וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע הכללי של ארה"ב נגד לגליזציית סמים: "לאכוף את החוק"

5.1.2018 / 8:47

אחרי שקליפורניה הפכה למדינה השישית שמתירה צריכת קנאביס לשימוש עצמי, שינה סשנז כמה הנחיות שהמליצו לא להגיש כתבי אישום על צריכת קנאביס. חלק מהסנאטורים זעמו על המדיניות החדשה: "מכופף את ידי המצביעים"

שר המשפטים האמריקני ג'ף סשנז, בתדרוך כתבים בוושינגטון, 15 בדצמבר 2017. רויטרס
עישון ומכירת קנאביס אסורים לפי החוק הפדרלי. סשנז/רויטרס

התובע הכללי האמריקני, ג'ף סשנז, יוצא נגד מגמת הלגליזציה בארצות הברית. אחרי שבתחילת השבוע הפכה קליפורניה למדינה השישית בארצות הברית אשר מתירה בחוק צריכת קנאביס לשימוש עצמי, בנוסף ל-28 מדינות שמתירות שימוש בקנאביס רפואי, יצא אמש (חמישי) התובע נגד המגמה ופרסם הנחיה שצפויה להפוך מדיניות מימי הנשיא ברק אובמה, ולפיה למדינות השונות יינתן חופש בעיצוב מדיניות חקיקה ואכיפה בנוגע לשימוש בקנאביס.

במסמך ששלח סשנז לתובעים הכלליים ברחבי ארצות הברית, הזכיר התובע הכללי כי עישון ומכירת קנאביס אסורים לפי החוק הפדרלי. הוא גם שינה כמה הנחיות מתקופת אובמה אשר ייעצו שלא להגיש כתבי אישום על צריכת קנאביס. לפי ההנחיות החדשות של סשנז, על התובעים לגבש את החלטתם בהתאם לחומרת העבירה ולמשאבים העומדים לרשותם.

עוד ידיעות מהעולם
וואלה! גלובל עם אורן נהרי: המלחמה על השליטה בעולם שלא הכרתם
בכיר בבית הלבן: "בוחנים את המשך הסיוע האמריקני לרשות הפלסטינית"
"הופך את החיים לשווי ערך": כשטראמפ התרברב בהשכבת נשות חבריו

מרפאת הקנאביס בסנטה קרוז, קליפורניה 29 בדצמבר 2017. AP
חנות לממכר מריחואנה למטרות פנאי בקליפורניה/AP

"המשימה של משרד המשפטים היא לאכוף את חוקי ארצות הברית", כתב סשנז בהצהרה. "לכן, החל מהיום אנחנו מנחים את התובעים ברחבי ארצות הברית לפעול לפי ההנחיות הקודמות, שיתנו להם כלים להיאבק בארגוני פשע, במאבק בנגע הסמים ובאלימות בחברה שלנו".

המדיניות החדשה של סשנז נתקלה בתגובה זועמת מצד כמה סנאטורים, וגרמו לבלבול וחוסר ודאות בקליפורניה, שם פועלים יזמים וחקלאים רבים להיערך לגידול והפצה חוקיים של הצמח. סנאטור קורי גרדנד מקולורדו, זעם על דבריו של סשנז ואמר כי "זה סותר לחלוטין את מה שהוא אמר בשימוע שנערך לו לקראת המינוי שלו". הוא איים לעכב בתגובה מינויי מפתח במשרד המשפטים. "בלי שום הודעה לקונגרס, משרד המשפטים מכופף את ידם של המצביעים בקולורדו ובמדינות אחרות", הוא הוסיף.

עוד באותו נושא

מעשנים בנחת: קליפורניה החלה במכירת קנאביס לצורכי פנאי

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן, 4 בינואר 2018. רויטרס
"תומך באכיפת החוק הפדרלי". טראמפ/רויטרס

סשנז נחשב למתנגד חריף ביותר לשימוש במריחואנה זה עשרות שנים, ומינויו עורר זעם והפגנות של פעילי לגליזציה אשר חילקו אלפי ג'וינטים ברחובות וושינגטון כמחאה. בשנה האחרונה הוא נמנע מלהתעסק בנושא, אולם ההנחיה מהיום שולחת מסר חד וברור כי בכוונתו להגביר את העיסוק בסוגיה.

הנשיא דונלד טראמפ התבטא בנושא במהלך קמפיין הבחירות ואמר כי יתמוך בכך שהמדינות השונות יוכלו לעצב מדיניות עצמאית בנוגע לשימוש בקנאביס, אולם בתדרוך היומי לעיתונאים אמש הפתיעה דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, כשאמרה כי הנשיא "תומך באכיפת החוק הפדרלי", אשר מתנגד לצריכת קנאביס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully