וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיפוצים מתארכים: הכרמלית צפויה לשוב לפעילות רק בספטמבר 2018

12.12.2017 / 23:00

עשרה חודשים לאחר השריפה שהשביתה את הרכבל התת קרקעי בחיפה, הודיעה הנהלת החברה כי עבודות השיקום והחלפת הקרונות יימשכו מעבר למצופה, ויסתיימו בעוד כתשעה חודשים: "זו החלפה של הכול, חוץ מהמנהרה - וגם אותה אנחנו משפצים"

צילום: אלי אשכנזי, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בסרטון: השתלטות כוחות כיבוי על השריפה בכרמלית, פברואר השנה)

הכרמלית בחיפה תושבת לתשעה חודשים נוספים לפחות - כך הודיעו היום (שלישי) ראשי החברה המפעילה את הרכבל התת קרקעי, עשרה חודשים לאחר השריפה שהשביתה אותו מפעילות. יו"ר הכרמלית עודד דוניץ והמנכ"ל אבישי הדר הסבירו כי הנזק שנגרם בשריפה דורש בנייה מחדש של כל ארבעת הקרונות, שרק שניים מהם נפגעו. הפתיחה המשוערת נקבעה לספטמבר 2018.

לדברי הדר, פרק הזמן לשיקום ארוך מכפי שהוערך בתחילה עקב התלות של הקרונות. "ההערכות היו בתחילה כי תידרש שנה לפרויקט הזה, אבל אי אפשר להפעיל רכבת אחת מסוג כזה ואחת מסוג אחר כשהן קשורות זו לזו ונעות ביחד. לכן נדרשנו להחליף את כל המערכת", הסביר הדר. דוניץ הוסיף כי "המינוח 'תיקון' הוא 'אנדרסטייטמנט' רציני ביותר. למעשה מדובר בהחלפה כללית של הכול, חוץ מהמנהרה, וגם אותה אנחנו משפצים".

עלות השיפוצים המוערכת גבוהה פי ארבעה מזו שהייתה בעת הקמת הכרמלית ב-1956: אז ההליך עלה סכום השווה לכ-21 מיליון שקלים בערך נוכחי, והעלות הכללית לתיקון נאמדת בכ-80 מיליון שקלים, כש-45 מיליון שקלים מתוכם תהיה עלות הקרונות החדשים. חברת הביטוח "איילון" צפויה לשאת במרביתו של סכום זה. על השיפוצים תהיה אמונה חברה אוסטרית-שוויצרית, שתחזקה את עבודות הכרמלית בשנים האחרונות.

עוד בוואלה! NEWS:
חנוכה בשבדיה בצל בקבוקי התבערה: "לא ניתן לשונאינו לנצח"
בדרך להנהגה משותפת בזרם הליטאי: אלה יורשי הרב שטיינמן
ארבע שנות מאסר בפועל על מצית כנסיית הלחם והדגים בכנרת

שריפה פרצה בתחנת הכרמלית כיכר פריז בחיפה, 4 בפברואר 2017. דוברות כיבוי והצלה, עיבוד תמונה
השריפה בכרמלית, בפברואר האחרון/עיבוד תמונה, דוברות כיבוי והצלה

השריפה אירעה בפברואר השנה בתחנת כיכר פריז שבעיר התחתית בחיפה, ללא פגיעות בנפש. השריפה התרחשה כשנה לאחר שהסתיים שיפוץ קרונות בעלות של מיליון וחצי שקלים. "זה קרה דווקא בזמן בו היינו במצב הכי טוב שלנו זה שנים, עם מהלך הכרטיס המשולב לתחבורה הציבורית הכפלנו את מספר הנוסעים והיינו בשיא של כ-4,000 נוסעים ליום", אמר היו"ר דוניץ. "זה היה מומנטום שהביא את הכרמלית לאיזון כלכלי והיה חשוב לנו לשמור עליו".

לאחר השריפה נוקתה המנהרה, ובימים אלו מתבצעת החלפת התשתיות, ביניהן כל מערכות החשמל והחיווט. התקנת הקרונות החדשים מתוכננת ליולי, נסיעת המבחן צפויה להתקיים באוגוסט ובספטמבר תופעל הכרמלית מחדש. "הכרמלית היא הכלי הכי ירוק שיש, עם הכי פחות תאונות. מעולם לא הייתה תקלה דרמטית שסיכנה את הנוסעים", אמר דוניץ.

הכרמלית החדשה אשר מתוכננת להיות מוכנה בשנת 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
יו"ר הכרמלית: "הכל יהיה חדש יותר". הדמיית הכרמלית המשופצת/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully