וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפסגת הר מירון רואים רחוק, אבל בצמרת צה"ל סובלים מקוצר ראייה

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 17:50

חיל האוויר הוא האחרון שצריך להיות מופתע מהמטח של חיזבאללה לעבר בסיס הבקרה בהר מירון: גם בלבנון השנייה המכ"מים הותקפו עד שיצאו מכלל פעולה. הם אמנם שוקמו, אבל האם הלקח נלמד? אולי אצל נסראללה, שארגונו מפגין בדיוק את החשיבה מחוץ לקופסה שצה"ל היה אמור להראות

חיזבאללה טוען שפגע ב"עיניים של המדינה" בירי לעבר בסיס יב"א במירון/מערכת וואלה!

אם יש מי שלא היה צריך להיות מופתע מהמתקפה אתמול על יחידת הבקרה הצפונית, זה חיל האוויר. החשיבות של היחידות האלה, יב"א בקיצור הצבאי הבלתי נמנע, ושבלעדיהן שמי המדינה היו נראים כמו הגבול עם עזה ב-7 באוקטובר, כבר מזמן לא סוד.

כמה מזמן? את מלחמת יום הכיפורים ב-1973 פתחו המצרים בשיגור טיל שיוט לעבר יחידת הבקרה הדרומית של חיל האוויר בסיני, יב"א 528. שבעה חיילים נהרגו והיחידה הוצאה מכלל שימוש, מה שפגע ביכולת השליטה של החיל בשמי התעלה.

פגיעת רקטה בבסיס בהר מירון, 6 בינואר 2024. ללא קרדיט, צילום מסך
לא צריך להיות מצביא כדי לחזות את זה. פגיעה בבסיס יב"א במירון שחיזבאללה פרסם, אתמול/צילום מסך, ללא קרדיט

חיזבאללה יודע עד כמה היחידות האלה חשובות. הבקרים רואים רחוק יותר ממה שרואים הטייסים ומכ"מי המטוסים שלהם, מכוונים אותם לעבר מטרות כמו מטוסי אויב וטילי שיוט, עושים סדר בשמיים ומוודאים שהוראות מגבלות האש יישמרו.

אז במלחמת לבנון השנייה ב-2006 נסראללה תקף שוב ושוב את אנטנות המכ"ם של היב"א הצפונית, יב"א 506, עד שהשמיד אותן והוציא אתן מכלל פעולה. חיל האוויר שיקם אותה אחר כך, אבל האם הוא הפיק לקחים? לא כמו שנסראללה הפיק.

במקום לתכנן הגנה משופרת לבסיס שעל פסגת הר מירון, שלא צריך היה להיות מצביא כדי להבין שיטווח גם במלחמה הבאה, בחיל האוויר קבעו שממילא אי אפשר להכניס מכ"מים למגנני בטון שיפגעו בקליטה שלהם, ושבמלחמה הבאה תהיה כיפת ברזל שלא הייתה לפני 18 שנה.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
נאום נסראללה 3.11.2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפיק לקחים - ומה עם ישראל?. נסראללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חיזבאללה שיגרו לעבר המכ"מים טילי נ"ט ארוכי טווח - 10 ק"מ - מדגם קורנט EM, טילים שכיפת ברזל לא אמורה ליירט. פעם צה"ל היה זה שידע להיות יצירתי. הפעם זה הצד השני.

איך זה יכול להיות שעל טנקי מרכבה סימן 4 ונגמשי נמ"ר יש מערכת מעיל רוח של רפאל שהומצאה, תוכננה והוכיחה שוב במלחמה את יכולתה ליירט טילי נ"ט, ועל פסגת הר מירון לא היו מערכות כאלה? העלות של הצבת גרסה כזאת שם נמוכה בהרבה מעלות המכ"מים, ובטח מהמחיר של פגיעה אפשרית בהם.

לא רוצים כיפת ברזל? יש את המערכת המקבילה של אלביט, חץ דורבן. שימו את שתיהן שיגבו זו את זו, כמו שקלע דוד מגבה את החץ, וחץ-2 את חץ-3.

פגיעת רקטה בבסיס בהר מירון, 6 בינואר 2024. ללא קרדיט, צילום מסך
היוזמה והיצירתיות הן הפעם של האויב ולא שלנו. מתוך תיעוד שפרסם חיזבאללה, אתמול/צילום מסך, ללא קרדיט

מפסגת הר מירון רואים רחוק. אבל הפעם קוצר הראייה היה של האנשים שיושבים עליו, ובעיקר של האנשים שמפקדים עליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully