל החומרים המסוכנים הנמצאים בו.

זמן קצר לאחר רעידת האדמה, שהכתה 67 קילומטרים מהחוף, הורגש רעש משנה בעוצמה 5.4. לאחר מכן הורגשה סדרת רעשי משנה בעוצמות 4.8 ו-4.9.

עוד בוואלה! NEWS:
"האדמה נפערה": פצועים ברעידת אדמה עזה במרכז איטליה
רעידת אדמה עזה הכתה בניו זילנד; צונאמי פגע בחופי המדינה
הרעש בניו זילנד: בת מאה חולצה בחיים מההריסות - אך בנה נהרג

מסיבת עיתונאים של השירות המטאורולוגי ביפן בעקבות רעידת האדמה בפוקושימה. 22 בנובמבר 2016. רויטרס
מסיבת עיתונאים של השירות המטאורולוגי ביפן, הלילה/רויטרס

תיעוד מהרעש ביפן:

בתקשורת המקומית דווח כי כור נוסף באזור אונגאווה לא נפגע. על אף שככל הנראה לא אירע נזק לאף אחת מתחנות הכוח באזור, אספקת החשמל פסקה באזורים נרחבים, ובעיר פוקושימה נותקו כ-500 בתים מחשמל.

ברשת NHK היפנית דווח על גלים בגובה 60 סנטימטרים בנמל אונהמה שבפוקושימה, וכן צונאמי בגובה 90 סנטימטרים בעיר סומה מעט לאחר מכן. גל נוסף בגובה מטר ו-40 סנטימטרים נצפה בנמל העיר סנדאיי. הגלים הגדולים שנצפו עד כה נמוכים מההערכה באזהרת הצונאמי, שמתריעה מפני צונאמי בגובה של עד שלושה מטרים. צילומים בכלי התקשורת ביפן הראו ספינות נעות מאזור הנמל בפוקושימה עקב אזהרת הצונאמי.

פקק תנועה בעיר אינאווי שבצפון יפן בעקבות אזהרת צונאמי. 22 בנובמבר 2016. רויטרס
פקק תנועה של תושבים העוזבים את העיירה אינאווי שבצפון יפן, הלילה/רויטרס

רעידת אדמה בעוצמה 9 הכתה ביפן בשנת 2011 ותועדה כרעש החזק ביותר בהיסטוריה. הצונאמי שנגרם בעקבות רעידת האדמה גרם לאסון הגרעיני הכבד בכור בפוקושימה, שהיה הקשה ביותר מאז דליפת הכור בצ'רנוביל שבאוקראינה.

כל המפעלים הגרעיניים באזור פוקושימה סגורים מאז האסון שאירע ב-2011, ורק שני כורים נותרו פועלים בדרום-מערב המדינה. על אף שהמפעלים בצפון אינם פעילים באופן מלא, מערכות הקירור שבהם פועלות באופן סדיר.

(עדכון ראשון: 00:20)

פקחי סבא"א בתחנת הכוח הגרעינית פוקושימה דאי-איצ'י, סנדאי, יפן. נובמבר 2013. רויטרס
המפעל בפוקושימה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully