וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת איטליה לשעבר ברלוסקוני הורשע במתן שוחד של מיליונים

9.7.2015 / 0:41

סילביו ברלוסקוני העביר לסנאטור שלושה מיליון דולרים כדי להטות את תוצאות הבחירות לפרלמנט ב-2006. נגזרו עליו שלוש שנות מאסר שאותן לא ירצה בשל חוק ההתיישנות

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני הורשע אתמול(רביעי) במתן שוחד לסנטור בכיר ב-2006 כדי להטות את תוצאות הבחירות לפרלמנט באותה שנה. בית המשפט בנאפולי גזר עליו שלוש שנות מאסר ואסר עליו להחזיק במשרה ציבורית למשך חמש שנים.

ברלוסקוני העביר לסנאטור סרג'יו דה גרגוריו שלושה מיליון דולרים, כדי שיערוק למפלגת האופוזיציה בראשותו, "קדימה איטליה", ויסייע לו להפיל את ממשלתו של רומנו פרודי. הבחירות הוקדמו, ולאחר מכן ברלוסקוני זכה בקדנציה שלישית ואחרונה כראש הממשלה. הסנאטור דה גרגוריו נידון ל-20 חודשי מאסר במסגרת הסדר טיעון, אחרי שהודה בקבלת השוחד.

לקריאה נוספת:
מתקפת סייבר בארה"ב? המסחר בבורסה נפסק, מטוסים קורקעו
יוון מציעה רפורמה במסים ובפנסיה בתמורה להלוואה מאירופה
קניון ענק בלונדון פונה בשל חשיפת נפל ממלחמת העולם השנייה

ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני במשחק כדורגל במילאנו, 3 ביולי 2015. AP
ברלוסקוני ובתו ברברה במשחק של קבוצת הכדורגל מילאן בשבוע שעבר/AP

ברלוסקוני, שכיהן כראש ממשלה במשך שלוש קדנציות בין 1994 ל-2011, ונאבק בתקופה האחרונה כדי להחיות את הונו הפוליטי, הכחיש את האישומים. אך גם אם לא היה מכחיש אותם, איל התקשורת הוותיק יימנע מישיבה בכלא. זאת מאחר ועד שלב הגשת הערעורים, יחול על המקרה חוק ההתיישנות.

במרץ האחרון זוכה ברלוסקוני משידול קטינה לזנות, לאחר שהורשע במעשה כשנה וחצי קודם לכן. ברלוסקוני נידון אז לשבע שנות מאסר, אולם פסק הדין בוטל על ידי בית משפט לערעורים, אשר זיכה אותו ביולי 2014.

שנה קודם לכן, גזר עליו בית משפט במילאנו שנה אחת של עבודות שירות בבית אבות על ברלוסקוני לאחר שהורשע בהונאת מס. בתחילה נגזרו עליו ארבע שנות מאסר, אולם בית המשפט לערעורים במדינה הפחית את עונשו, ככל הנראה בשל גילו. עקב אותה הונאת מס הודח ברלוסקוני מהפרלמנט בסוף 2013.

(עדכון ראשון: 22:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully