וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו מסתערבים": השוטרים המחופשים בהפגנות החרדים

18.8.2014 / 13:45

במטרה לעצור מפירי סדר, וכדי למנוע הידרדרות לעימותים, מפעילה המשטרה יחידה של בלשים מוסווים בהפגנות החרדים. כך היה גם אתמול בירושלים. "הם מצליחים להפתיע כל פעם מחדש"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

אחרי שהבינה כי לא תוכל לפעול בלי להתגלות בקרב קהל רב שלבוש בצורה דומה, החליטה המשטרה להעתיק את יחידת המסתערבים לטיפול בהפגנות במגזר החרדי. בהפגנה שהתקיימה אמש (ראשון) בצומת בר אילן בירושלים נגד מעצרו של תלמיד ישיבה והגיוס, הפעילה המשטרה בלשים המחופשים לחרדים. בעודם לבושים כחרדים, עם כיפה שחורה, חולצה לבנה, מכנסיים שחורים ואפילו ציציות בחוץ, הם הסתובבו בתוך קבוצת המפגינים וביצעו מעצרים בזמן אמת.

הבלשים המחופשים החלו בצורה זו של פעילות כבר לפני כמה שנים, בהפגנות החרדים בירושלים נגד מעצר "האם המרעיבה", האישה שהואשמה בהתעללות בבנה בן ה-3. עם זאת, נדמה שהפעם הצליחה המשטרה להפתיע את המשתתפים במחאה. "הם היו נראים כחרדים לכל דבר", סיפר יואליש קרויס, לשעבר קצין המבצעים של הפלג החרדי הקיצוני "העדה החרדית", שהשתתף במאות הפגנות בירושלים. "הם מצליחים להפתיע כל פעם מחדש, וגם מי שכבר מזהה אותם, לא יכול לצפות את הגעתם מראש".

עוד בוואלה! חדשות
לחץ מערבי על בית הדין בהאג למנוע חקירה נגד ישראל
"אם המו"מ יקרוס, חמאס מכין לישראל הפתעה"
מייסד ויקיליקס אסאנג' יוצא ממסתור אחרי שנתיים

מעצר בהפגנה שהתקיימה אמש (ראשון) בצומת בר אילן בירושלים נגד מעצרו של תלמיד ישיבה. אוגוסט 2014. קובי הר צבי, בחדרי חרדים,
הבלשים בפעולה/קובי הר צבי, בחדרי חרדים

קרויס מסביר כי הלבוש החרדי האותנטי של הבלשים, עם הניואנסים החרדיים, זה משהו שהמשטרה למדה עם השנים, וזה משהו שאין למפגינים להתמודד מולו. "פעם היינו יכולים להבחין שהם בלשים. הם היו נופלים בכל מיני דברים קטנים כמו נעלי ספורט שאף בחור ישיבה לא ינעל, או דברים אחרים. היום הם כבר מכירים את הלבוש שלנו לפני ולפנים והרבה יותר קל להם להפיל אותנו".

העיתונאי החרדי ישי כהן מאתר "כיכר השבת" שסיקר לא מעט הפגנות בחייו, מעיד כי "בתקופה האחרונה המשטרה החלה להשתמש בבלשים המחופשים יותר ויותר. קשה מאד לזהות אותם, הם מסתובבים בקהל, מזהים את אחד המפגינים מיידה אבנים, שורף פח או מפר את הסדר ומבצעים מעצר בזמן אמת, ממש כמו מסתערבים". לדבריו, לאחר המעצרים, הבלשים מסתירים את פניהם, כדי שגם בפעם הבאה יוכלו להיטמע ללא בעיה ולעצור חשודים. "המשטרה הבינה כמה הבלשים האלה יעילים להפגנות כאלה", אמר.

ההערכה כי סך כך ה"מתסתחרדים" אינו עולה על עשרה, וכי בכל הפגנה מופעלים רק שלושה מהם. בנוסף, השימוש בבלשים אלו מתקיים רק כשההפגנות מתלהטות וכשיש עימותים קשים בין המשטרה לבין המפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully