וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תקברו אותה: הסבתא "חזרה מהמתים" בפעם השנייה

לודמילה סטבליצקיה בילתה 3 ימים בחדר מתים והתעוררה לתדהמת רופאיה. מותה נקבע בשנית לאחר אירוע לב, אך היא שבה לחיים פעם נוספת. מנהל בית החולים: "לא יודע להסביר את זה"

שלושה ימים בחדר מתים, שני מקרים בהם נקבע מותה ואשה אחת שמסרבת להתרגש ו"חוזרת מהמתים" בכל פעם. לודמילה סטבליצקיה בת ה-61, תושבת סיביר, הותירה את בני משפחתה המומים ואת רופאיה נבוכים, כאשר התעוררה שלושה ימים לאחר שנקבע מותה, ולאחר 72 שעות בקור המקפיא של חדר המתים, דקות לפני שאמורה הייתה לעבור נתיחה שלאחר המוות. בתה, אנסטסיה, החלה לתכנן את הלוויתה של אמא עם היוודע דבר מותה המצער, אולם הפרחים, הארון והכיבוד למשתתפים - בסך כעשרת אלפים שקלים - ייאלצו לחכות. לודמילה עדיין כאן.

המקרה הביזארי אירע בנובמבר בשנה שעברה, אז הודו הרופאים בבית החולים בעיר טומסק כי נבהלו כשראו את האישה פוקחת עיניה בחדר המתים, אולם לא הייתה זו הפעם האחרונה שסטבליצקיה ערערה על הכרזת מותה. בחודש שעבר נקבע פעם נוספת מותה של סטבליצקיה, לה היסטוריה רפואית של אירועי לב, אולם לאחר כמה שעות "חזרה לחיים" בפעם השנייה. "בשלב זה אני לא יודע להסביר איך קרתה הטעות ונקבע מותה", הודה מנהל בית החולים, ד"ר מקסים זאיוקוב, בפני ה"סיביר טיימס" המקומי. "ביצענו בדיקה שקבעה שהיא מתה, או לפחות כך זה נראה", נמסר בהודעה מבית החולים שבטומסק.

"הייתי מטושטשת ולא חשבתי לרגע לחזור לחדר בו נמצאת הגופה", סיפרה הבת אנסטסיה על הרגע בו האבל הפך לשמחה. "רצתי לחבק את אמא ושאלתי אותה מה קרה, בזמן שהיא קוראת בשמי". לדברי הבת, היא נאלצה לקיים מספר שיחות טלפון מביכות בעקבות האירוע: "אמרתי לאנשים שאני מצטערת ושבסוף לא תהיה הלוויה, כי אמא שלי בחיים".

סטבליצקיה אינה היחידה שזכתה לקבל הזדמנות שנייה. מוקדם יותר השנה התאבלה משפחתו של חאפז אל נובי, מלצר בן 28 ממצרים, שהיה מוכן לקבורה. אלא שהרופא שהגיע לחתום על תעודת הפטירה שלו הבחין כי גופו עדיין חם, והצליח להחיותו. באפריל 1995 יצאה אישה סינית מארון הקבורה שלה שישה ימים לאחר שנקבע מותה. לפי המסורת, הניחו בני משפחתה את ארונה בסלון ביתם, כדי שחבריה יוכלו להיפרד ממנה. יום לפני הלוויתה, נדהמו חבריה לראות כי הארון ריק, וחברתם מחויכת מחוצה לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully