וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: "הנערות החטופות אותרו, ישוחררו תוך שבוע"

קצינים בכירים בצבא אמרו ל"טיימס" כי כוח מיוחד איתר את הנערות שנלקחו בשבי על ידי בוקו חראם בשלושה מחנות נפרדים, המרוחקים כ-320 ק"מ ממקום החטיפה. "פריצת דרך הרואית"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

(הסרטון שפרסם בוקו חראם ובו נראות התלמידות שנחטפו)

צבא ניגריה איתר את מקום הימצאן של כ-300 הנערות שנחטפו על ידי ארגון הטרור האיסלאמי "בוקו חראם" – כך דיווח אמש (שישי) העיתון "טיימס" הרואה אור בלונדון. על פי הדיווח, כוחות מיוחדים של החטיבה השביעית בצבא ניגריה זיהו את החטופות בשלושה מחנות בעיר קוואקה, שנמצאת בצפון-מזרח המדינה – כ-320 קילומטר מהמקום שבו הן נחטפו.

עם זאת, הבכירים הוסיפו כי הצבא זקוק לפרק זמן של שבוע על מנת לשחרר את הנערות, שנחטפו מחדרי מגוריהן בעיר צ'יבוק לפני כחודש וחצי. "זאת פריצת הדרך הקשה ביותר, אך גם ההרואית ביותר", אמר קצין בכיר בצבא. "הצוות שלנו זיהה אותן לראשונה ב-26 באפריל, ועקב אחר תנועתן עם החמושים מאז", סיפר קצין נוסף.

לקריאה נוספת על משבר החטופות
אם באמת אכפת לנו מהנערות החטופות בניגריה?
חטיפת הנערות: ניגריה מוכנה למו"מ עם "בוקו חראם"
חיפוש, מודיעין וחילוץ: המבצע להצלת הנערות החטופות

מנהיג "בוקו חראם" אבו באכר שכאו – מאי 2014. AP
מנהיג "בוקו חראם", אבו באכר שכאו/AP

בסרטון שפורסם לפני כשבועיים, נראות חלק מהנערות החטופות כשהן מכוסות בחיג'אב ומדקלמות פסוקים מהקוראן. אנשי "בוקו חראם" טענו כי הן התאסלמו מרצון. על פי דיווחים שונים, הנערות שאינן נראות בסרטון נמכרו לקמרון ולמדינות נוספות ככלות, תמורת סכום כסף זעום.

מנהיג הארגון הקיצוני, אבו באכר שכאו הצהיר כי הוא לא ישחרר את הנערות, אלא אם ממשלת ניגריה תשחרר את כל האסירים שהיא מחזיקה בבתי הכלא שלה באישומי טרור. ממשלת ניגריה אמרה כי היא מוכנה לנהל מו"מ עם "בוקו חראם" על שחרורן. "אם ארגון הטרור שואף למשא ומתן אמיתי, עליו לשלוח נציגים לוועדה משותפת עם הממשלה", אמר השר לתפקידים מיוחדים, תנימו טוראקי.

בוקו חראם הציג את החטופות: "ישוחררו תמורת אסירים". רויטרס
הנערות החטופות כפי שתועדו בסרטון שהפיץ בוקו חראם/רויטרס

ארצות הברית הודיעה כי תסייע לניגריה באיתור הנערות, והיא פרשה בימים האחרונים 80 חיילים בצ'אד השכנה."אנשי הצוות הללו ינהלו משימות בצפון ניגריה ובאזורים הסמוכים", אמר נשיא ארצות הברית ברק אובמה. הוא הוסיף כי "הכוח יישאר בצ'אד עד שלא יהיה בו צורך".

(עדכון ראשון: 23:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully