וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכנעו קשישים לרכוש מסנני מים - והונו אותם בסכומי עתק

25.7.2016 / 16:20

לפי כתב האישום, הנאשמים רימו חברי קיבוצים כדי שירכשו מתקני סינון מים, וחייבו אותם בכסף רב. הם ניצלו את העובדה שהמתלוננים לא זכרו מתי נחתמו העסקאות, וגבו מהם סכומים כפולים ומשולשים

קשישה מכסה את פניה. ShutterStock
המתלוננים היו רובם בשנות ה-80 לחייהם ולא זכרו מתי נחתמו העסקאות/ShutterStock

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (שני) לבית משפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד ארבעה בני משפחה מהיישוב שלומי ומכפר ורדים שבצפון בגין הונאת חברי קיבוצים, רובם קשישים, במאות אלפי שקלים. על פי כתב האישום הארבעה, עידה לנקרי בת 55, שני בניה ניסים אזולאי בן 31 ואבנר אזולאי בן 37, ואשתו של האחרון, מרינה שלפמן בת 32, נהגו להציע לקורבנותיהם מתקני סינון מי שתייה ולאחר מכן ניצלו את פרטי האשראי שהשיגו על מנת לחייבם. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים נגדם וכן הוגשה בקשת חילוט לכספיהם.

התיק נחקר על ידי מפלג ההונאה של מחוז צפון בשיתוף עם רשויות המס. הארבעה פעלו החל משנת 2006 ועד למעצרם השנה. כתב האישום מייחס להם 17 עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה וכן עבירות על חוק איסור הלבנת הון.

על פי כתב האישום, הנאשמים נהגו להציע לקורבנותיהם לרכוש מתקנים לסינון מי שתייה, ולאחר שהייתה להם דריסת רגל בבתי הלקוחות ובכרטיסי האשראי שלהם, נהגו לחייב את המתלוננים בסכומי עתק עבור המוצרים והשירותים שמכרו להם. עוד עולה כי הנאשמים אף שכנעו את קורבנותיהם לרכוש ביטוחים למכשירים השונים בסכומי כסף גבוהים. בנוסף, ניצלו הארבעה את העובדה שהמתלוננים, רובם בשנות ה-80 לחייהם, לא זכרו תמיד מתי נחתם ההסכם עמם ולכמה זמן - ועל כן נהגו להתייצב מדי כמה חודשים בבתיהם ולהחתימם על הסכם שירות חדש עבור עשרות אלפי שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
מנהל וחמישה מורים מתל אביב נעצרו בחשד לעבירות מין בילדים במשך שנים
המשטרה קיבלה את הקרקע בחינם – חברה מסחרית עושה בה שימוש פרטי
"קרע במארג הראיות": זוכה נער שהואשם בתקיפה חמורה

ברז מים. ShutterStock
הנאשמים ביצעו בדיקות מזויפות לאיכות המים בפני המתלוננים/ShutterStock

לעיתים היו מבצעים הנאשמים לעיני הקשישים הדגמה בעזרת מבחנה לגבי טיבם הגרוע, לכאורה, של מי הברז בביתם. בהדגמה מילאו הנאשמים מבחנה במי ברז וטפטפו לתוכה נוזל שהפך את המים לכהים ועכורים, ובאופן זה שכנעו את המתלוננים כי איכות המים בביתם מסוכנת. לאחר שהלקוח כבר התפתה לרכוש את המכשיר הבסיסי, נהגו להוציא מהמתלוננים כסף רב במרמה עבור שירותי הביטוח, בתואנת שווא כי שירות ללא ביטוח יעלה סכום גבוה בהרבה.

לעתים, כך עולה מכתב האישום, הוסיפו הנאשמים ואמרו כי בקיבוצים באזור מגורי הקורבנות קיימת תופעה של גניבת סננים, ועל כן רכישת הביטוח נחוצה. כמו כן, חלק מההסכמים שעליהם הוחתמו המתלוננים היו כפולים ומשולשים מאחר שלא זכרו מתי חתמו על ההסכם הראשוני. נוסף על כך, הציעו הנאשמים לחלק מהמתלוננים מוצרים שונים, בהם שואב אבק או מכונת קפה. לחלק מהמתלוננים נאמר כי מדובר במתנה, ואילו לקשישים אחרים נאמר כי אם לא ירצו את המוצר, הוא יילקח בחזרה – אך ברוב המקרים הם בכל זאת חויבו עבור המוצרים.

באחד המקרים המפורט בכתב האישום שכנעו הנאשמים זוג קשישים מאזור העמקים לרכוש מתקן לסינון מים. לאחר שאלו הסכימו, היו מגיעים אליהם הנאשמים מדי חצי שנה על מנת לשכנעם לרכוש מסנן טוב יותר. לאחר החלפת המסנן, המשיכו הנאשמים לחייב את הזוג עבור המסננים שפורקו. באחד מביקוריהם, הוצע לקשישים לקבל במתנה שואב אבק מדגם "קירבי", ולאחר שאמרו שאינם מעוניינים בכך, השאירו הנאשמים את המוצר בבית המתלוננים לתקופת ניסיון. לאחר שבוע, נקרא אבנר אזולאי לקחת את שואב האבק מאחר שהזוג לא היה מעוניין בו באופן סופי, אך למרות זאת חויב כרטיס האשראי של זוג הקשישים ב-137 אלף שקלים ב-36 תשלומים.

מכתב האישום עולה כי גם חברת הכנסת לשעבר, עדנה סולודר בת ה-86, תושבת קיבוץ גשר, נפלה קורבן לאותם תרגילים. לאחר ששוכנעה לפני מספר שנים לרכוש מתקן טיהור, היו הנאשמים פוקדים את ביתה מדי פעם ומשכנעים אותה לרכוש מסנני מים שונים וביטוח לאותם מסננים. גם כשנסוגה מאחת העסקאות, המשיכו לחייב אותה על אותה עסקה בסכומים כפולים, משלושים ואף יותר מכך. בסך הכל, שילמה סולודר לנאשמים כ-70 אלף שקלים, והוראות החיוב שלה הומרו לטובת תשלום חשבונות החשמל הפרטיים של הנאשמים, לתשלום עבור נופש באילת ולרכישות נוספות שערכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully