וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח נער בן 16 "בשוגג" - ונשלח למאסר עולם

גלעד גרוסמן

13.11.2011 / 13:38

שנתיים לאחר שניסה לרצוח ברמלה את העבריין עינב כהן וירה כדורים קטלניים לעבר הנער יפתח מור-יוסף, נשלח ניר חזיזה למאסר ממושך. "היורה איתר את קורבנו בעיבורה של עיר כמלאך המוות"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה גזר בצהריים (ראשון) מאסר עולם על ניר חזיזה, שהורשע ברצח הנער יפתח מור-יוסף בשנת 2009. בנוסף נגזרו על חזיזה 20 שנות מאסר, שחציין ירוצו בחופף, בגין ניסיון לרצח העבריין עינב כהן במהלך התקרית. בנוסף, חזיזה חויב לפצות את משפחתו של מור יוסף ב-258 אלף שקל.

חזיזה, בן 27 מחולון, הורשע בכך שניסה לרצוח את כהן בעקבות סכסוך כספי. באוגוסט לפני שנתיים הוא הגיע עם אדם נוסף לרחוב בר אילן ברמלה, שם שהה כהן. חזיזה ירד מהאופנוע עליו רכב כשקסדה לראשו, צעד לעבר כהן והחל לירות לכיוונו. כהן ניסה להימלט, אולם חזיזה רדף אחריו והמשיך לירות. מור-יוסף, שישב יחד עם כמה מחבריו על ספסל סמוך לקיוסק, נפגע בראשו מהירי ומת כעבור זמן קצר. כהן שכב בבית החולים במשך כשבועיים כשהוא מחוסר הכרה ולאחר שהתעורר גילה למשטרה מי היורה. מאז הוא עבר שורה ארוכה של טיפולים.

לחזיזה שורה של הרשעות קודמות, שהחלו עוד כשהיה נער. ב-2004 הוא נידון לשישה חודשי עבודות שירות, לאחר שהורשע בכך שירה לעבר אדם שאתו היה מסוכסך ופצע אותו ברגלו. לאחר הרשעתו ברצח המשיך לטעון כי הוא חף מפשע. השופטים התחבטו האם לגזור על חזיזה עונש נוסף למאסר העולם בגין הרצח ולבסוף קבעו שכן. "ניסיון הרצח בו עסקינן מצוי ברמת החומרה הגבוהה ביותר שניתן להעלות על הדעת", כתבו בגזר הדין. "הנאשם, עבריין מורשע, החליט 'לסגור חשבון' עם אדם אשר העלה את חמתו, ולהפגין בכך את תעוזתו ואימתו. הוא איתר את קורבנו בעיבורה של עיר, הגיע אליו כמלאך המוות, ירה לעברו 13 יריות אקדח מטווח קרוב, והותיר אותו מתבוסס בדמו במצב אנוש".

השופטים הוסיפו כי "כנגד כל הסיכויים חזר עינב לארץ החיים, והצליח להביא לזיהויו של הנאשם ולהרשעתו. הפציעות שנפצע הן מהחמורות והקשות שניתן להעלות על הדעת, ויש להניח שיסבול מהן כל חייו. אכן, מבחינת אופיו של המעשה, קשה לחשוב על ניסיון רצח נתעב וחמור מזה. ממילא מובן שהעונש המקסימלי שקבע המחוקק נועד למקרים מסוג זה".

עוד בנושא:

ניסה לחסל אדם בגלל סכסוך כספי, ורצח נער אחר
אישום: ירה 13 כדורים ורצח את הנער מרמלה
החשוד ברצח הנער ברמלה: שכנו לשעבר

"בית המשפט שלח מסר לאזרחים"

התובעת בתיק, עו"ד אורלי בן-ארי מפרקליטות מחוז מרכז, אמרה לאחר הדיון כי "בית המשפט שלח מסר לאזרחים במדינה, שרשויות החוק, ובראשם בית המשפט, יעשו הכל כדי להבטיח את ביטחונם האישי, כדי שהמדינה לא תידרדר למצב של מדינת עולם שלישי".

עו"ד בן ארי הוסיפה שגזר הדין המחמיר "ביטא את החומרה היתרה של האירוע, אשר אדם בחוצות העיר שולף נשק חם, יורה ופוגע באזרחים תמימים וגורם למותו של נער. לצד הרצח המזעזע יש ניסיון רצח שתוצאותיו מאוד קשה, מכיוון שכהן נפגע פגיעה אנושה והיה מספר שבועות בין חיים ומוות". היא שיבחה את התנהלות המשטרה בתיק, ואת העובדה שבית המשפט ייחס מהימנות רבה לעדותו של כהן.

מנגד, פרקליטו של חזיזה, עו"ד ירום הלוי, הודיע כי בכוונתו לערער לבית המשפט העליון על ההרשעה בעונש. "מתוך כך שאני גוזר על עצמי איפוק, מתינות, זהירות וצניעות, אומר רק שפסק הדין של בית המשפט המחוזי רצוף שגיאות מהותיות, ולפיכך אני מעריך שבית המשפט העליון יזכה את ניר. מדובר בעדות יחידה, בעייתית ביותר, ובקביעות עובדתיות אשר היו אמורות להוביל לזיכוי, אולם משום מה הובילו להרשעה. החקירה בתיק היתה 'למעלה' ממגמתית, והואיל ואני יודע שישראל איננה מדינת עולם שלישי, אני שם את מבטחי בבית המשפט העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully