וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בסיס חיזבאללה שצה"ל הפציץ - לפני ואחרי"

עיתון לבנוני השווה בין תמונות לוויין של האתר שהותקף לכאורה על ידי צה"ל בחודש פברואר האחרון בגבול סוריה, בהן נראה מבנה שככל הנראה שימש כנקודת התחמשות זמנית

מחסן הנשק שהותקף בלבנון בפברואר האחרון. צילום מסך, Google Earth, עיבוד תמונה
האתר שהופגז לפני ואחרי/עיבוד תמונה, צילום מסך, Google Earth

מטרת התקיפה המיוחסת, לפי דיווחים זרים, לצה"ל בלבנון בחודש פברואר הייתה מחסן נשק של חיזבאללה, כך דיווח היום (שישי) עיתון "דיילי סטאר" הלבנוני. תמונות לוויין שצולמו עשרה ימים לאחר התקיפה מראות את האדמה החרוכה סמוך לשביל עפר בו עמד המחסן. צילומי לוויין מ-2012 מראים מבנה באורך 21 מטרים וברוחב 11 מטרים, שמובילות אליו שתי כניסות לכלי רכב.

המבנה שהופגז היה באזור ג'נטה שבבקעא – אזור הנשלט על ידי חיזבאללה ובו נמצאים בין היתר מחנות אימונים, מבני מגורים, שטח אש ואתר לאימוני לחימה אורבנית. המבנה ככל הנראה שימש כמחסן נשק זמני – נקודת מעבר להתחמשות בגבול בין לבנון וסוריה. המבנה, שנראה היטב מן האוויר, לא היה מוגן מתקיפות אוויריות ולכן ב"דיילי סטאר" מעריכים כי זה היה אתר זמני.

עוד על התקיפה בלבנון:
חיזבאללה מאשר: ישראל הפציצה בלבנון, "נגיב במועד"
"ארבעה אנשי חיזבאללה נהרגו בתקיפת צה"ל בלבנון"
נתניהו על התקיפה בלבנון: עושים מה שצריך כדי להגן

האתר שהותקף בלבנון בפברואר האחרון, מרץ 2014. Google Earth, צילום מסך
צילומים עדכניים של האתר מחודש מרץ האחרון/צילום מסך, Google Earth

בכיר ישראלי אישר למגזין "טיים" יממה לאחר התקיפה כי צה"ל עומד מאחורי התקיפה בגבול לבנון-סוריה. לדבריו, יעד התקיפה היה משלוח טילים מתקדמים. זו הייתה התקיפה השביעית מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה, במרץ 2011. הטילים, אמר הבכיר, מסוגלים לשאת ראשי נפץ כבדים ומסוכנים יותר מאלה שמחזיק ברשותו כיום הארגון השיעי.

לפי דיווחים בלבנון, ארבעה אנשי חיזבאללה נהרגו בתקיפה. גורמי ביטחון בביירות טענו כי יעדי התקיפה הישראלית היו משאית שהובילו טילים, ומשאית שהובילה משגר טילים. שתיהן נסעו בין סוריה למחסני טילים של חיזבאללה. לדברי אותם גורמים, מטוסי חיל האוויר ירו ארבעה טילים לעבר השיירה. לפי דיווח באתר "לבנון עכשיו", אחד ההרוגים בתקיפה הוא חסן מנצור, מדריך צבאי במחנה האימונים של חיזבאללה בנבי שית'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully