וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריינטי: עם השלדים שיש לי בארון יכולתי להיות מפכ"ל

30.9.2014 / 16:28

מפקד מחוז ירושלים הסביר שפרש כי חשש שלקראת המרוץ למפכ"לות ינסו לחשוף דברים שיפגעו בו. "אין לי עור של פיל, אני איש מאוד רגיש", אמר. "צר לי על ההתנהלות סביב הפרישה"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

מפקד מחוז ירושלים הפורש, ניצב יוסי פריינטי, הגיב היום (שלישי) על הטענות שנשמעו בימים האחרונים שלפיהן הוא פרש משום שחשש ממבוכה בשל פרשות שעמן נקשר שמו. "צר לי על ההתנהלות סביב הפרישה והפרסומים השונים", אמר ניצב פריינטי במסיבת עיתונאים. בשיחה עם כתבים הוא הוסיף: "אני אומר חד משמעית: עם השלדים שיש לי יכולתי להתמודד למפכ"לות".

הוא סיפר כי הוא חשש מכך שלקראת המרוץ לתפקיד המפכ"ל ינסו לחשוף עליו מידע שיפגע בו. "דיברתי עם אשתי והרגשתי שמתחילים לחפש עליי חומרים. אני לא מפנה אצבע מאשימה לאף אחד", אמר פריינטי. "עם התגברות המרוץ למפכ"לות, הרגשתי שיהיה מי שיחפש עליי. אין לי עור של פיל, אני איש מאוד רגיש, אני יכול להילחם במחבלים אבל אין לי את האופי הזה. לכן החלטתי לפרוש", הוא הסביר.

טלטלה במשטרה - כותרות נוספות:
אהרונוביץ' רומז על מינוי המפכ"ל: "אביא רוח אחרת"
המפכ"ל יוזם: בדיקות פוליגרף לכל הקצינים במשטרה
היום שאחרי דנינו: מי יהיה המפכ"ל הבא?

ניצב יוסי פריינטי, ספטמבר 2014. נועם מושקוביץ
ניצב פריינטי/נועם מושקוביץ

לדברי פריינטי, הוא קיבל את ההחלטה לפרוש בלב כבד ולאחר התלבטויות קשות. "לאחר 26 שנות שירות במשטרה בתפקידים מרתקים ומשמעותיים קיבלתי את ההחלטה לאחר התלבטות. קשה לפרוש מהמשטרה לאחר החגים. החלטתי כמובן גם לא להתמודד לתפקיד המפכ"ל, זאת ממגוון של שיקולים אישיים ומשפחתיים", הוא הסביר. הוא סיפר כי הוא דיבר עם המפכ"ל יוחנן דנינו על רצונו לפרוש מהמשטרה כבר לפני שלושה חודשים. "ההחלטה התבשלה הרבה מאוד זמן. בשיחה אמרתי לו 'אני לא רוצה להיות מפכ"ל'. הוא שנכנע אותי להישאר במחוז ירושלים, ולא ידע שגיבשתי בתקופה האחרונה החלטה לפרוש".

"אני מודה למפכ"ל ולשר (לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ' – י"א) שקיבלו את הנימוקים ואת ההחלטה שלי", הוסיף מפקד המחוז הפורש. "אני מאוד אוהב את משטרת ישראל ואמשיך לאהוב אותה. אני מבקש מהתקשורת להניח לי ולתת לי לפרוש בצורה שקטה. זו החלטתי, היא אישית ואין דבר מעבר לזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"מי ששם את טובתו האישית לפני טובת המשטרה - לא יישאר בה"

מוקדם יותר היום התייחסו השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', והמפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, לטלטלה שעוברת על המשטרה. "ימים לא קלים עוברים על המשטרה, אך אני עומד לצידה ויש לי אמון מלא במפכ"ל", הבהיר אהרונוביץ', שנשא דברים בעת ביקור במטה הארצי של המשטרה בירושלים. "משטרת ישראל היא ארגון חזק שיעבור גם את המשבר הזה. מה שמדריך אותי הם אזרחי המדינה ואני מחוייב רק להם. מי ששם את טובתו האישית לפני טובת המשטרה - לא יישאר בה".

דנינו התייחס בדבריו לפרישתם מהמשטרה של פריינטי, ושל מפקד מחוז המרכז, ניצב ברונו שטיין. "הפרישה של השניים בהפרשים קצרים לקראת סיום כהונתי הציבה באופן פשוט סימני שאלה לגבי המניעים ושאלות לגבי תפקוד המשטרה, אולם פרישה של קצין כזה או אחר, בכיר ככל שיהיה, לא תפגע בארגון", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully