וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיהום הדלק: נתב"ג חזר לפעול באופן חלקי

מספר טיסות של חברת אל-על ימריאו באופן חד פעמי לפנות בוקר, לאחר שעשרות מכליות המביאות דלק ממקורות החירום של ישראל החלו לתדלק את המטוסים התקועים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

בנמל התעופה בן גוריון ימריאו לפנות בוקר (שישי) מספר טיסות של חברת אל על, שנדחו לבוקר בעקבות הזיהום שהתגלה במכלי הדלק. הטיסות שייצאו ימריאו לקייב, למדריד, לרומא, לפריז ולמומביי, כך דווח ברשת קול ישראל. חלק מהטיסות ייעצרו לתדלוק ביעדים קרובים. הנוסעים מתבקשים להתעדכן בחברות התעופה וכן בנמל התעופה בשינויים בלוחות הזמנים.

בתוך כך, בנמל התעופה בן-גוריון התחיל אמש תדלוק המטוסים התקועים בנמל. התדלוק מתבצע על ידי עשרות מכליות המביאות דלק ממקורות החירום של ישראל, והחל לאחר שנוקז הדלק המזוהם.

לקראת הצהריים צפויות להתקבל התוצאות שנשלחו למעבדה בגרמניה, שם ייבדק הדלק הפגום ויתברר הגורם לזיהום. על פי ההערכות מדובר בחיידק שהביא לחימצון הדלק. כמו כן נשלל חשד למעשה זדון מכוון.

במהלך היום כ-1,600 המתינו בנמל התעופה. חברת "אל על" הודיעה כי החליטה לבטל 20 טיסות בעקבות התקלה. עוד נמסר מ"אל על", כי נוסע שטיסתו בוטלה יקבל החזר כספי בהתאם. כמו כן, נוסע שטיסתו בוטלה יוכל לטוס בטיסה חלופית של "אל על" לכל יעד מאותה קבוצת אזור. כל טיסות הבוקר של אל על המתוכננות לצאת בין השעה 5:00-8:30 בבוקר יוקדמו בשעה בשל חניית ביניים לצורך תידלוק.

מדובר בטיסות ליעדים שונים ברחבי העולם, בהם ניו-יורק, מוסקבה, פראג, לונדון, אמסטרדם, ציריך ומינכן. בוטלו גם הטיסות לישראל מאותם יעדים. דובר החברה, רני רהב, אמר כי "אנחנו פועלים למציאת פתרון במהירות האפשרית".

הטיסות שעוכבו הן טיסה LY011 מת"א לניו יורק, טיסה LY613 מת"א למוסקבה, טיסה LY614 ממוסקבה לת"א, טיסה LY333 מת"א לבריסל, טיסה LY332 מבריסל לת"א, טיסה LY521 מת"א לפראג, טיסה LY522 מפראג לת"א, טיסה LY317 מת"א ללונדון, טיסה LY318 מלונדון לת"א, טיסה LY339 מאמסטרדם לת"א, טיסה LY336 מת"א לאמסטרדם, טיסה LY405 מנתב"ג לאילת, טיסה LY406 מאילת לנתב"ג, טיסה LY343 מת"א לציריך, טיסה LY344 מציריך לת"א, טיסה LY363 מת"א לוינה, טיסה LY364 מוינה לת"א, טיסה LY253 מת"א למינכן וטיסה LY254 ממינכן לת"א.

שר התחבורה ישראל כץ התייחס אמש לשיבושי תנועת המטוסים. במסיבת עיתונאים מיוחדת בנתב"ג אמר כץ כי הוא "חושב שמדובר בדבר חמור. הוריתי למנכ"ל משרד התחבורה דן הראל להקים צוות בדיקה מיידי בראשותו שבתוך ימים יבדוק את שאירע ויגבש המלצות להתמודדות בהמשך. כרגע המשימה הדחופה ביותר היא לשחרר את המטוסים שנמצאים כאן לטיפול".

עיכוב טיסות בנתב"ג בעקבות זיהום בדלק, אפריל 2011. אורי לנץ
"שבעה מטוסים כבר לא ימריאו הלילה, והנוסעים הללו קיבלו הודעה וסידורים נדרשים לכך שהם לא יוכלו להמריא בזמן הקרוב"/אורי לנץ

כץ סיפר על המאמצים שנעשים על מנת לתקן את הנזק: "כרגע הוחלט להביא דלק ממאגרי החירום בפי גלילות. מכליות וצוותים כבר מרוקנים מטוסים שתודלקו כאן בדלק המזוהם. במקביל, מכליות מתחילות להביא דלק מהמאגר בפי גלילות על מנת לתדלק בשלב ראשון מטוסים ריקים. מטוסים יתודלקו במנת דלק שתאפשר להם להגיע למקומות קרובים. התהליך הזה צפוי להסתיים עד חצות. ישנם שבעה מטוסים שכבר לא ימריאו הלילה, והנוסעים הללו קיבלו הודעה וסידורים נדרשים לכך שהם לא יוכלו להמריא בזמן הקרוב".

כץ התייחס לדיווחים כי התקלה התגלתה כבר לפני שבועיים ואמר כי "לפי מה שמדווחת הנהלת רשות שדות התעופה, לא היה חשש לביטחון הנוסעים משום שהדלק שהגיע למטוסים עצמם היה דלק במצב תקין. הייתה בעיה בתהליך עצמו. זה לא דבר יומיומי. צריך להבין שגם מה שאנו פותרים עכשיו בתיאום עם החברה הממונה לטפל בנושא זה, יפתור את הבעיה עכשיו ולא את בעיית התעופה. פנינו גם לצה"ל בבקשת עזרה לוגיסטית".

(עדכון ראשון: 22:45, 05.05.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully