וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון מקדם בניית 42 יחידות דיור בענתות

יהושע בריינר

6.10.2011 / 16:18

משרד הביטחון מקדם בניית 42 יחידות דיור חדשות בהתנחלות שמצפון לירושלים, כך נודע לוואלה! חדשות. התוכנית אושרה ע"י משרד הביטחון והמנהל האזרחי. "נתניהו נותן היום עוד ארבעים ושתיים סיבות מדוע לא להאמין לו"

משרד הביטחון מקדם בימים אלו תוכנית לבניית 42 יחידות דיור חדשות בהתנחלות ענתות, כך נודע לוואלה! חדשות. על פי התוכנית, ישונה מתווה ההתנחלות המקורי כך שמספר יחידות הדיור המקסימלי בה יגדל ל-122, בניגוד ל-70 היחידות אשר היו מתוכננות.

לאחרונה הופקדה התוכנית במועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי והיא פורסמה לאפשר הגשת התנגדויות, מתוקף הפרוצדורה המוסדית. על פניו, במידה ולא יובעו התנגדויות לתוכנית החדשה, תוכל המועצה האזורית מטה בנימין, בשיתוף עם תושבי ענתות, להתחיל בבנייה.

לטענת גורם במשרד הביטחון, לא תתחיל בנייה בפועל ללא אישור מפורש משר הביטחון, אולם לפי הנהלים, תוכניות בנייה חדשות מעבר לגבולות הקו הירוק אינן מופקדות ללא אישורו של שר הביטחון. כלומר, שר הביטחון כבר אישר את התוכניות וחתם עליהן. עם זאת, לטענת הגורם "אושרו רק הליכי תכנון והפקדה של התוכנית. הכלל שמנחה אותנו במקרה זה הוא שאפשר לחיות בישוב, אבל אי אפשר לבנות בו".

ראש מועצת בנימין, אבי רואה, אמר כי הרחבת התוכנית ב-42 יחידות דיור הינה חלק מהליכים טבעיים אשר נעשים בכל ישוב. "הישוב ענתות נמצא בסמוך לירושלים, ועל הממשלה להתייחס אליו כאל חלק מהמטרופולין של בירת ישראל. מדי שנה נישאים 250 זוגות בישובים באזור, וחייבים לתת מענה לכמויות האלה. אנו ממשיכים בפיתוח הבנייה ומוסדות החינוך בישובים, לצורך קליטת משפחות נוספות".

שלום עכשיו: "עוד 42 סיבות לא להאמין לנתניהו"

עד לפני כשבוע הישוב ענתות כמעט ולא היה מוכר בקרב הציבור הרחב, עד שעימות חריף שפרץ בין תושבי הישוב לבין פלסטינים ופעילי שמאל שהגיעו לישוב ביום שישי האחרון העלה את שמו לכותרות הראשיות. במהלך החיכוך נפצעו כעשרים פעילי שמאל אשר הגיעו לישוב למחות כנגד גילויי אלימות שהופנו, לדבריהם, כנגד פלסטיני תושב הכפר ענתא, בעל שטח אדמה בסמוך לענתות. הפעילים הגדירו את אירועי אותו יום כלינץ' – ומעידים כי היו נתונים בסכנה ממשית.

תושבי ענתות, לעומת זאת, טענו כי העימותים פרצו כתוצאה מפרובקציות של פעילי תנועת השמאל הרדיקלי "סולידריות", שהניפו דגלי פלסטין וחסמו את הכניסה לישוב. "אנחנו נגד כל סוג של אלימות", גרס ראש מועצת בנימין, "ובמשך שנים קיים דו-שיח בין תושבי ענתא הפלסטינית לבין תושבי ענתות, אלא שאז באו מחרחרי ריב כדוגמת פעילי השמאל, שהחליטו שבמקום שיש שלום צריך לגרום למלחמה, והביאו את התושבים לסיטואציות בעייתיות".

בארגון "שלום עכשיו" הגיבו בכעס לתוכנית הבנייה. "נתניהו נותן היום עוד 42 סיבות מדוע לא להאמין לו כאשר הוא טוען שרצונו בהסדר של שתי מדינות", אומר מזכירה הכללי של התנועה, יריב אופנהיימר. "ראש הממשלה ממשיך להקריב כל אינטרס מדיני לטובת הרחבת ההתנחלויות – ונותן פרס למתנחלים האלימים שרק לפני מספר ימים כמעט וביצעו לינץ' בפלסטינים ובפעילי שמאל ישראלים באזור".

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה כי "התוכנית אושרה בסוף שנות ה-90, כשלאורך השנים בוצעו בה מספר שינויים והתאמות. אין שינוי במדיניות הממשלה".

עוד באותו נושא
משרד הביטחון מסתיר בנייה בהתנחלויות
השר יעלון: "בקרוב - תנופת בנייה בהתנחלויות"
מתנחלים נגד "מקור ראשון": "משתתף בהסתה נגדנו"

לפנייה לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully