וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט חשף: ישראל תקפה באיראן בשנה שעברה

עודכן לאחרונה: 29.12.2023 / 13:00

במאמר שכתב ב"וול סטריט ג'ורנל" סיפר רה"מ לשעבר שהנחה את מערכת הביטחון לתקוף, בעקבות שני ניסיונות שיגור כטב"מים איראניים שהתרחשו בפברואר 2022. בהמשך טען כי חוליה איראנית ניסתה לפגוע בתיירים ישראלים בטורקיה, וזמן קצר לאחר שנכשלה חוסל המפקד שעמד בראשה

בווידאו: נשיא איראן, איבראהים ראיסי, עם המחוסל האיראני הבכיר בסוריה, סייד ראזי מוסוואי/מערכת וואלה!

ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, חשף במאמר דעה שהתפרסם הלילה (שישי) בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל תקפה באיראן בשנה שעברה. במאמר, שכותרתו "ארה"ב וישראל צריכות להתמודד ישירות מול איראן" כתב בנט כי הנחה את מערכת הביטחון לתקוף, לאחר שבפברואר 2022 המשטר בטהראן שיגר שתי מתקפות כטב"מים על ישראל שלא צלחו.

בהמשך המאמר הוסיף ראש הממשלה לשעבר כי במרץ 2022 ניסתה חוליית טרור שהופעלה על ידי איראן לפגוע בתיירים ישראלים בטורקיה - ונכשלה. בנט סיפר שזמן קצר אחרי ניסיון הפיגוע, מפקד החוליה חוסל בלב טהראן. עם זאת, במקרה הזה הוא לא לקח אחריות על ההתנקשות.

גורמים בממשלה מתחו ביקורת על הפרסום, ואמרו כי חשיפת התקיפות הישראליות באיראן היא "התנהלות חסרת אחריות של ראש ממשלה לשעבר שכל מה שאכפת לו זה הסקרים של השבוע הבא". בנט השיב לביקורת ומסר: "הבעיה עם איראן אינה פרסום המהלכים שביצענו נגדה שכבר נודעו בעבר, אלא שאיראן מחטיפה לנו דרך חמאס וחיזבאללה ואפילו החות'ים, והממשלות בעשור האחרון נואמות ומדברות אך לא גובות מחיר כואב ממנהיגי איראן".

נפתלי בנט בטקס חניכת בית תנועת פנימה, לוד, 14 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
נפתלי בנט/ראובן קסטרו

בסוף הפרסום כתב בנט כי "הרודנים באיראן חלשים יותר ממה שמצפים, הם שולחים אחרים כדי למות במקומם - אבל כשהם מותקפים בבית הם מורתעים". לדבריו, ארצות הברית וישראל חייבות להפיל את משטר הרשע. "לא רק שזה אפשרי - זה הכרחי לביטחון של המזרח התיכון ושל כל העולם".

מוקדם יותר השבוע שר הביטחון יואב גלנט רמז כי ישראל תקפה בשתיים מתוך שלוש זירות נוספות מאז פרוץ המלחמה: איראן, תימן ועיראק. בוועדת חוץ וביטחון אמר כי ישראל הותקפה על ידי שבע זירות, והגיבה בשש מהן. לדבריו, הזירות הן עזה, לבנון, סוריה, יהודה ושומרון, עיראק, תימן ואיראן. "את התוצאות בעזה כולם רואים ומבינים, מי שרואה אותן במיוחד זה חמאס, איראן וחיזבאללה", אמר.

"אנחנו נמצאים במלחמה רב זירתית, אנחנו מותקפים משבע גזרות שונות - עזה, לבנון, סוריה, יהודה ושומרון, עיראק, תימן ואיראן", אמר גלנט. "הגבנו ופעלנו כבר בשש מתוך הגזרות האלה, ואני אומר כאן בצורה המפורשת ביותר - כל מי שפועל נגדנו הוא מטרה פוטנציאלית, אין חסינות לאף אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully