וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: פלסטינים הציתו כלי רכב - והאשימו מתנחלים

יהושע בריינר

28.2.2013 / 12:28

מחקירת הצתת כלי הרכב בכפר קוסרה, עולה כי מדובר בהצתה מכוונת מצד תושבי הכפר, שהאשימו במעשה את תושבי המאחז הסמוך, אש קודש. המתנחלים חוגגים: "מוכיח את טענותינו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כך "פיברקו" הפלסטינים פעולת תג מחיר: בצעד חריג הודיעה היום (חמישי) משטרת מחוז ש"י כי הצליחה לפענח מקרה שאירע לפני שבוע בכפר קוסרה, שבו עלה חשד לטרור יהודי בהצתת כלי רכב של תושבי פלסטינים במקום - אלא שמחקירת המשטרה עולה כי תושבי הכפר הם ששרפו את כלי הרכב, והאשימו את תושבי המאחז הסמוך, אש קודש, בביצוע המעשה. ששת כלי הרכב שנשרפו הוצתו יממה לאחר עימותים קשים שפרצו בין תושבי קוסרה לתושבי המאחז הסמוך, והפלסטינים מיהרו גם להזמין את כלי התקשורת וארגוני זכויות אדם שהביעו זעזוע מהמעשה שיוחס למתנחלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשטרה קבעה: הפלסטינים האשימו את המתנחלים לשווא. אחת המכוניות שהוצתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין היתר, נמצאה במקום גם תעודת זהות של אזרח ישראלי, מה שהצביע לטענת הפלסטינים כי הפעולה בוצעה בוודאות בידי המתנחלים. משטרת מחוז ש"י פתחה בחקירת האירוע ואף אספה ממצאים מהשטח בסיוע הפלסטינים, ובמהלכה גילו החוקרים כי גרסתם של המתלוננים מהכפר אינה תואמים את הממצאים בשטח. מעבר לכך, תעודת הזהות הישראלית כנראה נשתלה בסמוך לכלי הרכב הפלסטינים במכוון, שכן מדובר בתעודה ששייכת לחייל צה"ל שאיבד אותה בכפר במהלך פעילות מבצעית שהתקיימה מספר ימים קודם לכן.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מתנחלים, רעולי פנים וחיילי צה"ל, פברואר 2013. חדשות 24
הודעת המשטרה מגיעה לאחר שבשבת נפצע קשה תושב קוסרה, כנראה מירי מתנחל/חדשות 24

באש קודש שמחו היום על הודעת המשטרה, זאת בין היתר על רקע אירוע ירי בשבת האחרונה שבמהלכו נפצע תושב קוסרה באורח קשה, ככל הנראה מצד תושבי המאחז. "הודעת המשטרה הבוקר על פענוח הצתת ששת כלי הרכב בכפר קוסרה, שמדובר בזיוף תקרית תג מחיר, מוכיחה את שטענו כל העת על כך שזוהי פרובוקציה פלסטינית כלפי היישוב", אמר דובר המאחז, אהרון קצוף. לדבריו, "בחודשים האחרונים אנו מותקפים כמעט מדי שבוע על ידי עשרות ומאות ערבים המגיעים לשטחי היישוב, לכרמים ולמטעים שלנו, מתפרעים, מיידים לעברנו אבנים, מבעירים צמיגים ופוגעים בחקלאות שלנו בנזקים כספיים עצומים".

מארגון יש דין נמסר בתגובה כי "הודעת המשטרה ולפיה תושבי קוסרה 'פיברקו' אירוע תג מחיר היא לא פחות מהסתה נגד תושבי הכפר, שסובלים מדי יום מהתקפות פיזיות מצד ישראלים". עוד נמסר מהארגון כי "המשטרה לא עצרה איש ואף לא זימנה את החשודים ב'פיברוק' החקירה. רק בשבת האחרונה נפצעו שני תושבי הכפר מירי חי של אזרח ישראלי בנוכחות כוחות צבא. למרות האופי הקשה של התקיפה והעובדה שאחד מהם מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם במצב קשה, עדיין לא נעצרו חשודים בירי. קשה להימלט מהתחושה שההודעה היא ניסיון של המשטרה, שנכשלה בתפקידה להגן על תושבי קוסרה, לייצר לעצמה אליבי".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully