וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמוג כהן נחקר באזהרה בעקבות חשד לתקיפה ב-2013

עודכן לאחרונה: 18.1.2024 / 14:28

חבר הכנסת הגיע למשרדי להב 433, לאחר שהיועמ"שית אישרה לחקור אותו תחת אזהרה. החקירה מתנהלת בעקבות אירוע במסגרת תפקידו כשוטר יס"מ, אז לכאורה תקף בדואי בזמן פעילות מבצעית. מקורבים לכהן: "ניסיון להשתיק אותו לאחר שדיבר על הפרשייה שהרשויות מנסות להשתיק"

חבר הכנסת אלמוג כהן מתעמת עם נציגי משפחות החטופים/ערוץ הכנסת

חבר הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית) נחקר היום (חמישי) במשרדי יחידת להב 433, הוא הגיע למשרדים מלווה בעורך דינו, אפרים דמרי. זאת, לאחר שהיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, אישרה לחקור אותו תחת אזהרה על תקיפה הגורמת חבלה בנסיבות מחמירות ב-2013. לוואלה! נודע כי החקירה מתנהלת בעקבות אירוע במסגרת תפקידו כשוטר יס"מ, אז לכאורה תקף בדואי בזמן פעילות מבצעית.

מקורביו של חבר הכנסת טענו בשיחה עם וואלה! כי "זימונו לחקירה על פרשה מ-2013 היא ניסיון ברור להשתיק אותו לאחר שדיבר בימים האחרונים על הפרשייה שהרשויות מנסות לטשטש ולהסתיר". בימים האחרונים כהן הרבה להתייחס בריאיונות בתקשורת על ה"פרשייה". לדברי מקורביו, מדובר במקרה ההתחזות של אזרח לקצין בצה"ל ב-7 באוקטובר. "חבר הכנסת חזר ואמר בראיונות כי מדובר ב'מידע רגיש מאוד' שלטענתו יכול להוביל פעם נוספת לאירועי 7 באוקטובר, ורמז לכך שהמשטרה והפרקליטות מנסות להסתיר את המידע מהציבור", נטען.

חה"כ אלמוג כהן זומן לחקירה במשרדי להב 433. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אלמוג כהן בכניסה למשרדי להב 433/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בשנת 2013 הגישו שלושה בדואים, טאלב אלטורי ובניו ראוף ונידאל, תלונה במח"ש בטענה שננקטה נגדם לאלימות קשה על ידי שוטרים בתום הפגנה שבה השתתפו בחורה. לפי התלונה, קבוצה גדולה של כ-15 שוטרים עם קסדות, התנפלו עליהם כשהמתינו להסעה לביתם. השלושה העידו כי השוטרים גררו אותם על הקרקע, אזקו את ידיהם מאחורי גבם וקפצו עליהם כשהם על הקרקע. עוד נטען כי השוטרים פתחו את רגליהם של שני הבנים והכו אותם במפשעה. לאחר מכן, הקיפו השוטרים את האב ואחד מהם השתין על פניו.

השלושה נעצרו בחשד ליידוי אבנים, אך שוחררו לאחר שלא נמצאו ראיות לחשדות נגדם. על פי התלונה שהוגשה למח"ש, השוטרים הטיחו במתלוננים הערות כמו "בוא ניתן לכל אחד כדור בראש", "צריך לעשות טרנספר, לקחת למדינות ערב, במצרים היו הורגים אותך" ועוד. במח"ש פתחו בחקירה אך לא הצליחו לזהות את השוטרים המעורבים, בין היתר משום שחבשו על ראשם קסדות וגם לא מילאו דוח מעצר.

זהותם של השוטרים המעורבים לא התגלתה, אלא שבמהלך קמפיין הבחירות לכנסת של מפלגת עוצמה יהודית ב-2022 שיתף כהן תמונה בפייסבוק בו נראים שוטר יס"מ רוכן על אחד המתלוננים בתיק כשהוא כפות. "אלו שלמטה זוכרים מה עשיתי בצבא", כתב אז חבר הכנסת לעתיד, ובכך הסגיר לכאורה את מעורבותו בתקרית. בתגובה לפרסום היזום של כהן, דרשו המתלוננים לפתוח מחדש את תיק החקירה. כהן אישר כי היה חלק מהכוח שהוצב בחורה בערב ההפגנה, אך טען כי אינו זוכר אם הוא עצמו היה אחד השוטרים המופיעים בתמונה שפרסם.

עוד בוואלה!

עקץ 100 אלף שקל מתרומות: תושב הצפון יואשם בהתחזות לבן משפחה של חטופים ונרצחים

לכתבה המלאה
התמונה שפרסם אלמוג כהן בפייסבוק. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התמונה שפרסם אלמוג כהן בפייסבוק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מטעמו של כהן נמסר: "חבר הכנסת שימש כל חייו הבוגרים כלוחם בכוחות הביטחון, לחם עם חבריו לנשק ב-7 באוקטובר ואינו מצטער על דבר שעשה בשירותו למען המדינה ונגד מבקשי רעתה. כמו כן, לא ניתן לנתק את האירוע מהעובדה שבשבועות האחרונים חבר הכנסת מדבר מעל כל במה על פרשה ביטחונית חמורה ודווקא כעת יש מי שמנסה להלך עליו אימים באמצעות זימון לחקירה מיותרת מלפני 11 שנים. אולם, חבר הכנסת סומך ידיו על רשויות אכיפת החוק ומשטרת ישראל ואינו מתכוון לשנות את דרכו הדוגלת בחקר האמת עד גילויה ובגיבוי כוחות הביטחון באשר הם, למען ביטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל".

טאלב אלטורי, מסר לאחר החקירה: "אני מקווה שהאמת תצא לאור ושיקבל את העונש כפי שאנחנו קיבלנו את העונש נפשית וגם פיזית, שילכו עם זה עד הסוף. למרות שאני לא רוצה לחזור לסרט הזה ולכל הטראומה שעברנו אני והילדים, אבל אם זה כבר נפתח - נלך עם זה עד הסוף. כאב לי שהוא שם את התמונה שלי ושל הילדים. מה הוא מחפש קולות? הוא בכלל לא יודע מה עברנו. אני לא מבין איך בן אדם כזה יכול לשחק עם תמונה כזאת, לשים אותה בפייסבוק לפני הבחירות בשביל לקבל לייקים, שאנשים יבחרו בו על חשבוני, הבריאות לי, הטראומה שעברתי".

עורך דין, איתי מק, שמייצג את המתלוננים והגיש תלונה נוספת לפתיחה מחדש של תיק החקירה ביום שני האחרון אמר בשיחה עם וואלה! כי "אלמוג כהן עשה פצע למשפחה שלקח להם הרבה שנים לקח להם לסגור אותו, הוא בעצם מיוזמתו קישר את עצמו לפרשה חמורה של אלימות שוטרים. מעצר שלקח לפרקליטות שנה וחודשיים עד שזימנו אותו לחקירה. כרגע, משבוצעה הפעולה הבסיסית הם צריכים דרכו להגיע לשאר השוטרים שהיו שם".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, יו"ר מפלגתו של כהן, תקף את היועמ"שית בעקבות החקירה. "ההנחייה של היועמ"שית לחקור את כהן אודות אירוע שאירע לפני למעלה מעשור, היא חמורה ומעלה ריח חריף של רדיפה פוליטית", מסר. "זו אותה יועמ"שית שמסיבות פוליטיות מנסה לתקוע מקלות בגלגלים בפרויקט הלאומי שתכליתו לאפשר לאזרחי ישראל להתחמש ולהגן על עצמם. מכל מקום, הניסיון שלה להלך אימים על נבחרי ציבור מימין, לא ירפה את ידינו מלהמשיך לפעול לטובת הצלת אזרחי ישראל".

מטעם המשטרה נמסר: "בהנחיית היועמ"שית ופרקליט המדינה, היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 זימנה היום לחקירה את ח"כ אלמוג כהן, בחשד למעורבותו באירוע תקיפה הגורמת חבלה בנסיבות מחמירות, שהתרחש בשנת 2013 במהלך הפגנה ביישוב חורה, עת שירת חבר הכנסת כשוטר. בהתאם להנחיית היועמ"שית ופרקליט המדינה, החקירה מבוצעת על ידי המשטרה וזאת בעקבות מידע עדכני שהתקבל. בסיום חקירתו שוחרר כהן".

אתמול פורסם לראשונה בוואלה! כי היועמ"שית החליטה להגיש כתב אישום נגד חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. לפי כתב האישום, כסיף התקדם בנסיעה איטית לעבר שוטר שחסם את דרכו, ופגע ברגלו.

  • עוד באותו נושא:
  • אלמוג כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully