וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיחה הסודית שהייתה עשויה לסכל את הפיגוע בבוסטון

10.4.2014 / 11:10

בארה"ב טוענים שהרוסים סירבו לחלוק מודיעין קריטי הקשור למשפחת צארנייב, ששני בניה הניחו את המטענים במסלול הסיום של המרתון בשנה שעברה. המידע עבר רק אחרי הפיגוע

זובידאת צארנייבה, אמו של הנאשם בפיגוע בבוסטון ג'וחר צארנייב. מחצ'קלה דאגסטן. AP
זובידאת צארנייבה, אמו של טמרלאן ששוחחה עמו על ג'יהאד עולמי/AP

רוסיה סירבה לבקשות חוזרות של ה-FBI להעביר לארה"ב מודיעין על החשוד בביצוע הפיגוע במרתון בוסטון, טמרלאן צארנייב, שנתיים לפני הפיצוץ הקטלני שאירע בשנה שעברה.

לפי דיווח שהתפרסם הבוקר (חמישי) בעיתון "ניו יורק טיימס", המידע כלל שיחת טלפון, בה צארנייב ואמו שוחחו על ג'יהאד קיצוני. בארה"ב אומרים כי אם המידע היה מגיע בזמן הנכון, היה ניתן להגביר את הפיקוח על החשוד, ואולי אפילו למנוע את הפיגוע.

הדיווח החדש מגיע ממשרד המבקר הכללי של מנהל משרד המודיעין האמריקני, ופרטיו הועברו לחברי קונגרס בכירים. בחודש מרץ פורסם דוח שבדק את המודיעין האמריקני ערב הפיגוע, ונכתב בו כי ה-FBI קיבל מידע חלקי מהרוסים הנוגע לטמרלאן צארנייב.

הדבר הוביל לשיחה עם עמו ועם הוריו אך לא אותרו ראיות לפעילות טרור. בתום החקירה, האמריקנים ביקשו שוב ושוב מידע נוסף מהרוסים, אך נתקלו בסירוב חוזר. מוסקבה הסכימה לחלוק את המודיעין רק אחרי הפיגוע.

גורם בכיר בוושינגטון אמר לעיתון: "התברר שהרוסים לא סיפקו את המידע שהיה להם בזמנו. ה-FBI עשה את כל שביכולתו".

טמרלאן צארנייב, ואחיו הצעיר ג'וחאר, חשודים בהטמנת מטעני חבלה ליד קו הסיום של המרתון ב-15 באפריל. שלושה בני אדם נהרגו ועוד 260 נפצעו. טמרלאן נהרג במצוד עם המשטרה ואחיו הצעיר ממתין למשפט, שבו עלול להיגזר עליו עונש מוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully