וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ניסוי אמריקאי בתותח אלקטרו-מגנטי עתידני

ארה"ב ערכה ניסוי מוצלח במה שמסתמן כנשק המהיר והיעיל בעולם - תותח מסילה (railgun) המשגר פגזים באמצעות אנרגיה אלקטרו-מגנטית. "הטכנולוגיה הזו תשנה את כללי המשחק"

העתיד כבר כאן: חיל הים של ארצות הברית פירסם השבוע ברשת סרטון המתעד ניסוי מוצלח בדגם חדש של תותח, המשגר תחמושת לא באמצעות אבק שריפה - אלא באמצעות אנרגיה מגנטית. בזכות הטכנולוגיה המתוחכמת, מסוגל הנשק לירות פגזים למרחק גדול פי כמה מאשר כלי הנשק הקיימים כיום.

הנשק העתידני נקרא "תותח מסילה" (railgun - מונח המוכר היטב מעולם סרטי המדע הבדיוני ומשחקי המחשב). הוא עושה שימוש באנרגיה אלקטרו-מגנטית על מנת לשגר פגז מתכת, שגם הוא אינו כולל חומר נפץ כמקובל - אלא מסתמך על עוצמת התאוצה שצבר כדי לגרום נזק למטרה. השלב הראשוני של פיתוח הנשק בארה"ב, שהסתכם בעלות של 240 מיליון דולרים, נחתם השבוע בניסוי המוצלח המתועד בסרטון - בו נראה התותח יורה בעוצמה פגז המלווה בלהבות ועשן. "זוהי טכנולוגיה שתשנה את כללי המשחק", אמר טום הורן, מנהל פיתוח בחברת ג'נרל אטומיקס שהשתתפה בתכנון הנשק, לפי דיווח רשת MSNBC.

בשנת 2017 יסתיים שלב הפיתוח הבא, שבסופו יוכל הנשק לשגר פגזים למרחק של עד 161 קילומטרים במהירות של עד 9,010 קמ"ש - פי כמה וכמה ממהירות הקול. לשם השוואה, הנשק בו חמושות ספינות חיל הים האמריקאי כיום מסוגל לירות רק למרחק של כ-20 קילומטרים. כמו כן, ניתן יהיה לשלב בפגז מערכת GPS לפגיעה מדויקת במטרה. אם הפיתוח ימשיך כמתוכנן, צפוי הנשק העתידני לשמש את הצבא האמריקאי כבר בשנת 2020. לפי התכנון, הוא ישמש את חיל הים להשמדת ספינות אויב, להגנה מטילים ולהפגזת מטרות על היבשה.

עוד פיתוחים של צבא ארה"ב:
המל"ט החדש - יודע לבדו לאן לטוס והיכן להפציץ
ארה"ב מציגה: מטוס שמגיע ל-500 קמ"ש
הכלב שניצח את בן לאדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully