וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים לראש הממשלה נתניהו: "בנייה ביו"ש - פתרון"

פנחס וולף

2.8.2011 / 17:25

42 שרים וחברי כנסת, בהם גם חמישה ממפלגת האופוזיציה הגדולה קדימה, חתמו על עצומה הקוראת להכליל את יהודה ושומרון בפתרון מצוקת הדיור. "יש שם פוטנציאל אדיר לפתרון"

42 שרים וחברי כנסת חתמו על עצומה הקוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו לפתור את מצוקת הדיור גם באמצעות בנייה ביהודה ושומרון. על העצומה חתמו בין היתר מספר שרים מהליכוד וכן חמישה חברי כנסת מקדימה: יואל חסון, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', רונית תירוש, רוברט טיבייב ועתניאל שנלר.

מחאת הדיור - הכותרות האחרונות:

איחוד במחאה: יוקם פורום משותף ל-40 מאהלים
השר אהרונוביץ': "מחאת האוהלים מוצדקת, עלינו לסייע"
הנשיא פרס לראשי המחאה: "כבשתם את לב העם"

בעצומה שיזמו ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת זאב אלקין (ליכוד) ואריה אלדד (האיחוד הלאומי) ציינו החותמים בפני ראש הממשלה כי "לנוכח מצוקת הדיור בכל רחבי הארץ, אנו, חברי הכנסת החתומים מטה, קוראים לך לכלול, בין יתר הפתרונות שתנקוט הממשלה, גם פתרון דיור מיידי לעשרות אלפי אזרחים בתחומי ההסכמה הלאומית הרחבה ביהודה שומרון ובירושלים".

על העצומה חתמו גם השרים מיכאל איתן, יולי אדלשטיין, משה כחלון ויוסי פלד (ליכוד), השר דניאל הרשקוביץ (הבית היהודי), סגני השרים דני אילון, מנחם אליעזר מוזס, לאה נס ואיוב קרא וכן חברי כנסת מהליכוד, ישראל ביתנו, ש"ס, האיחוד הלאומי והבית היהודי. העצומה הוצגה בעת כינוס של שדולת ארץ ישראל שנערך בצהריים (שלישי) ובו השתתפו שר המשפטים יעקב נאמן, שר המדע והטכנולוגיה דניאל הרשקוביץ ויו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין. גם היועץ לענייני התיישבות של ראש הממשלה, גבי קדוש, השתתף בכינוס.

"אנחנו בימים של מחאה על מצוקת הדיור, וגם לנו כשדולה יש מה לומר בעניין", אמר ח"כ אלקין. "ברחבי יהודה ושומרון יש פוטנציאל אדיר לפתרון בעיית הדיור. אנחנו פונים מכאן בשם 42 שרים, סגני שרים וחברי כנסת שחתמו על פנייה לראש הממשלה לפעול. אני מאוד מקווה שהפנייה שיוצאת מכאן, שיוצאת משליש מחברי הכנסת, תקבל את המקום הראוי לה בדיונים שיש היום על פתרון מצוקת הדיור ויהודה ושומרון ימשיכו להיות מפתח לפתרון כמו שהיו בשנות ה-90'".

"הציונות במהותה היתה תנועה מתנחלת", קבע יו"ר הכנסת ריבלין. "בלי ההתנחלות בחניתה או בנגב, מי יודע מה היה קורה לעם ישראל. מאז שחזרנו כעם, ההתיישבות הייתה מסימני הדרך של חזרתנו לארצנו". השר נאמן דיבר על כך שהעולם קיים כדי שעם ישראל יתיישב בארץ ישראל ואילו השר הרשקוביץ אמר כי "הייתי במגרון היום ובהיותי שם הודיעו לי על פסק הדין של בג"ץ שעד מרץ צריך לפנות את היישוב. התנועה הציונית יודעת לנטוע ולא לעקור. כשביקרתי היום במגרון וקיבלתי את ההודעה על פסק הדין של בג"ץ, הדבר קרע את לבי, ואני מקווה שתימצא דרך לשנות את רוע הגזירה".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully