וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע נגד יהודי ארגנטינה: הנשיא לשעבר יישפט

קרלוס מנם יעמוד לדין בגין ניסיון לטייח מעורבות של גורמים מקומיים בפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994, שמיוחס לארגון חיזבאללה, במימון אירני

נשיא ארגנטינה לשעבר, קרלוס מנם, יעמוד לדין בגין שיבוש הליכי חקירה בנוגע לפיגוע נגד מרכז הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994, כך דווח היום (שבת) ברשת BBC מפי גורמים רשמיים. מנם הואשם בטיוח השנת 2009, אולם מעולם לא הועמד לדין.

ארגנטינה האשימה את ארגון חיזבאללה בפיגוע, בו נהרגו 85 בני אדם, אולם התביעה טוענת כי נעשה טיוח של ראיות למעורבות של שותפים מקומיים. הטענה הייתה כי אירן היא שתכננה ומימנה את המתקפה, וחיזבאללה הוא שביצע אותה. עם זאת, על פי התביעה, ישנן ראיות לכך ששירותי המודיעין במדינה וכוחות הביטחון סייעו לטשטש ראיות למעורבות מקומיים.

יעמדו לדין גם שופט, ראשי המודיעין ושוטרים

הפיגוע אירע ביולי 1994, במהלך כהונתו הראשונה של הנשיא מנם, היום בן 81. איש מעולם לא הורשע בביצוע הפיגוע, אשר מוטט את המבנה בן השבע קומות של הקהילה היהודית.

בנוסף לנשיא לשעבר, השופט לשעבר שהיה אחראי על החקירה, חואן חוזה גליאנו, יעמוד אף הוא לדין בדין שיבוש הליכי חקירה, כמו גם ראשי שירות המודיעין של ארגנטינה לשעבר, הוגו אנזורגוי וחואן קרלוס אנצ'זר, ושני קצינים במשטרה הפדרלית.

השופט האמון על הפרשה, אריאל ליז'ו, אמר כי מנם חרג מסמכויותיו במסגרת החוקה והחוקים המקומיים. בהצהרה שמסר, אמר ליז'ו כי מנם הפעיל לחץ על השופט גליאנו לזנוח את קווי החקירה הקרושים למעורבות איש עסקים בעל אזרחות ארגנטינאית וסורית, אלברטו אדול, בפיגוע.

פיגוע במרכז היהודי בבואנוס איירס ב-1994. AP
זירת הפיגוע ב-1994/AP

הנשיא לשעבר מנם מכהן בימים אלה כחבר סנאט בקונגרס בבואנוס איירס. אם יימצא אשם במיוחס לו, הוא יודח מהתפקיד, וייאלץ לרצות עונש מאסר.

הלילה שיבח שליח ישראל לאו"ם, רון פרושאור, את ארגנטינה על פתיחתה מחדש של חקירת הפיגוע. "אני סבור כי הם ממריצים מחדש את פעילותם בנושא", אמר פרושאור לעיתונאים. "בעבר לא הייתה מוטיבציה אמיתית לבדוק את העובדות. אני רואה הבדל היום. יש לתת להם קרדיט על כך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully