וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלון קטלני: 13 אמריקאים מתו מאכילת הפרי המתוק

13 בני אדם מתו ברחבי ארה"ב לאחר שנדבקו בחיידק הליסטריה שהופיע במלונים הגדלים בקולורדו. מדובר בחיידק הקטלני ביותר שהתפרץ בעשור האחרון. ציבור הלקוחות מתבקש להשליך את הפרי

חיידק הליסטריה שמקורו בזן מסוים של מ?לון בעל קליפה עבה ומחוספסת וציפה בצבע כתום כהה הגדל בקולורדו הביא למותם של 13 בני אדם והדביק 59 נוספים בארצות הברית. כך דיווחו גורמים במערכת הבריאות האמריקאית לעיתון "הגרדיאן" הבריטי.

התפרצות חיידק הליסטריה נחשבת לקטלנית ביותר בארצות הברית בעשור האחרון, זאת מלבד חיידק הסלמונלה שפרץ ב-2009-2008 בבוטנים נגועים. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ציין כי חיידק הסלמונלה הביא למותם של תשעה בני אדם ולהדבקתם של 700 אחרים.

עוד בנושא:
אזהרה: חיידק ליסטריה בפילה של "מעדני מיקי"
מדענים: ייתכן שמקור האי קולי הוא חילבה ממצרים
חשש במעדנות: עוד מוצרים נחשפו לליסטריה

עד כה, דיווחו 18 מדינות על מקרים של זיהום שמקורו באחד מארבעת סוגי חיידק הליסטריה. בין 13 מקרי המוות, ארבעה התרחשו בניו-מקסיקו, שניים בקולורדו, שניים בטקסס, ומקרי מוות דווחו גם בקנזס, מרילנד, מיזורי, נברסקה ואוקלוהומה. כמו כן, צוין כי החברה שמייצאת את המלונים פרסמה לפני כשבוע וחצי הודעה לפיה יש להשיב את המלונים הנגועים, שיוצאו ל-17 מדינות. במקביל, ייעצו גורמים במערכת הבריאות בארה"ב ללקוחות שרכשו את הפרי להשליכו לאשפה.

חיידק הליסטריה מתפרץ בדרך כלל בטמפרטורות נמוכות, במעדניות בשרים, בגבינות שאינן מפוסטרות ובקרב פירות ים מעושנים הנמצאים בקירור. אנשים שלהם מערכת חיסונית חלשה חשופים יותר להידבקות מהחיידק הקטלני, וכן לנשים הרות יש סיכוי גבוה פי 20 להידבק ביחס למבוגרים הנחשבים בריאים. על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן חולי איידס הם בקבוצת הסיכון הגדולה ביותר, סיכויים להידבק גבוה פי 20 מאנשים בריאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully