וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם לקחו לנו שלושה בואו ניקח להם אחד"

12.8.2014 / 5:34

הנאשם המרכזי ברצח אבו חדיר העניק לשוטרים תשובות סותרות כאשר נשאל אם הרצח תוכנן מבעוד מועד. בהמשך סיפק הצצה לרגעים בהם החליט לשרוף את הגופה. "לא האמנתי שזה קורה באמת"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

(המפגש בין האבא של אבו חדיר לנאשמים ברצח, ביום רביעי האחרון)

"אמרנו 'הם לקחו לנו שלושה בואו ניקח להם אחד' והחלטנו להרים מישהו, לחטוף אותו, לתת לו מכות רצח ולהעיף אותו", כך תיאר יוסף חיים בן דוד, הנאשם המרכזי ברצח הנער הפלסטיני מוחמד אבו חדיר, את ההחלטה שהובילה למעשה המזעזע. "לקחתי שלושה בקבוקים ריקים מהבית, מצאנו עוד שניים ונסענו לתחנת הדלק של חיזמה. שם מילאתי חמישה בקבוקים של ליטר וחצי בדלק, כי היינו חמים וכועסים וקבענו שנשרוף לערבים משהו. הגענו לארמון הנציב כדי לנסות למצוא איזה חנות של ערבי לשרוף, ואחרי זה דיברנו והחלטנו להעלות את הרף". "אני הייתי חם עליהם וכל המדינה שותקת ומתפללת".


עוד בוואלה! חדשות:
חוקרי משטרה ממחוז הצפון נהרגו בתאונה בשוויץ
הכתבים הזרים בישראל: חמאס מנע סיקור בעזה
בן שנתיים נמצא ליד גופת אמו באשדוד; מצבו בינוני

הנאשם ברצח הנער מוחמד אבו חדיר: "אני המשיח". צילום מסך
יוסף חיים בן דוד בדרכו לבית המשפט, בחודש שעבר/צילום מסך

מתמלולי חקירתו של בן-דוד במשטרה עולה כי התכנון המקורי שלו ושל שני שותפיו למעשה היה "להתעלל במישהו ערבי", לחטוף מישהו ש"לא על מנת להרוג". אולם ההתעללות התגלגלה לרצח בדם קר: "התחלנו לדבר על מה שקרה, על החטופים, והחלטנו שצריך לנקום בהם, שהם עשו את זה. החלטנו שניסע לכיוון שועפאט ובית חנינה על מנת להתעלל במישהו ערבי, או לגרום נזק לרכוש, או שמישהו יקבל מכות. אז החלטנו שאנחנו חוטפים מישהו לא על מנת להרוג, אלא לתת לו מכות".

הוא סיפר כי לאחר שמצאו את אבו חדיר והכניסו אותו בכוח לרכב "הבחור ניסה להשתולל, התחיל לצעוק 'אללה הוא אכבר' וקילל". לדבריו, "מיד סגרתי את הנעילה של כל דלתות הרכב. באותו הרגע לא האמנתי שזה קורה באמת. בשלב הזה מ' חנק את הבחור בגרונו ואני צעקתי: 'תגמור אותו, תגמור אותו שיהרוג אותו'. הבחור החל לחרחר, בשלב מסוים הפסיק להיאבק, פחדתי שיקום עלינו".

אבי אבו חדיר: "רוצה לראות את הנאצים ששרפו אותו"

משפחת אבו חדיר בבית המשפט המחוזי בירושלים בדיון על מעצר החשודים בשריפת מוחמד אבו חדיר. אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
בני משפחתו של אבו חדיר בדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים, בתחילת החודש/נועם מושקוביץ

בהמשך החליט בן-דוד לנסוע ליער ירושלים "על מנת להיפטר ממנו". "אמרתי ל-מ' שילחץ חזק ויגמור אותו כי אלה, יש להם שבע נשמות, שלא יקום. עצרנו, כיביתי את כל האורות, רעדתי מזה שהוא יקום עלי. אמרתי: 'איפה הלום, איפה הלום' ואז נתתי לבחור מכות בראש עם הלום, תוך כדי זה שאני אומר, 'זה בשביל משפחת פוגל וזה בשביל שלהבת פס'. "נתתי שלוש בעיטות לבחור ברגליים, ואמרתי תוך שאני בועט 'זה בשביל אייל, זה בשביל נפתלי וזה בשביל גיל-עד", המשיך בן-דוד לתאר.

"נתתי שתי מכות בראש ואז אמרתי ל-נ' 'תביא את הדלק'. הוא הביא מהבגאז' בקבוק והתחיל לשפוך את הדלק על הראש של הבחור ואז נתן לי את הבקבוק ואני המשכתי לשפוך לבחור דלק על הרגליים. הדלקתי עם מצית את הבחור באזור הרגליים והכל היה אש".

"תכננו לפגוע בנפש, זאת אומרת להרוג"

כשנשאל אם הוא ושותפיו למעשה תכננו לרצוח את אבו חדיר עוד בטרם יצאו לדרך, סיפק בן-דוד שתי תשובות סותרות וטען כי רק ביקשו להכות מישהו ולשחררו, ורק לאחר שנחטף אבו חדיר הוחלט "לגמור אותו, לרצוח אותו". לעומת זאת, בעדות אחרת הודה: "תכננו לפגוע בנפש, זאת אומרת להרוג... לענות אותו ולהרוג אותו". כשנשאל מה הכוונה ב"לענות", השיב: "שהקורבן יידע שהוא הולך למות כקורבן על יהודים שנרצחו".

בחקירתו הביע בן-דוד חרטה על מעשיו לא לפני שציין בשנית את שמות הקורבנות היהודים שאת מותם החליט לנקום: "אני מביע חרטה מעומק לבי על אותם נערים שנחטפו ונרצחו ועל שלהבת פס ועל משפחת פוגל, וגם אני מביע את צערי ומתחרט על מה שעשיתי לנער אבו חדיר... ואני מצטער בפני משפחת הנער, ואני מקווה שהקדוש ברוך הוא יסלח לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully