וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בעיות החמצן השביתו את מטוס הקרב המתקדם

לאחר 22 תלונות על בעיה באספקת חמצן לתא הטייס של ה-F22, ולאחר שהשבוע הודיעו שני טייסים כי הם אינם מוכנים לטוס בו יותר, הטיל שר ההגנה פנטה הגבלות על המשך הטיסה בו

מטוס הקרב המתקדם ביותר של צבא ארצות הברית מצוי בהשבתה חלקית. שבועיים וחצי לאחר הדיווח על הצבת טייסת של מטוסי F-22 במרחק 320 קילומטרים מאירן, החליט אמש (שלישי) שר ההגנה, ליאון פנטה, להורות על הטלת מגבלות על המשך הטיסות במטוס, בשל שורת תלונות על בעיות באספקת החמצן לתא הטייס שלו. הדיווח הראשוני על כך הופיע אתמול ברשת MSNBC, והבוקר הופיע בכלי תקשורת נוספים בארה"ב.

תלונות על הבעיות במטוס, שנכנס לשירות ב-2005, מוכרות כבר שנים. לאחרונה עלה העניין מחדש לפני כשבועיים, אז ביקשו כמה מטייסיו שיבוץ מחדש. אולם החלטתו של פנטה נפלה לבסוף לאחר שביום שני השבוע שודר תחקיר של התוכנית "60 דקות" ברשת CBS, בה רואיינו שני טייסים שהודיעו שהם אינם מוכנים עוד לטוס בגלל הבעיות. לפי נתוני הצבא, עד כה נרשמו בשנה האחרונה 22 מקרים של מחסור בחמצן (היפוקסיה) אצל טייסי המטוס, שהתבטאו בסחרחורת, תחושת ריחוף ולעתים אף אובדן הכרה רגעי. הוא כבר קורקע במאי האחרון בשל הבעיות, אך החוזר לשירות בספטמבר. מאז, נרשמו 11 מהמקרים המתועדים.

לפי הדיווחים בכלי התקשרות, ההגבלה העיקרית שהוטלה היא שבכל טיסה יישמר מרחק מינימלי מהבסיס. לא נמסר מהו המרחק הזה, ולא נודבו פרטים נוספים על ההגבלות - אולם דובר הפנטגון, ג'ורג' ליטל, אמר כי טיסות פטרול ארוכות הממריאות מאלסקה ייפסקו לעת עתה. במקביל, הורה פנטה להאיץ את המאמצים המושקעים בפיתוח מערכת גיבוי לאספקת חמצן בתא הטייס של המטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully