וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הרוגים ואלפי נעדרים בצונאמי ביפן, כוננות בארה"ב

מאות הרוגים אותרו ברעש האדמה והצונאמי ביפן, וקיים חשש לחייהם של עוד אלפי בני אדם. על פי ההערכות, למעלה מ-1,000 בני אדם נהרגו באסון. גלים ראשונים הכו במערב ארצות הברית

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו)

מספר ההרוגים ברעש האדמה והצונאמי שפקדו את יפן עומד הערב (שישי) על 288 בני אדם. רוב ההרוגים נספו בעיר סנדאיי הסמוכה לחוף הים, שספגה את הנזק הקשה ביותר מגלי הצונאמי. ככל הנראה מספר זה עוד צפוי לעלות ואף לעמוד על יותר מ-1,000 הרוגים. על פי דיווחים בתקשורת המקומית, אלפי בני אדם עדיין נעדרים, אולם המניין הרשמי עומד לפי שעה על כמה מאות.

נזקים מרעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן. Yasushi Kanno, The Yomiuri Shimbun, AP
מים ואש באזור שנפגע/AP, Yasushi Kanno, The Yomiuri Shimbun

בתוך כך, איגוד תעשיית הגרעין העולמי דיווח הערב כי "מצב החירום הגרעיני" הוסר, לאחר שמערכת הקירור שניזוקה בכור הגרעיני "פוקושימה" בצפון מזרח המדינה חזרה לפעול כסדרה. כ-2,000 תושבים באזור הכור כבר פונו מבתיהם מחשש לדליפה רדיואקטיבית. במקביל, נמסר כי כוחות כיבוי הצליחו להשתלט על שריפה שפרצה סמוך לכור גרעיני נוסף, "אנגאווה", וגם שם חלפה הסכנה.

בערב דיווחה רשת ABC כי גלי צונאמי הגיעו לחופי קליפורניה, וניפצו שם עשרות סירות אל המזח, לאחר שבשעות אחר הצהריים דווח כי גלי הצונאמי הגיעו לחופי הוואי. עם זאת, גובהם של אלה היה נמוך והם לא גרמו לנזק.

בשעות הצהריים דווח ביפן כי אונייה ועליה 100 בני אדם נסחפה בעקבות גל הצונאמי, והקשר עמה אבד. בשלב זה לא ידועים פרטים בנוגע למקום הימצאה ובנוגע למצבם של האנשים על הסיפון. כמו כן, נמסר על רכבת שנעלמה באזור העיר סנדאיי. ברחבי המדינה משתוללות עדיין עשרות שריפות, בין היתר בבתי זיקוק. שעות אחרי הרעש, נמשכים גם הדיווחים על רעידות משנה נוספות. עד כה, נספרו לפחות 40 מהן.

22 ישראלים טרם יצרו קשר

רעש האדמה, בעוצמה 8.9 בסולם ריכטר, הוא החזק ביותר שהיכה ביפן מאז שהחלה מדידה מסודרת, כלומר לפחות ב-140 השנים האחרונות. בחלק מהחופים פגעו גלי צונאמי בגובה עשרה מטרים, ובצילומים מהאוויר נראה נחשול מים השוטף שטחים עצומים ומותיר אחריו הרס מוחלט.

נזקים מרעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן. רויטרס
הרס שהותירו הגלים/רויטרס

מנגד, בערים הגדולות במדינה וביניהן טוקיו, אליהן לא הגיעו הגלים, אמנם הורגש הרעש בעוצמה חזקה ביותר, אולם ככל הידוע, לא נגרמו נזקים גדולים או אבידות בנפש, ועיקר הנזק מסתכם בנפילת רשתות החשמל - עדות למוכנות הגבוהה לאסונות מסוג זה. בחלק מהערים כבר החלו דיווחים על חיים השבים למסלולם - חנויות ומסעדות פתוחות, ורכבות שחוזרות לנסוע.

מהזווית הישראלית, משרד החוץ הודיע בצהריים כי ישנם 22 אזרחים ישראלים השוהים ביפן שעמם טרם נוצר קשר, ככל הנראה בשל קריסת רשתות התקשורת. חדר המצב של משרד החוץ והנציגות הדיפלומטית ביפן פועלים לאתר את הישראלים.

(עדכון ראשון: 14:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully