וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני נורה למוות סמוך לשכם, צה"ל: "הוא ניסה להימלט"

ניר יהב ויהושע בריינר

13.7.2011 / 8:43

לפי דיווחי הפלסטינים, במהלך כניסה של צה"ל למחנה הפליטים אל-פארעה לצורך ביצוע מעצר מבוקשים, נורה למוות צעיר פלסטיני בן 22. "החיילים ירו בו והשאירו אותו לדמם במשך שעות"

הפלסטינים טוענים כי צה"ל ירה הבוקר (רביעי) למוות בצעיר בן 22 במהלך פעילות במחנה הפליטים אל-פארעה, סמוך לשכם. לפי הדיווחים, הצעיר הפלסטיני איברהים סרחאן נורה לפחות פעמיים ומותו נקבע לפני שפונה לבית חולים מקומי. טרם נמסרה התייחסות צה"ל לדיווחים.

בצה"ל אישרו כי חיילים מיחידת דובדבן ירו כדור אחד לעבר רגליו של צעיר פלסטיני במהלך מבצע מעצרים צפונית לשכם, אולם הכוחות ציינו כי הירי בוצע לאחר שהפלסטיני ניסה להימלט מאחד המבנים אליו הגיעו. הכוח פתח בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר פלג גופו התחתון. עוד נמסר מצה"ל כי במהלך הפעילות, הושלך מטען לעבר החיילים, שהתפוצץ אך לא גרם לנזק או לנפגעים. במהלך הפעילות נעצרו שבעה חשודים פלסטינים.

מקורות פלסטיניים דיווחו כי כוחות צבא רבים פעלו הבוקר במחנה הפליטים במטרה לבצע מעצרים וחיפושים בבתי הכפר. עדי ראייה פלסטינים טענו בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען' כי החיילים ירו בירכו הימנית "והשאירו אותו במקום עד שמת מפצעיו".

בעקבות התקרית פרצו עימותים

מקורות אחרים סיפרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית כי סרחאן נורה מול ביתו בעת שהיה בדרכו להתפלל במסגד. "החיילים ירו בו והשאירו אותו לדמם למוות במשך מספר שעות, עד שאפשרו לאמבולנסים להעבירו לבית החולים", הוסיפו.

לטענתם, אדם נוסף בשם אחמד אבו אל-חסן נפצע בידו לאחר שהוכה על ידי חיילי צה"ל. במקביל עצרו כוחות צה"ל שני צעירים מהמחנה בשם חסן עבד אל-ג'וואד וסמיר אל-חטיב. סרחאן הוא סטודנט להנדסה באוניברסיטת אל-נג'אח בשכם. גופתו הועברה לבית החולים רפידיא בשכם. בעקבות התקרית פרצו עימותים בין החיילים לבין צעירים תושבי מחנה הפליטים.

השנה כבר אירעה תקרית ירי חמורה שבה הרג כוח של יחידת דובדבן פלסטיני במהלך מבצע ללכידת מבוקש. בחודש ינואר הגיע כוח מסתערבים של היחידה אל בית בחברון על מנת לעצור חבר בכיר בחוליה של חמאס ששוחרר ערב קודם מהכלא הפלסטיני. הכח פרץ אז אל בית סמוך ופתח באש אל עבר עמאר אלקוואסמה, פלסטיני בן 65 שקם ממיטתו אל הכוח שנכנס אל ביתו. הפלסטיני המבוקש היה בבית סמוך ונעצר לאחר מכן, אולם בעקבות הירי נהרג אל קוואסמה במקום.

בתחילה אמרו בצה"ל כי הפלסטיני ביצע "תנועה חשודה" שהביאה לפתיחה באש, אולם תחקיר של אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי קבע אז כי המוות יכול היה להימנע ואיש קבע מהיחידה שפתח בירי הודח מתפקידו. "הירי בוצע בהתאם להוראות, אך באופן לא מקצועי", אמר מזרחי.

עוד בנושא:

בתחילת השנה: תקרית הירי הקודמת שבה היו מעורבים חיילי דובדבן
בעקבות התקרית: החייל היורה הודח משירות

לפני חצי שנה: פלסטיני נורה במהלך הפגנה סמוך לי-ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully