וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת סחיטה חמורה: עבריין בכיר ופרקליט מוכר נחקרו

במסגרת הפרשה נעצר גם עסקן מוכר מעולם הספורט בחשד שנהג לסחוט יחד עם העבריין הבכיר בעלי עסקים בסכומים של עשרות מיליוני שקלים - בנוכחות העו"ד. בסך הכול נחקרו 20 חשודים

ניידת משטרה. מגד גוזני
החוקרים פשטו על בתיהם של 20 החשודים והמעוכבים לחקירה/מגד גוזני

20 בני אדם, ביניהם עבריין בכיר המזוהה עם אחת ממשפחות הפשע ואחד מבכירי הפרקליטים בישראל, נחקרו הבוקר (שני) בחשד כי היו מעורבים במעשי סחיטה של בעלי אולם שמחות באזור המרכז. בין העצורים גם עסקן מוכר מליגת העל בכדורגל. על פי החשד, במשך כשנתיים נהגו חברי הכנופיה לסחוט את אנשי העסקים בסכומים של עשרות מיליוני שקלים וניסו להשתלט על עסקיהם. חלק החשודים יובאו מחר לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב.

מדור משפט ופלילים - חדשות נוספות:
בן 30 קרא לרצוח את נתניהו ובנט בפייסבוק - ונעצר
חשד: קצין צה"ל חשף את איבר מינו בפני ילדות
הנשק החדש נגד מולנר ודומרני: דוחות תנועה

חקירת הפרשה החלה לפני כחודשיים והתנהלה באופן סמוי. הבוקר פשטו בלשי ימ"ר ת"א וחוקרי יחידת יהלו"ם של רשות המסים על בתיהם של 20 האנשים, שחשודים בעבירות של הלבנת הון, סחיטה באיומים ובכוח, תקיפה ושימוש באמצעי לחימה. בין היתר, על פי החשד, עשו החשודים שימוש ברימוני רסס ואף בנשק חם.

החשוד המרכזי: "הסנדק" מניו יורק

מהמשטרה נמסר כי החשוד המרכזי הוא העבריין הבכיר, בן 62, אשר "נחשב למחולל פשיעה משמעותי הנקשר לארגוני פשיעה, והוא ריצה עונשי מאסר ארוכים בארץ ובחו"ל". מדובר באדם שהתגורר בשנות ה-80 בניו יורק וזכה לכינוי "הסנדק" בעולם הפשע. הוא נחשב ליעד של מחוז תל אביב, ובעבר עלה שמו כמי שעומד מאחורי חיסולם של שלושה עדי מדינה, אולם עד היום לא הצליחה המשטרה לאסוף מספיק ראיות להגשת כתב אישום. מרבית החשודים, לטענת המשטרה, הם "חיילים" של אותו עבריין בכיר.

הפרקליט החשוד הוא פרקליט ותיק שבעבר ייצג שורה של אישי ציבור ואף לקח חלק בייצוג של אינטרסים של משרד הביטחון לצורך החלפת שבויים. על פי החשד, לא רק שהוא היה עד ראיה לחלק מעשי הסחיטה אלא גם ערך את החוזים שדרכם נעשתה לכאורה ההשתלטות על חלק מהעסקים לידיו.

החקירה הסמויה החלה לאחר שלמשרדי הימ"ר הגיעו שני אנשי עסקים, שבבעלותם מסעדות, בתי קפה ואף נדל"ן. הם סיפרו כי העבריין הבכיר היה שותף עסקי שלהם וכי בשלב מסוים הוא ביקש לשנות את הסכמי ההתקשרות בין הצדדים, להשתלט על העסקים ולמחוק חובות שצברו. לטענתם, כאשר סירבו, הוא הפעיל נגדם איומים שכללו מכות אגרופים, ואף השלכת רימונים. בחלק מן המקרים הוא עשה זאת בנוכחותו של הפרקליט הבכיר.

"ביקורים" של אנשי זרוע ו"הוצאה לפועל"

על פי החשד, בין שותפיו של "הסנדק" היה גם העסקן המוכר מעולם הכדורגל הישראלי. להערכת המשטרה, כמה מבעלי החוב שהיו לשניים זכו ל"ביקורים" של אנשי זרוע. באחד המקרים, הושלך רימון רסס לעבר בית של בעל חוב מראשון לציון. הרימון התפוצץ, אך בדרך נס לא היו נפגעים. במקרה אחר, על פי החשד, פרצו העבריין הבכיר והעסקן המוכר לבית עסק שבעליו היה חייב להם כסף לביצוע "הליך הוצאה לפועל" לשם השתלטות על העסק.

במשטרה חושדים כי לפני כמה שבועות עזבו שני המתלוננים את הארץ לאחר שחששו לחייהם. על פי החשד, חברי הכנופיה גנבו את מכוניתו של אחד מהם, ששוויה כ-400 אלף שקלים ופירקו אותה לגורמים.

החשודים נחקרים בשעה זו על ידי צוות חוקרים בראשותו של ראש מחלק התשאול בימ"ר תל אביב, סגן-ניצב ניסים דאודי. החקירה מנוהלת בשיתוף עם אנשי יחידת יהלו"ם של רשות המיסים כיוון שבמשטרה סבורים שחברי הכנופיה הלבינו כספים בשווי עשרות מיליוני שקלים. העו"ד הבכיר נחקר תחת אזהרה ובשעות הקרובות יוחלט אם להביאו לדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט.

מקורביו של עסקן הכדורגל מסרו: "לצערנו הרב, שמו שורבב לתוך פרשה שהוא לא חלק ממנה - עובדה שהוא עוכב ולא ברשימת העצורים. לאחרונה הוא היה קורבן לתרגיל 'עוקץ'. אין לנו ספק שבקרוב, אחרי שהוא ישיב על כמה שאלות, הוא ישוחרר מיד לביתו".

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully